52151B6F-E1ED-4DCC-ADC0-86546BB76911 Created with sketchtool. 7F3D9EE3-ADF7-45C1-AB94-78A518DAACB5 Created with sketchtool.
83EB849E-4718-4C86-BE47-BE20EA3E028F Created with sketchtool.

Tele2 blogi

Nutimaailma teejuht – nõuanded, seadmete arvustused, võrdlused, nipid ja muud kuumad teemad!

Tele2 blogi

Apple CarPlay on nagu armatuuri külge seotud kehva displeiga iPad
Avaldatud:
Uuendatud:
Autor:

Mulle ei meeldi vinguda. Ausõna. Aga pagan küll, miks on nii, et mõnes kohas areneb tehnoloogia peadpööritava kiirusega, teises ei suuda isegi sülelapsega võidu joosta?

Milles siis nüüd asi? Telefoni ja auto ühenduvuses, loomulikult. Täpsemalt süsteemides, mida tehnoloogiafirmad autodesse topivad: Apple CarPlay, Android Auto ja nii edasi.

Apple CarPlay

Veel hiljuti pidi su autos spetsiaalne navigatsiooniseade olema, kui tahtsid oma Opel Omegaga tundmatus kohas asfaldile hüpata. Kes ei mäletaks kõiki neid Garmineid ja TomTome? Mõnes autos on need tänaseni, peamiselt neis, mis Uberit või Bolti sõidavad. On siis asi kaartide ebatäpsuses või sohvri silmanägemises, kuid mõned juhid eelistavad siiani iseseisvaid GPS-karbikesi.

Olen istunud sellisteski taksodes, mille esiakna küljes ripub mitu navigaatorit: ühes nurgas ennemuistne TomTom, teises tuliuus nutitelefon, kolmandas Garmin. Kõik seadmed jagavad häälkäsklusi, teevad seda enamasti üheaegselt ning põhjustavad auto salongis korraliku helilise kaose.

Enamasti on inimkond aga telefonis jooksvat Google Mapsi või Waze’i õppinud usaldama. See on imelihtne: kinnitad telefoni hoidja külge, torkad laadija USB-pessa või sigaretisüütaja auku, tõmbad kaardi käima ja annad gaasi!

Seda õigustatum on eeldus, et kui Apple või Google lubavad auto ja telefoni uut moodi ühendada, erineb see juba olemasolevatest võimalustest. Kui just mitte radikaalselt, siis vähemasti natukenegi. Ei erine ja sestap ma vingungi.

Ostsin hiljuti uue auto ja üheks valiku kriteeriumiks oli Apple CarPlay olemasolu, uskumatu küll. Uued autod on neil päevil enam-vähem ühesugused. Kõik on ühtviisi mugavad, ilusad ning võrdsete sõiduomadustega. Ei ole nii, et mõni on maru kehv ja teine hirmus hea. Tõsise autofänni jaoks kõlab taoline jutt sama närviajavalt nagu kõlaks “kõik telefonid on ühesugused, sest kõigiga saab helistada” tõsise telefonihullu jaoks. Aga küllap nõustub ka autofänn, et tänapäeval valitakse autot pigem lisade kui margi järgi.

Apple CarPlay pole sisuliselt midagi muud, kui iPhone’i peegeldus auto armatuuril. Vajalik, mugav, käepärane, kuid peegeldus sellest hoolimata, ei midagi ägedamat. Sama hästi võiks iPadi armatuuri külge siduda. Mis oleks mõistlikumgi, sest iPad on parema displeiga.

Aga mida ma siis autot ja telefoni ühendavalt rakenduselt ootan? Ma ei tea. Polegi minu asi teada. Selleks kõik maailma targad Silicon Valleys igal hommikul lattede taga kogunevadki, et mu ootused välja mõelda ning neid siis täitma asuda. Olemasolevaid tooteid uute nimedega millegi kolmanda pähe müües nad seda paraku ei tee.

Autor
Mihkel Raud
Mihkel Raud
Mihkel Raud
Mihkel on nutisõltlane. Õnneks on esimene samm sõltuvusega tegelemiseks selle tunnistamine. Seda Mihkel Tele2 blogis ka teeb, arutledes nii õunatoodete kui ka ühiskondlike tehnoloogiateemade üle.