UUDISED
Ole kursis sellega, mis Tele2s toimub. Loe kõige värskemaid uudiseid!
Suvi ja puhkused on täies hoos, aga kahjuks petturid ei puhka. Tele2 Eesti klienditoeni on jõudnud teated juhtumitest, kus kliente üritatakse operaatori nime alt petta.
Tele2 Eesti IT turvaspetsialisti Triin Paltsi sõnul on ettevõtteni juba mitmel korral jõudnud info, et operaatori nime alt tehakse petukõnesid. „Petturid esitlevad kõnedes ennast kui Tele2 töötajad ja toovad helistamise põhjusena välja numbri peatamise, iseteenindusse uue numbriga sisselogimise või muu sarnase teema. Mõnel juhul suunavad nad inimesi parooli või PIN-koodide kaudu iseteenindusse või paluvad kliendil alla laadida tundmatu rakenduse, mille näol oli arvatavasti tegemist nuhktarkvaraga,“ kirjeldas Palts.
Petturid võtavad Tele2 klientidega ühendust erinevate nö varastatud mobiilinumbrite pealt ja tagasi helistades võtab vastu numbri tegelik omanik, kes ei tea asjast midagi. „Pettuste arv on iga nädalaga kasvanud ja kuigi siiani on kõned toimunud vaid vene keeles, palume kõikidel oma klientidel valvsad olla. Tele2 taolisi kõnesid kindlasti ei tee, ega oma klientide iseteenindusse ajutise parooliga ega ühelgi teisel viisil ise sisse ei logi,“ rõhutas Palts.
Tele2 IT turvaspetsialist soovitab enda kaitsemiseks petturite eest:
· Kui saad kahtlase kõne, katkesta see kohe. Ära lase petturil endaga manipuleerida.
· Suhtu kriitiliselt soovimatutesse sõnumitesse või kõnedesse, mis paluvad avaldada isiklikke andmeid või suunavad mõnda tarkvara alla laadima või veebilehti külastama.
· Ole ettevaatlik ja ära kunagi jaga oma PIN-koode ega isiklikke andmeid. Ükski usaldusväärne asutus ei küsi sellist infot telefoni või SMSi teel.
Tele2 palub oma klientidel kahtlase sisuga kõnedest ja sõnumitest märku anda klienditoe meiliaadressile info@tele2.ee.