Tele2 blogi

Nutimaailma teejuht – nõuanded, seadmete arvustused, võrdlused, nipid ja muud kuumad teemad!

Tele2 blogi

Kuidas kõige hullemast seisundist välja tulla?
#raudvara
2 minuti lugemine
Avaldatud:
21.04.2021
Uuendatud:
25.08.2021
Autor:
Mihkel Raud
kirjutajablokk

Seda juhtub kõigiga: istud arvuti taha, hakkad midagi kirjutama, ent esimesest sõnast kaugemale ei saa. Võib-olla ei tule esimest sõnagi. Pea on tühi. Ühtegi ideed pole. Pinguta palju tahad, vahi ekraani kasvõi pool päeva, kuid mõtted on justkui nõiaväel kadunud.

Mis sinuga lahti on?

Ei midagi erilist. Seda seisundit nimetatakse inglise keeles writer’s blockiks ja mida kogenum on kirjutaja, seda tihedamini ja valusamalt see „tõrge” teda tabab. Elukutselised kirjanikud võivad suisa mitu kuud kestvate „ajupeatuste” käes vaevelda: ärkavad hommikul üles, üritavad tööd teha, aga ei midagi. Blokk on ees, arvutiekraan või paberileht ei insipreeri. Õudne.

Aga sul on vaja homme artikkel või memo valmis saada. Kirjand õpetajale üle anda. Poole tunni pärast elumuutev e-kiri saata. Sul pole aega kolm kuud oodata, vastaselt juhul jääd kursust kordama või lastakse töölt lahti.

Mida sa teed?

Õnneks on kirjutaja blokist võimalik välja tulla. Tuleb teada paari kasulikku tehnikat ning olla kursis tehniliste lahendustega, mis mõtted pähe ning loomingulised mahlad tagasi kerre toovad. Luba neid endale tutvustada.

Esimene nipp, mis kirjutaja blokist vabanemisel edukalt töötab, on nii iseenesest mõistetav, et on isegi piinlik seda mingi tohutu „imenipina” esitleda. Paraku kipuvad just kõige triviaalsemad asjad ära ununema. Eriti muidugi siis, kui sul neid vaja läheb. 

Liikumine

Täpselt nii. Mine jaluta, kasvõi pool tundi. Tee trenni, jookse, tõsta hantleid, lõhu puid, korista tagahoovi, liiguta end. Lause „terves kehas terve vaim” on küll ajaloo ülekasutatuim klišee, aga selles peitub rohkem tõtt, kui keegi arvata oskab.

Ei usu, et liikumine aitab? Proovi järele.

Järgmine kord, kui kirjatöö sujuda ei taha, tee midagi füüsilist. Ma olen kuulnud inimestest, kes kirjutaja bloki saabudes tantsima hakkavad. Panevad Spotify’s (või ükskõik millises teises äpis, minu hetke soosik on SomaFM) muusika käima ja hüppavad üles-alla, kuni veri tagasi ajju liigub ja kurdude vahel ideed elama ärgitab.

Aga kui see ei aita? Noh, siis aitab...

Feng shui

Ehk mitme tuhande aasta vanune Hiina ruumikorralduse meetod, mille eesmärk on saavutada inimese harmoonia ümbritseva keskkonnaga. Ma ei tea feng shuist midagi, kui ehk see välja arvata, et kirjutaja blokki ravib see suurepäraselt.

Vaheta kirjutamise kohta. Kui oled harjunud töötama ruumi ühes nurgas, koli teise. Vaheta ruumi, kui õnnestub. Veel parem: vaheta hoonet. Mine kirjuta kohvikus. Kohvikust inspireerivamat kohta pole olemas.

Aga mida teha siis, kui lähim kohvik poole tunni kaugusel asub ja sul ei ole aega või kohvikud on üldsegi kinni? Sellisel juhul tõmba alla äpp, mis kohvikuhelid lihtsa tehnoloogia abil sinuni toob. Kui Muhamed ei tule kohviku juurde, läheb kohvik Muhamedi juurde.

Coffitivity on lahe keskkond, kust saad kohe mõnusa kohvikuheli käima panna. Ma kasutan seda pea iga päev, praegugi undab mingi Pariisi kohvik kõrvaklappides. Mind see insipeerib, võib-olla sindki. Neid äppe on veel, näiteks CoffeeAM.

Aga kui feng shui kah ei aita? Siis tuleb järgmise nõksu juurde siirduda ja sellest kirjutan juba õige varsti (kui kirjutaja blokk peale ei tule, muhhahaa).

Autor
Mihkel Raud
Mihkel Raud
Mihkel on nutisõltlane. Õnneks on esimene samm sõltuvusega tegelemiseks selle tunnistamine. Seda Mihkel Tele2 blogis ka teeb, arutledes nii õunatoodete kui ka ühiskondlike tehnoloogiateemade üle.