Töö kodust: kuidas edukalt kohaneda?

4-5 minuti lugemine

Kuna paljude jaoks saab järgnevatel nädalatel kodust kontor, siis siin on mõned soovitused, kuidas uue töökorraldusega võimalikult hästi kohaneda. Et töö ikka tehtud saaks ja eraelu elatud saaks.

Kodukontor

Varusta end vajaliku tehnoloogiaga

Esiteks vaata üle, kas Sul on kodus olemas töö tegemiseks kõik vajalikud seadmed (süle- või lauaarvuti, tahvelarvuti, telefon) ning nende seadmete laadijad. On? Super.

Kuidas on aga lood Sinu koduinterneti paketiga – on selle maht piisav kodus töötamiseks ja videokoosolekutel osalemiseks? Kui arvad, et vajad suuremat mahtu, siis kõige mugavamalt saad seda muuta oma operaatori iseteeninduses. Tele2 puhul saate kogu perega kõige muretumalt internetti kasutada, kui võtta Piiramatu Netivabaduse või Piiramatu Ärineti pakett (hetkel ärikliendile esimesed kaks kuud 50% kuumaksu soodustusega). 

Samuti tasuks veenduda, et Sinu kodune internet on piisavalt kiire videokõnedel osalemiseks, sest ilmselt tuleb Sul osaleda järgnevate nädalate jooksul mitmetel. Et kodusest netist maksimum välja pigistada, peaksid kindlasti üle vaatama, et ruuter oleks võimalikult heas kohas. Loe sellest lähemalt siit. Arvesta ka sellega, et suurenenud interneti kasutuse tõttu võivad kiirused tavapärasest aeglasemad olla. Sel juhul on hea mõte perekeskis paika panna piirid, millal võivad lapsed WiFit kasutada ja millal on see mõeldud ainult vanemate tööotstarbeks.

Soovitus videokõnedes osalemiseks – kasuta kõrvaklappe või peakomplekti, et teisi paremini kuulda ja üldist taustamüra vähendada.

Jätka samas töörütmis

Produktiivsust aitab hoida kindel töörutiin. Siinkohal on abiks paber ja pliiats: pane kirja ajagraafik, millal teed tööd, millal puhkad ja millal on Sinu isiklik aeg. Kuna kodus olles kipuvad need piirid sageli häguseks muutuma, aitab graafik rutiinidest paremini kinni pidada.

Jätka harjumuspärases rütmis: tõuse hommikul tavapärasel ajal, pane tavariided selga, säti endale paika mugav töökoht, kus teedki ainult tööasju. Pea meeles, et töötamise vahele tuleb ka pause teha – jaluta ringi, tee võimlemisharjutusi või kokka endale midagi meelepärast. Pane pauside jaoks kasvõi eraldi alarmid! Võid ka kolleegidele öelda, et Sul on parasjagu paus ja nad arvestavad sellega.

Ole füüsiliselt aktiivne

Kui kodune töökoht ei paku nii laia valikut ergonoomilisi võimalusi istumiseks kui kontor, siis tasakaalusta seda sagedasema venitamise ja võimlemisega ning pauside tegemisega. Ära unusta oma tavapäraseid liikumisharjumusi ja füüsilist aktiivsust.

Avasta kodulähedasi terviseradu või muuda oma kodu mõneks ajaks treeningsaaliks. Jõusaalid on praegu suletud, aga mitmed trennid on üle viidud sotsiaalmeediasse (nt Sportland ja Sparta) ning neid saad mugavalt kodust kaasa teha.

Lisaks võid leida inspiratsiooni kodusteks trennideks leiad näiteks Fitlapi treeningkavadest, MyFitnessi videotreeningutest või YouTube’st otsides fraase nagu „home workout“.

Koosta lastele päevakava

Lapsed vajavad rutiini. Pane nende jaoks paika kindel päevaplaan: õppimise aeg, mängimise aeg, puhkus, õues olemise aeg jne. Hoidke sellest rutiinist iga päev kinni. Võite igal hommikul üheskoos arutada, millised õppe- ja tööeesmärgid kõigil pereliikmetel on ning õhtul teha kokkuvõtteid, kuidas teil täna läks.

Kui tundub, et napib ideid, mida teha lastega kodus koroonaviiruse perioodil, siis leiab neid siit.

Lepi kolleegidega kokku uued suhtlusrutiinid 

Eesmärgid paigas? Ka kodukontoris töötades on oluline, et paneksite oma meeskonnas paika selged eesmärgid, prioriteetsed tegevused ja ootused üksteise suhtes. Nii on kõigil kindlam ja parem tunne kodus tööd teha.

Kruvige kommunikatsioon üles! Leppige kokku online-suhtlusrutiinid ehk milliseid kanaleid, kui tihti ja mis formaadis kasutate. Näiteks Microsoft Teams on puhtalt tööalasteks juttudeks ja Messenger muuks lobaks. Ärge jätke kohtumisi ja koosolekuid ära, vaid korraldage need digitaalsete kanalite kaudu.

Kolige kööginurga jutuajamised online-kanalitesse – leppige tiimiga kokku ajad, mil omavahel veidi tühjast-tähjast räägite. Uskuge, see on vajalik! Online-kohtumiste ajal lülitage võimalusel veebikaamerad sisse, kuna üksteise nägemine vähendab isolatsioonitunnet.

Juhina usalda oma töötajaid

Juht, pea meelest, et Sinul on väga suur roll kaugtöö toetamises. Selleks, et saaksid oma meeskonnaliikmeid aidata ja toetada, pead ise olema heas vormis. Sinu füüsiline ja vaimne tasakaal ja heaolu on siin võtmetähtsusega. Pea meeles, et üksteisest eemal töötades tuleb meeskonnale pigem rohkem kui vähem infot edastada.

Kui Sinu tiimiliikmed teevad esmakordselt kaugtööd, vajavad nad eeldatavasti rohkem tuge ja tähelepanu, kuid see ei tähenda, et pead nende igast tegevusest ja sammust ülevaadet omama. Usalda oma tiimiliikmeid ja toetada nende eneseteadlikkust. Kui tahad lugeda, kuidas kaugtöötiimi nullist üles seada, siis loe siit.

Head kodukontorit!

18.03.2020