Tele2 blogi
Nutimaailma teejuht – nõuanded, seadmete arvustused, võrdlused, nipid ja muud kuumad teemad!
Tele2 blogi
Tele2l on pikk ajalugu ja suur kliendibaas ning paljude jaoks on see üks tuntumaid brände Eestis. Et edulugu jätkata, tuleb hoida oma töötajaid. See tähendab, et vaja on ajaga kaasas käia ning pakkuda arenguvõimalusi ja üha personaalsemaid hüvesid. Siis on ka #põhjusegamässajad alati motiveeritud.
Missugused on Tele2 pakutavad hüved, kuidas töötajaid ettevõttes toetatakse ja neid motiveerituna hoitakse ning miks pakutakse piiramatut tasustatud puhkust, avaldab Tele2 personalijuht Eve Karo, kes ise on Tele2 rütmis elanud juba 10 aastat.
Heaolupaketis saab ise kaasa rääkida
Kui ettevõttes on üle 300 töötaja, ei ole sugugi lihtne välja pakkuda kõigile ühtviisi sobilikke ning motiveerivaid lahendusi. Karo sõnul on enne lahenduste pakkumist seetõttu tähtis koguda kokku asjakohane informatsioon töötajatelt ning alles siis tegutsema asuda.
“Juba neli aastat tagasi, enne suuremaid muudatusi, küsisime fookusgruppides oma töötajatelt, mis neid üldse kõnetaks. Ikka võib tekkida olukord, kus meie personalitiimis omakeskis mõtleme, et mingi asi on väga äge, kuid kolleegid ei lähe sellega kaasa,” nendib Karo.
Ta lisab, et seega tuleb edasiviivat tagasisidet koguda ning loomulikult seda küsida neilt, keda see kõige rohkem mõjutama hakkab. “Nii saigi üheks meie töötajate heaolu toetavaks valikuks näiteks Stebby,” toob Karo välja ühe heaolu arendava valiku.
Fookusgruppides tehakse Karo sõnul tööd aga praegugi. Seda selleks, et välja selgitada suurimad murekohad, leida uusi lahendusi ning et positiivsed üllatused ei raugeks.
“Me üritame võimalikult palju kuulata töötajate uusi ideid, sest kui alati on valikus samad asjad, muutub see üsna kiiresti “tapeediks”,” viitab Karo. Ta täpsustab, et kui ettevõttesse tuleb uus töötaja, saab alguse ka info kogumine tema soovide kohta ning uuritakse, millised on olnud uue töötaja varasemad kogemused tööandja hüvedega.
“Me oleme alati avatud uutele asjadele ning enam kui rõõmsad, kui saame paketti lisada midagi sellist, millest on kasu rohkematele kolleegidele,” ütleb Karo. Ta avaldab, et maikuu oli Tele2 kontoris võileivakuu, suvel kostitatakse töötajaid jäätisega ning aastaringselt hoitakse häid suhteid näiteks koostööklientidega, keda kutsutakse hellitavalt sõpradeks.
“Proovime alati leida oma tööelu rikastama selliseid pakkujaid, kes on ka ise meie kliendid, et paremini üksteist tundma õppida,” ütleb Karo.
Stebby hoiab ära lisakulutused
Stebby on olnud Tele2 partner juba neli aastat ning nii-öelda heaoluteenuste turuplatsi vahendusel saab tervise- ja sporditoetust üle 360 Tele2 töötaja. 2021. aasta statistika näitab, et iga kuu kasutas seda võimalust üle 80% töötajatest, mis teeb Tele2-st ühe aktiivsema ettevõtte Eestis.
Olenemata töötaja asukohast Eestis, on kõigile tagatud samad Stebby võimalused, sest Tele2 peab oluliseks võrdset kohtlemist – motivatsioonipaketi puhul kellegi eelistamist näiteks asukoha ega ametikoha järgi ei toimu.
Tele2 pakub oma töötajatele kolme erinevat kompensatsiooniplaani: tervisehuvilistele, spordiharrastajatele ja mõlemast kombineeritud plaani.
