Tele2 logo Created with sketchtool. 7F3D9EE3-ADF7-45C1-AB94-78A518DAACB5 Created with sketchtool.
Otsing Created with sketchtool.

Tele2 blogi

Nutimaailma teejuht – nõuanded, seadmete arvustused, võrdlused, nipid ja muud kuumad teemad!

Tele2 blogi

Kuidas ettevõtjana kulud mõistlikud hoida? Coffee People’i 3 nõuannet
Avaldatud:
Uuendatud:
Autor:

Mõistlik kulutamine käib ettevõtte aruka majandamise juurde. Millest lähtuda ja millele tähelepanu pöörata, et kulud oleks optimaalsed? Mõtteid jagab Coffee People'i kliendihaldur Sandra Pärnat. 
 
Kas osta sisse või tegeleda ise? 
 
Sisseostmise valiku puhul tasub kaaluda kindlasti kahte aspekti: kulu ja kvaliteet. Esiteks tuleks läbi mõelda, kas ise tehes on tegevus kokkuvõttes soodsam. Väikestel ja keskmistel ettevõtetel kipub olema pigem nii, et mõned teenused on otstarbekas osta sisse, sest töömaht pole nii suur, et eraldi töötaja koolitamine või palkamine end ära tasuks. Või siis on töömaht hooajaline ja seega on mõistlikum kasutada perioodilist abi väljastpoolt. 
 
Teine asjaolu, millele tähelepanu pöörata, on kvaliteet. Kummalgi juhul – ise tehes või väljastpoolt sisse ostes – ei tohiks kvaliteet kannatada. Kui organisatsioonisisesed ekspertteadmised on maailma parimad, siis tasub seda hoida ja arendada. 
 
Kas eelistada ühte partnerit või mitut? 
 
Tooteid ja teenuseid on võimalik sisse osta komplektis ühelt partnerilt või hajutada see mitme pakkuja vahel. Kogu mobiilside ja internetiga seonduva on Coffee People usaldanud Tele2 kätte, mis muudab kogu suhtluse hästi hallatavaks ja peavaluvabaks.  
 
Samas on teenuseid, mida tasub kombineerida. Üldiselt tasub vaadata toote ja teenuse kvaliteeti ning millise kulubaasi see ettevõtte jaoks moodustab. Oluline komponent on ka usaldusväärsus. Nii stabiilsuse, kvaliteedi osas kui ka õigeaegsete tarnete osas. Peamine on, et partnerid aitaks oma äri edasi viia, mitte ei takistaks selle arengut. 
 
Kuidas tegutseda pikas perspektiivis? 
 
Praeguse kiire hinnatõusu ja sisendhindade tõusu juures tasub kindlasti üle vaadata nii püsikulud kui ka heita pilk sellele, kui suure osa moodustavad jooksvad kulud. Lisaks tasub mõelda pikale perspektiivile, sest praegune veidi suurem kulu võib tähendada investeeringuna tulevikus oluliselt soodsamat olukorda, seda eriti roheinvesteeringute näol.  
 
Coffee People on investeerinud näiteks keskkonnasäästlikkusse tehnoloogiasse, mis võimaldab kohvi röstida tavapärasest 80% energiaefektiivsemalt. Keskkonna hoidmise ja hinnatõusu valguses on see olnud kindlasti samm paremuse poole. Samas on kulusid, mille pealt kokku hoidmine pole mõistlik, näiteks hea tass värsket kohvi. Tasub teada, et kodus või kontoris kohvi valmistamine on energiasäästlik ja masin võtab puhkeasendis vähe voolu. Küll aga on nauding ja kohvist saadav energia seda kindlasti väärt. Kohvikutes valmistatav kohvimasinad võtavad rohkem voolu ning seega on järjest populaarsemaks muutumas "päevakohvi" kontseptsioon, kus korraga valmistatult kohv on energiasäästlikum ning püsib termoses pikemalt soojana. 

Suurettevõtjalt väikeettevõtjale: nutikad nõuanded 
 
Mida suurem ettevõtte, seda suuremad on enamasti ka kulud – selge see, et mahtude kasvades suurenevad ka väljaminekud, mistõttu võivad kuldaväärt olla ka suurettevõtjate nipid, sest sageli on neil juba aastate jooksul välja kujunenud süsteemne lähenemine ning rohkelt nõuandeid, mida väikeettevõtjagi enda kasuks saab pöörata. 
 
Tele2 finantsjuht Kristina Penu: 
 
“Tele2 pakub Eesti turul parimat hinda, sellise positsioneeringuga ettevõtte jaoks on tark kulude juhtimine edu aluseks. Meie keskendume eelkõige sellele, kuidas tegutseda kõige efektiivsemalt ning kõrvaldada ebavajalikud kulud. Näiteks oleme viimase paari aastaga saanud ettevõttena täiesti paberivabaks. Olime sel teemal ühed esimesed Eesti turul, nii et bürootarvete partner võttis meiega lausa ühendust, et tulla vaatama, mis imet me teinud oleme, et meie arved ootamatult nii väikeseks muutusid. 
 
Teiselt poolt on Tele2 roll turul pakkuda parimat klienditeenindust. Finantside vaates tähendab see seda, et oleme oma kulude optimeerimisel väga kriitilised just selle nurga alt, et klientide ja töötajate heaolu ei tohi optimeerimisel kannatada. Seetõttu tegeleme palju strateegilise ostujuhtimisega, ettevõtte digiteerimisega ning protsesside efektiivistamisega. Igal tegevusel peab olema mõte ja väljund, kui seda ei ole, siis ei ole ka tegevust või kulu vaja.” 

Autor
 Tele2
Tele2
Tele2
See artikkel on valmis küpsetatud suure hoole ja armastusega tele2laste või meie koostööpartnerite poolt. Loodame, et said väärt infot!