52151B6F-E1ED-4DCC-ADC0-86546BB76911 Created with sketchtool. 7F3D9EE3-ADF7-45C1-AB94-78A518DAACB5 Created with sketchtool.
83EB849E-4718-4C86-BE47-BE20EA3E028F Created with sketchtool.

Tele2 blogi

Nutimaailma teejuht – nõuanded, seadmete arvustused, võrdlused, nipid ja muud kuumad teemad!

Tele2 blogi

Kumba eelistad – võltsi viisakust või ausat ebaviisakust?
#raudvara
1 minuti lugemine
Avaldatud:
25.03.2022
Uuendatud:
25.03.2022
Autor:
Mihkel Raud

 

„Pagana ameeriklased,” kuulen tihti kaasmaalasi rääkimas, „naeratavad ebasiiralt ja üleüldse on kogu see nende keep smilingviisakus nii võlts!”

Põhimõtteliselt on kaasmaalastel muidugi õigus. Kui suvaline jänki mulle mõne Wisconsini väikelinna tänaval vastu tuleb ja „kuidas sul täna läheb?” küsib, on mul tõepoolest keeruline eeldada, et minu käekäik teda tegelikult kah huvitab. Miks peakski, eks ole? Ma olen talle ju täiesti võõras inimene!

Ega ei huvitagi. Ameeriklasi on lihtsalt õpetatud viisakas olema. Neile on juba lasteaiast saati räägitud, et osavõtlikkus on osa hea inimene olemisest ja „kuidas sul täna läheb?” pole seetõttu põhjalikku vastust eeldav küsimus, vaid umbes samasugune fraas nagu „tere!” või „head isu!”. 

„Jah,” ütleb sellise jutu peale mõni mu kaasmaalane, „aga miks seda teha, kui sind tegelikult teine inimene ei huvita? Milleks olla võlts, kui tegelikult võiks siiras olla?”

Eks ikka seetõttu, et mina – ja ma usun, et suurem osa inimesi  – eelistab ebaviisakusele viisakust, isegi kui esimene peaks siiras ja teine võlts olema. Teeseldud „tere hommikust! Kas ma saan teile kuidagi kasulik olla?" on igal juhul parem kui aus „mida sa passid? Kas sa ei näe, et mul on targematki teha, kui sinuga viisakusi vahetada?”.

Eriti kehtib see reegel teeninduses. Ameerikas on see silmatorkavalt tähelepanelik: hea teenindus on viisakas, mitte ehtne. Ja kes on kasvõi silmanurgast äritrende märganud, see teab, et klienditeenindusest on saanud kõige tähtsam asi, millega ettevõtted üksteist üle püüavad trumbata. Äriideede kopeerimine on lihtne, korraliku teeninduse pakkumine mitte. 

Seetõttu on ka Eestis teenindus viimasel ajal palju paremaks muutunud. Tõsi – ameerikaliku täiuseni on veel jupp maad minna, kuid seda, et kelner mu 90-aastasele emale „ja mida ma sulle toon?” ühmab, enam naljalt ei juhtu. Veel viis aastat tagasi juhtus ja mitte üks kord. 

Kui midagi teiselt poolt Atlandi ookeani Eestisse tahta tuua, siis teenindus võiks see asi olla küll. Tele2 on sel teel mitu hiiglaslikku sammu teinud – kõigepealt ookeani tagant tegevjuhi ja seejärel aina sõbralikumat klienditeenindust toonud. 

Keep up the good work!

Autor
Mihkel Raud
Mihkel Raud
Mihkel Raud
Mihkel on nutisõltlane. Õnneks on esimene samm sõltuvusega tegelemiseks selle tunnistamine. Seda Mihkel Tele2 blogis ka teeb, arutledes nii õunatoodete kui ka ühiskondlike tehnoloogiateemade üle.