Tele2 logo Created with sketchtool. 7F3D9EE3-ADF7-45C1-AB94-78A518DAACB5 Created with sketchtool.
Otsing Created with sketchtool.

Tele2 blogi

Nutimaailma teejuht – nõuanded, seadmete arvustused, võrdlused, nipid ja muud kuumad teemad!

Tele2 blogi

Mihkel Raud: Tänu ei maksa midagi
Avaldatud:
Uuendatud:
Autor:


Surres pidavat kogu senine elu silme eest läbi jooksma. Tundub muidugi kahtlasevõitu. Eriti siis, kui elatud elu pikk satub olema – seitsekümmend ja rohkem aastat on liiga palju, et mõne sekundi jooksul peast läbi välgatada. 

Mõned olulisemad sündmused mahuksid sellesse kokkuvõtvasse filmi aga ära küll. Justnimelt filmi, sest kuidagi teistmoodi on silme eest läbi libisevat elu raske mõtestada.

Seetõttu on igal kogemusel rohkem väärtust kui ükskõik millel muul. Asjad tulevad ja lähevad, mälestused jäävad, ja nutikas inimene keskendub praeguses hetkes elamisele. Tulevik ei pruugi nimelt kunagi kätte jõuda ning minevikuga pole kellelgi midagi tarka peale hakata – mis läind, see läind. Niisiis loeb ainult praegune hetk ehk see, mida just nüüd kogen. 

Kogemused jagunevad elumuutvateks ja tavalisteks. Elumuutvaid on pigem vähe, tavalised ründavad aga igal nurgal, sealhulgas teeninduses. 

Märtsi teatakse hea teeninduse kuuna. Ja hea teenindus, mu sõbrad, on maailma olulisim asi, mis tavaliste kogemuste kategooriasse mahub. Koguni sel määral, et ettevõtluses edu suuresti heast teenindusest sõltubki. Toodete ja teenuste ideid on lihtne varastada, püüa sa aga klienti korralikult teenindada! 

Eestis kiputakse teenindaja tööst kui millestki ajutisest mõtlema. Kes teenib ülikooli kõrvalt söögiraha, kes loodab esimesel võimalusel mõne parema töö leida. Ameerikas näiteks pole aga „eluaegne teenindaja“ sugugi harv nähtus ja eks neid eluagsete klienditeenindajatega kultuure ole teisigi. 

Kirglik teenindus on kutsumus. Kui ma näitlejale etenduse lõpus aplodeerin või arsti eduka operatsiooni järel kommikarbiga tänan, siis miks jätab suur hulk rahvast toidupoes või restoranis teenindajale „suur tänu“ ütlemata? Hullem veel: olin hiljuti ühele härrale ühes Tallinna restoranis napilt kätega kallale minemas, kui see teenindaja saabudes telefonilt pilkugi ei tõstnud ning „too mulle kohe üks pudel valget veini“ käratas. 

Hea teeninduse märkamata jätmine toodab omakorda halba teenindust. Kui juba minul käsi rusikasse tõmbus (ja ma ei ole vägivaldne inimene!), mis siis rääkida teenindajast, kes matslikku kohtlemist iga päev taluma peab! Milleks head teenindust sigade ette veeretada, eks? 

Niisiis, ole musi ja ütle peale head teenindust inimesele „aitäh“. Ja kui Tele2 esindusse sisened, ütle juba enne, sest vähemalt minu kogemuses sa Tele2-s ainult head teenindust kogedki. Vaevalt mulle surmahetke filmis mõnd klienditeenindajat näidatakse, aga kui siiski, on talle „Põhjusega Mässaja“ rinnale kirjutatud.

Autor
Mihkel Raud
Mihkel Raud
Mihkel Raud
Mihkel on nutisõltlane. Õnneks on esimene samm sõltuvusega tegelemiseks selle tunnistamine. Seda Mihkel Tele2 blogis ka teeb, arutledes nii õunatoodete kui ka ühiskondlike tehnoloogiateemade üle.