52151B6F-E1ED-4DCC-ADC0-86546BB76911 Created with sketchtool. 7F3D9EE3-ADF7-45C1-AB94-78A518DAACB5 Created with sketchtool.
83EB849E-4718-4C86-BE47-BE20EA3E028F Created with sketchtool.

UUDISED

Ole kursis sellega, mis Tele2s toimub. Loe kõige värskemaid uudiseid!

Tele2 püstitas MängudeÖÖ-ks Eesti esimese 5G sisemasti
20.09.2022

Tõestamaks, et mängima ei pea vaid kaabli otsas, pani Tele2 möödunud laupäeval Ülemiste keskuse Apollo kinos toimunud MängudeÖÖ-le püsti 5G masti. Osalejate suur huvi ja katsetused 5G võrgus tõestasid, et tulevikutehnoloogia on mängude maailma kohale jõudnud, et sinna ka jääda. 

Eesti ägedaim videomängude pidu MängudeÖÖ, mida on korraldatud juba üle 10 aasta, tõi sel korral kokku üle 1000 huvilise. Ürituse peakorraldaja Andri Allase sõnul oli seekordne programm pigem suunatud pühapäevamänguritele ja võimalikult mitmekülgne, et igaüks leiaks sealt midagi. “Tõmbenumbriks oli kindlasti Eesti mänguarendajate raskekahurvägi, kes tutvustas oma viimastel aastatel valminud videomänge, sh ka selliseid, mis ilmuvad ametlikult alles mõne aja pärast. Samuti oli vaatemänguline Red Bull Solo Q finaal, mille võitja esindab Eestit New Yorgis toimuval rahvusvahelisel turniiril. Meeleolukat vahepala pakkusid ka Cosplay ehk ümberkehastumise vaieldamatud tipud.” 
 
MängudeÖÖ-l paigaldati Tele2 demoalale mängimiseks senisest oluliselt paremaid kiiruseid võimaldav Eesti esimene 5G sisemast, mis kasutas sagedusriba n40 (2300 MHz). Kiirused olid 5G võrgus vahemikus 300–600+ Mbit/s ja see tulemus rahuldas ka kõige nõudlikuma mänguri vajadused. Üritusel osalejatele olid katsetamiseks väljas kolm 5G toega demotelefoni, üks 5G ruuteriga varustatud mänguarvuti ja kõigil oli lisaks võimalus ka enda seadmega 5G-s surfata.   
 
Tele2 sideobjektide projektijuht Urmas Pardane kommenteerib, et paljud tulihingelised mängurid on ajaloolistel põhjustel siiani nn kaabliusku olnud. „Soovisime #põhjusegamässajana murda müüdi, et hea mänguelamuse saamiseks peab arvuti tingimata kaabliga internetti ühendatud olema. MängudeÖÖ tõestas, et aeg, mil saab virtuaalzombisid nottida pargipingil lattet rüübates ei ole enam kaugel tulevikus, vaid juba kohal!“ 
 
Andri Allas proovis samuti Tele2 demoalal 5G võrgus mängimist ja kinnitab, et see võimalus oli videomängude maailmas väga oodatud. “Kui elukutselised videomängurid ilmselt veel ei vaata juhtmeta mängimise suunas, siis tavamängijate jaoks toob 5G kaasa väga suured kiirused. Samuti on järjest enam suuri mänguarendajaid toomas turule pilveteenuseid, mille puhul ei peagi enam kogu mängu alla laadima, vaid seda striimitakse kodusesse mängumasinasse. Siis mängib 5G samuti väga suurt rolli.” 
 
MängudeÖÖ-ks paigaldatud sisemasti abil levis 5G ka väljaspool ürituse ala, näiteks Ülemiste keskuse söögikohtade läheduses. Ühtlasi käivitas Tele2 püsiva 5G võrgu keskuse ümbruses, mida ettevõtte kliendid, kelle telefonidel on olemas vastav võimekus, samuti nüüd tasuta katsetada saavad.