Järgmine rasvunud jänki – Twitter 280

2 minuti lugemine

Nüüd on see siis käes. Ma võin Twitterisse kaks korda pikemaid postitusi kirjutada. Ei mingit 140 tähemärgi piirangut, lõpuks ometi saan ma end inimesi moodi ehk tervelt 280 ühiku abil väljendada. Tehnoloogiline areng missugune! Ainult et…

Esiteks on Twitter Eestis marginaalne nähtus. Ma tean, millest räägin, sest mul on Twitteris üle 55 000 jälgija. Seda on üle kahe korra rohkem kui Facebookis, kus minu lehekülge laigib umbes 24 000 inimest. Ometi on nii, et kui ma oma Facebooki lehele midagi postitan, jõuab see kuhugi.

Kui ma Twitteris miskit jagan, olgu või 280 tähemärgi ulatuses, jõuab see ainult Twitterisse. Eesti inimene on Facebookis ja Twitteri konto on tema jaoks nagu ENE (ehk Eesti Nõukogude Entsüklopeedia) - see on tal küll olemas, ent kasutab ta seda korra elus ehk siis, kui selle endale soetab.

Twitter

Ahh et miks kõik siinsed telesaated inimesi end Twitterisse kommenteerima ajavad? Pole õrna aimugi. Või noh, mingi aim ehk on. Telesaadete tegijad istuvad sarnaselt oma ameerika kolleegidele hommikust õhtuni Twitteris ja arvavad, et Twitteris istub ka kogu ülejäänud rahvas.

Ameerika oma istubki, aga eesti rahvas mitte, see istub Facebookis. Või televiisori ees, kust ta on harjunud vaatama saateid, mitte ekraani alumises servas jooksvat vaimuvaest twitterfeedi.

Teiseks on 280 tähemärki täpselt samasugune laest haararatud number nagu 140 või 420. Juba on paljud arvamust avaldanud, et Twitteri kogu point algses tähemärkide piirangus oligi. Näiteks säutsus Harry Potteri ema J.K. Rowling, et Twitter on oma unikaalsuse hävitanud, sest tema mõte oli inimeste loomingulisust kitsastes raamides proovile panna. Legendaarne õuduskirjanik Stephen King oli veelgi resoluutsem (ja lakoonilisem): 280 characters? Fuck that.

Tõepoolest, miks mitte siis juba 560 või 1400 tähemärki? Twitter pole 330 miljonile kasutajale suutnud siiani toimivat ärimudelit välja mõelda ning vaevalt need 280 tähemärki Twitteri omanikke sellele lähemale viib. Eriti ajal, mil inimeste tähelepanuvõime iga uue nädalaga järjest lühemaks tõmbub ja gifid ning emoji’d kirjutatud tekstiga aina edukamalt konkureerivad.

Ja kui Twitteri suurim staar ehk Donald Trump 140 tähemärgiga hiilgavalt hakkama saab, siis milleks talle 280?

Elame, näeme. 

Mihkel Raud

05.12.2017