Karo räägib, et kuna Tele2 puudub selline töökoht nagu assistent, siis näiteks tervisekindlustust sisaldava paketi puhul hoiab Stebby ja ERGO koostöö ära suured lisakulutused ja -töö, sest kogu haldus toimub ühes kohas ning on automaatne. Ilma selleta peaks keegi tegema manuaalset tööd kõige jälgimisel ning sisestamisel.
Karo kiidab ühtse keskkonna eelist tervisekompensatsiooni pakkumiseks öeldes, et kogu Stebbyga seotud asjaajamine on muutunud kiireks ja mugavaks – töötajate haldamine on lihtne ning uued “telekakslased” saavad end portaali ise lisada ilma, et ettevõte selleks suuremat tegema peaks.
“Kuna paljudele asjadele lisandub erisoodustusmaks, siis paneb see ikka mõtlema ja arvutama. Kuigi 400 eurot tervisetoetust aastas on võimalik pakkuda maksuvabalt, siis kõik sellest edasine on maksude näol märgatav kulu,” lusub Karo. Ta nendib, et riigi pakutav suurem vabadus tooks kindlasti paljudesse ettevõtetesse rohkem võimalusi uute toetusmehhanismide loomiseks.
Parem sina, parem ettevõte
Tele2 üheks põhimõtteks on “Parem mina, parem Tele2”, mistõttu on sellel aastal fookuses ka panustamine oma vaimsesse tervisesse. Selleks on olemas majassisene coach, kes annab vajadusel töötajaile nõu ja abi. Coachi olemasolu aitab Karo sõnul töötajatel saada operatiivset tagasisidet, et seada uusi samme elus või mõtestada paremini ümbritsevat olukorda.
Lisaks tomuvad koolitused teadlikkuse tõstmiseks erinevatest vaimsetest probleemidest. “Mais suunasime inimesi aktiivsemalt liikuma, kuid rääkisime ka heaolu kolmnurgast ehk põhivajadustest, nagu uni, toit, liikumine. Kui need kolm on korras, oled sa iseenda jaoks parem inimene.”
Karo toob veel välja, et soovi korral on töötajal võimalik end kasvõi töö ajal hetkeks saginast välja lülitada. Selleks on kontoris olemas poksikott, massaažitoolid, videomängud ja palju muud. “Kõigi jaoks on see nelja aasta jooksul muutunud täiesti aktsepteeritavaks, kui päeva keskel on vaja mõtte taaskäivitamiseks leida puhkehetk või hoopis teha jooksutiir,” ütleb Karo.
Kuna suur osa Tele2 kliendikontakte toimub läbi klienditeenindajate, siis Karo sõnul ongi nemad ühed kõige olulisemad töötajad, sest on ettevõtte nägu maailmale. Hiljuti lõppes Tele2-s näiteks teenindajatele suunatud pilootprojekt “Teenindusliiga”, mille raames õpiti, kuidas iseendaga vajadusel rahu teha ja areneda. Tänu projektile leidsid nii mõnedki inimesed endale uue kutsumuse ja on majasiseselt liikunud teistele positsioonidele. Seega annavad sellised võimalused enesekindlust ja julgust end muuta.
Efektiivse töö alus on tasakaal ja puhkus
Kuigi inimeste kontorisse tagasi survestamist pärast koroonaaega ei ole, siis väikesed lisad kontoris pakuvad seal harvemini käijatele samuti üllatusi ning heameelt. Seega hoitakse ka töökoha lisaväärtustel silm peal ning võimaluse korral pakutakse midagi uut.
“Kevade tulekuga on märgata inimeste julgust ja soovi rohkem kontoris käia ja see toob töökeskkonda värskust ning uut hingamist juurde. Üllatutakse, et kusagil on uus massaažitool või teisale tekkinud snäkivõimalus,” ütleb Karo.
Mainimata ei saa jätta ka Tele2 piiramatu puhkuse poliitikat. Karo sõnul on loomulikult igale töötajale tagatud kohustuslikud puhkusepäevad, kuid heaolu silmas pidades on neil võimalus võtta piiramatut palgaga puhkust just siis, kui nad seda soovivad. Ainus tingimus on, et selle tõttu ei kannataks kolleegid.
