
UUDISED
Ole kursis sellega, mis Tele2s toimub. Loe kõige värskemaid uudiseid!

Kõned, milles üritatakse inimesi pangakonto või isikuandmete loovutamisega petta, on üha kasvav probleem. Hetkel blokeeritakse ainuüksi Tele2 võrkudes igas ööpäevas ligikaudu 12 000 kõnet, mis on kas juba teadaolevad petuskeemid või ei läbi numbrituvastuse kontrolli.
Tele2 Eesti IT-turvaspetsialisti Triin Paltsi sõnul on klientide turvalisuse tagamine aina enam seotud tehnoloogia arenguga ning antud koostöös on võimalik need valdkonnad ühendada.
„Tele2 on valmis katsetama ja juurutama uuenduslikke lahendusi, et hoida oma klientide turvalisust üha keerukamate digiohtude ajastul. Turvaline suhtlus ei ole luksus, vaid usaldusväärse teenuse lahutamatu osa,“ märkis Palts.
Tele2 jaoks on klientide kaitse üks ettevõtte põhiväärtuseid. „Meie eesmärk on ennetada ohte juba enne, kui need kliendini jõuavad - see tähendab investeeringuid nii tehnoloogiasse kui ka partnerlustesse, mis viivad kogu turu turvalisuse uuele tasemele,“ rõhutas Palts.
Koostöö tuntud iduettevõtjatega
ScamGuardian on Silver Keskküla, Henry Rõigase ja Johannes Tampere veetud Eesti iduettevõte, mis tegeleb AI abil petukõnede tuvastamise ja tõkestamisega. Ettevõtjatel on varasem töökogemus nii Skype'ist, Microsoftist kui NATO Küberkaitse Kompetentsikeskusest. Tele2 on esimene telekommunikatsiooniettevõte, kellega ScamGuardian koostööd alustas.
„Koostöö Tele2-ga kinnitab meile, et edumeelsed operaatorid mõistavad kasvavat kelmuste ohtu veel enne, kui on alanud selliste rünnete laine, mis on AI abil täisautomatiseeritud,“ kommenteeris ScamGuardiani kaasasutaja Silver Keskküla.
„Selle keerulise väljakutse lahendus peitub justnimelt koostöös operaatoritega, mistõttu hindame väga Tele2 valmisolekut astuda ühiskonda varitsevale ohule vastu koos varajases faasis iduettevõttega,“ lisas ta.
Tele2 koostöö ScamGuardianiga hõlmab blokeeritud petukõnede kasutamist idufirma arendatud tehisintellekti treenimiseks. Nende andmete põhjal õpib süsteem võimalikke pettuseid efektiivsemalt ära tundma.
ScamGuardian kasutab üksnes juba blokeeritud petukõnesid oma tehisintellekti täiustamiseks, teadmata, kellele need kõned on tehtud. See tähendab, et kliendi isikuandmetele või muudele kõnedele, mida ei blokeerita automaatselt Tele2 turvasüsteemide poolt, ettevõttel ligipääsu pole.