Tele2 blogi
Nutimaailma teejuht – nõuanded, seadmete arvustused, võrdlused, nipid ja muud kuumad teemad!
Tele2 blogi
Tele2 sisuturunduse projektijuht Karina Auli ja sisekommunikatsiooni projektijuht Liisi Siil.
Aastane katsetus, mille jooksul haarasid 24 vaprat telehypelast sotsiaalmeedia kanalites ohjad ja hakkasid Tele2 loodud projektis enda persoonibrändi üles ehitama, on lõppenud. Miks riskisid projekti eestvedajad, Tele2 sisuturunduse projektijuht Karina Auli ja sisekommunikatsiooni projektijuht Liisi Siil, võimalusega, et nende ägedad töötajad võivad selle käigus silma jääda ka teistele tööandjatele?
Kõik sai alguse eesmärgist tõsta Tele2 nähtavust ettevõtte kirglike töötajate kaudu ja anda neile võimalus panna alus oma persoonibrändile. Nii otsustaski Tele2 käima tõmmata päris oma aastase brändisaadikute programmi, millele juba ka järgmist lendu plaanitakse.
“Soovisime, et Tele2 sotsiaalmeedia feed ei näeks välja nagu üks suur turundusjutt. Teame, et meil on äge, aga tahtsime, et seda näitaksid töötajad ise, autentselt,” ütles Auli, programmi üks eestvedajatest. Nii sai Tele2 endale töötajad, kes viisid aeg-ajalt ettevõtte sõnumeid ja väärtusi sotsiaalmeediasse ning tele2lased said vahendid ja teadmised, kuidas sotsiaalmeedias enda persoonibrändi kasvatada. “Persoonibränd ei tähenda ainult jagamist, millega inimene pärast tööaega tegeleb, vaid ka seda, et näidatakse ka enda tööelu - suurema osa oma ajast veedamegi ju tööl. Kogu programm sai täpselt sellise vaibiga nagu ettevõttes mõtleme: parem mina = parem Tele2,” lisas Siil.
Üheskoos jõutakse kaugemale
Ehkki võib mõelda, et taolise programmi loomine on lihtne, pole see sugugi nii. “Aasta jooksul koolitasime inimesi alates persoonibrändi teemadest kuni sotsiaalmeedia platvormide erinevate võimalusteni. Lisaks korraldasime regulaarseid kohtumisi, et üheskoos tekkinud rõõmude ja murede üle arutleda ning eraldasime aega ka ühiseks kirjutamiseks,” kirjeldas Auli, kelle sõnul töötasid töögrupid väga hästi. “Peegeldasime ja andsime pidevalt tagasisidet, elasime inimestele kaasa ning mõtlesime ka koos ideid, millest postitada,” jagas ta.
“Andsime parimatele telehypelastele ka lisaauhindu. Parimad ei olnud aga alati need, kes olid palju postitanud, vaid ka need, kes olid astunud julge sammu ja üldse esimest korda postitanud või kes olid oma postitustes väga kirglikud ning inspireerisid ka teisi,” lisas Auli ja tõi näiteks, et üks programmi liige sai sealt tõuke ja arendas välja enda ettevõtte, mis pakub teenindusega seotud koolitusi.
Turvaline keskkond määrab edasise
Kogu programmi esimeseks põhitõeks oli asjaolu, et mitte kedagi ei sunnitud postitama. “Osalised tegid ise palju kodutööd, et areneda ja postitasid järjepidevalt läbi aasta. Samas oli meil ka kolleege, kes küll soovisid postitada, aga kellel oli päriselt blokk ees ning kes ei jaganud sotsiaalmeedias mitu kuud mitte midagi. See oli meie jaoks okei. Meie eesmärk oli luua programmis osalejatele eelkõige turvaline keskkond ja neid vajadusel postitama julgustada,” ütles Siil ning lisas, et strateegiliselt oma persoonibrändiga tegelemine on päriselt kasulik nii osalejatele kui ka ettevõttele.
Tagantjärele tunnevad nii Auli kui ka Siil, et ehkki programmis sai osaleda vaid 24 inimest, ei pannud see kedagi väljajäetuna tundma. “Tõsi, ainult osa inimesi Tele2-st kuulus sellesse programmi, aga see pigem inspireeris teisigi postitama. Nägime suuremat entusiasmi ja postitamise sagedust ka nende töötajate puhul, kes programmis sel korral ei osalenud,” ütles Auli. “Meile laekus juba programmi jooksul kirju töötajatelt, kes andsid märku, et sooviksid uue lennu ajal sellest osa saada,” täiendas Siil.
Telehypelaste programmi esimese lennu lõpetajad.
Programm vaid tõelistele “mässajatele”
Taolise programmi planeerijatele ja elluviijatele ütlevad nii Auli kui ka Siil, et eelkõige on vaja julgust. “Ettevõte ei tohi karta, et töötajad lähevad edukate postituste tulemusena ära, vaid oma inimesi võiks hoopis särama julgustada. Kui osalejad tulevad hiljem sinu juurde teatega, et neile pakuti mujal tööd, tuleks nende üle uhkust tunda. Nende persoonibränd on lisaks kellelegi teisele silma jäänud!” ütleb Siil. “Tegelikult näitas meie kogemus, et need inimesed ei lähe ära. Seda, et tööandja aitab isiklikule arengule kaasa, märgatakse ja hinnatakse,” nõustus Auli.
Pigem soovitavad telehypelaste programmi loojad panna rõhku postitamisele, mitte niivõrd selle efektiivsuse ja tulemuste mõõtmisele. “Panime esialgu endalegi liiga detailsed ja tulemustele orienteeritud numbrilised eesmärgid. Tegelikult ei teadnud mitmed programmis osalejad aga sotsiaalmeediast veel midagi. Tuleb keskenduda ideele ja julgustada inimesi postitama,” rääkis Auli.
“Mõistagi on taolist programmi keeruline teha, kui ettevõttes ei ole päriselt kõik hästi. Tuleb vaadata ettevõtte sisse, teha vajadusel muudatusi ning lähtuda alati inimesest endast, mitte ettevõttest. Kõik peab olema natuke fun ka, vastasel juhul muutub eesmärk vastupidiseks,” ütles Siil.
Kas telehypelased tasusid end ära?
Ettevõtte juhina võib kõrvalt vaadates tekkida küsimus, kas see kõik tasub ikka end ära? Inimeste koolitamine ei ole sugugi odav ja neil ei olnud ju otseselt kohustust teha enda sotsiaalmeedias ettevõtte heaks postitusi. Samas said programmi eestvedajad värbajatelt ja osalejatelt tagasisidet, et tööle kandideerijad märkasid ettevõttes töötavate inimeste postitusi ja seda, milline Tele2 päriselt on.
Brändisaadikute programmis tegid osalejad kokku 272 postitust nii LinkedIni, Instagrami kui ka TikToki platvormidel ning lisaks tuhandetes Instagrami storysid. “Esimese kogemuse põhjal teeksime järgmise programmi lühema kui aasta, sest selle aja jooksul võib inimese personaalses elus väga palju muutuda,” sõnas Auli.