“Kui me koroona alguses piiramatu puhkuse projektiga alustasime, oli huvi selle vastu väike ning pigem sooviti rohkem puhkusi tühistada kui puhata. Nüüd aga oleme saanud selle osas sooja tagasisidet, võimalust kasutatakse ning teame isegi, et see on päästnud nii mõnegi töötaja läbipõlemisest,” märgib Karo, kelle sõnul vaadatakse pärast sellist puhkust tööle hoopis teise nurga alt ning motiveeritumalt kui kunagi varem.
Liikumine on alati teretulnud
Karo sõnul on üks eduka ettevõtte alus kindlasti liikumine ja sport. “Inimesed ütlevad ikka, et “ma ei tee sporti”, aga me kinnitame neile, et isegi kõndimine on sport. Kuna tiimiüritusi ja üks-ühele vestlusi on palju, siis soovitame neidki teha väljas liikudes. Isegi meie tegevjuht teeb iganädalasi koosolekuid jalutuskäigul olles,” avaldab Karo.
Lisaks on tema sõnul loodud nimekiri tegevustest, mida tiimiga üheskoos korraldada ning soovitusi leiab sealt matkaradadest kuni ühistreeninguteni. Samuti korraldatakse vestlushommikuid, kus kutsutakse keegi kolleegidest rääkima oma ägedast hobist või tegevusest, et innustada sel moel teisigi huvialadega tegelema.
Tele2 töötajate heaoluprogrammist ei puudu ka tervisekuud, kus kogutakse n-ö aktiivseid minuteid või kilomeetreid. Auhindu ei võideta aga ainult esikoha eest, vaid motiveerivad loosiauhinnad innustavad osalema kõiki, kel on huvi enda tervise heaks midagi ära teha. Samas ei sunnita kedagi osalema, kuna inimesed ning nende rutiinid võivadki erineda.
“Mõnikord tahaks ikka, et ühissportimistel oleks meid rohkem, aga inimestel ongi omad harjumused ja trennid, mida soovitakse teha endale sobival ajal. Kuid kui mõni töötaja on näiteks disc golfiga sina peal, siis ta võtab pundi kokku, läheb Kõrvemaale ja õpetab teisigi. Lõppude lõpuks võime öelda, et tööandjana pakume meie võimalusi ja on inimese valik, kas ta soovib saada osa või mitte,” ütleb Karo.
Ta lisab, et õnneks on näha positiivset trendi, näiteks kui mõni aasta tagasi soovis talispartakiaadil osaleda vaid 20 inimest, siis nüüdseks on soovijate hulk juba kolmekordistunud.
Karo sõnul on viimaste aastate liikumisharjumusi enim muutnud kaks asja. Esiteks saab tänu sporditoetusele soodsamalt treenida või tervise eest hoolt kanda ning teiseks andis kodune koroonaperiood positiivse tõuke leidmaks iseseisvalt uusi harjumusi õues liikumiseks.
Kõige olulisem on tervis
Karo toob välja, et varem tuli ikka ette olukordi, kus töötaja tuli haigena tööle, et mitte rahas kaotada. Selle mure lahendamiseks kompenseerib Tele2 nüüd oma töötajaile esimesed 8 haigusepäeva, mida riik ei korva.
“Teeme seda kindlasti ka edasi, sest ega haigus töötades kiiremini ära ei lähe, võib hoopis nakatada teisigi ja see võib lüüa rivist välja kogu kollektiivi,” viitab Karo. Ta märgib, et kui varem tuldi sageli nohusena kontorisse või võeti kaasa haige laps, siis see on täielikult muutunud ja tervis on saanud jälle prioriteediks.
Lõpetuseks lisab Karo, et tööandja peab tervise propageerimiseks ja hoidmiseks samuti vaeva nägema. “Minu arvates see on tööandjale lausa väike kohustus, et inimesed oleksid tervemad. Kui me tahame, et inimene panustaks oma aega ja tervist töö heaks, siis on tööandjate teha, et anda neile midagi tagasi ja hoida nad tervena.”
Lugu algselt avaldatud tervis.geenius.ee portaalis.