Tele2 blogi
Nutimaailma teejuht – nõuanded, seadmete arvustused, võrdlused, nipid ja muud kuumad teemad!
Tele2 blogi
Teenindajatöö on midagi enamat kui amet – see on eluviis, mis kasvatab, õpetab ja annab elule tähenduse. Tele2 klienditoe spetsialist Nataša Mikk teekond selles valdkonnas on olnud täis ootamatusi, väljakutseid ja avastusi. Ta jagab oma kogemusi ja õppetunde 20 aasta jooksul, mis on teda inimesena vorminud ja aidanud leida oma tõelise kutsumuse.
Teekond oma ala armastajaks
Minu tööalane rännak algas 18-aastaselt, kui proovisin erinevaid valdkondi – isegi saekaatris töötamist! Erinevad kogemused olid põnevad, aga ma ei tundnud, et ükski töö oleks päriselt minu oma. Tundsin muret, et olen üks neist inimestest, kes pole millegagi rahul, kuni ühel päeval jalutasime sõbrannaga Viljandis ja sattusime populaarse pubi juurde. Astusin sisse, pakkusin ennast tööle ja nii see teenindaja elu algas.
Kümme aastat pubis töötamist oli täis väljakutseid, aga ma nautisin iga hetke. Mulle meeldis inimestega suhtlemine – erinevate isiksuste ja emotsioonidega toimetulek õpetas mulle palju. Teenindustöö on justkui kool, mis kasvatab nii iseloomu kui ka empaatiavõimet. Tänaseks, 20 aastat hiljem, olen kindel, et kui leida töö, mis sind tõeliselt kõnetab, ei teki kunagi tunnet, et „ma ei taha tööle minna“. See rahuldus, mida pakub õigel alal töötamine, on hindamatu.
Konfliktidest õpitud elutarkused
Klienditeenindus on täis erinevaid olukordi – mõni neist on lõbus, mõni õpetlik ja mõni jääb meelde oma keerukuse tõttu. Olen seisnud silmitsi väga agressiivse kliendiga, tundes, kuidas süda tahab rinnust välja hüpata ja peas tiirleb miljon mõtet – mis nüüd edasi saab? Sellistel hetkedel tuleb jääda rahulikuks, mitte provotseerida ega võimendada negatiivset emotsiooni. Selle asemel olen keskendunud austusele ja usule, et ükski inimene pole halb, vaid tema käitumise taga on midagi muud. See teadlikkus aitab konflikti maha rahustada ja võimalikke suuremaid probleeme vältida.
Sellised kogemused pole kergete killast, aga need on õpetanud, et kõige tähtsam on külma närvi hoidmine ja oma emotsioonide juhtimine. Need hetked ei pannud mind mõtlema, et peaksin ameti maha panema – vastupidi, nad aitasid mul mõista, et kõigega on võimalik toime tulla, kui säilitada rahu ja läbirääkimisoskus. Teenindus nõuab enesekindlust, oskust kontrollida emotsioone ja võimet natukenegi inimese sisemust näha, et tema järgmisi samme paremini mõista. Just see oskus on mind teeninduses edasi viinud ja aidanud keerulistest olukordadest tugevamana välja tulla.
Töö, mis karastab ja kasvatab
Teenindajatöö ei ole lihtne – ausalt! See nõuab vaimset tugevust, empaatiavõimet ja oskust keeruliste olukordadega toime tulla. Kõik päevad ei ole vennad ja vahel satud silmitsi klientidega, kelle mure või pinge näib lahendamatu. Just sellistes olukordades on oluline säilitada positiivsus ja rahu. Olen õppinud, et kui teenindajana näitad välja, et kõik on halvasti, kandub see energia kohe ka kliendile. Kui aga säilitad rahulikkuse, saad aidata lahenduse poole liikuda.
Tele2 klienditoes töötamine viimasel kolmel aastal on olnud minu jaoks suurepärane võimalus õppida ja kasvada. Ma ei näe klienti silmast silma, aga suudan hääle ja teadmiste kaudu usaldust luua ning abi pakkuda. Oluline on oskus toime tulla nii enda kui ka teiste emotsioonidega – seda tööd ei saa teha inimene, kes kardab väljakutseid või väldib uusi kogemusi. Teenindus on igapäevane psühholoogiline väljakutse, mis õpetab inimesi sügavamalt mõistma.
Kirg ja areng läbi arenguprogrammi
Tele2 on mulle andnud mitte ainult töö, mida armastan, vaid ka võimaluse kasvada täiesti uuel tasandil. Teenindusliiga programmis osalemine on pakkunud mulle võimaluse keskenduda iseendale – leida vastuseid küsimustele, kes ma olen ja kuidas saan veel paremaks muutuda. Tihti suuname oma energia teistele, kuid see programm on aidanud mul avastada oma tugevusi ja unistusi.
Vaadates tagasi oma teekonnale, võin öelda, et teenindus on olnud minu elu suurim kasvulava. See on õpetanud mind hindama väikeseid edusamme, mõistma inimeste erinevusi ja leidma rõõmu igapäevatööst. Teenindajatöö pole pelgalt amet – see on võimalus mõjutada iga päev kellegi elu positiivselt. Olen tänulik, et saan teha tööd, mis paneb minu silmad särama ja annab igale päevale uue tähenduse.