Interneti levi
Milline on Tele2 levi?
Tele2 teeb pidevalt tööd oma levi tipptasemel hoidmiseks ning meil hoiab pidevalt silma peale Tehnilise Järelvalve Amet, kes koostab kõikide sideteenuse osutajate kohta iga-aastaselt raporteid mille kohta saad lähemalt uurida SIIT.
Nendest raportitest selgub, et Tele2 levi on tipptasemel ning 99% Eestist on kaetud! Internetikiirustelt oleme Eestis tublil teisel kohal ning kogu maailmaga võrreldes võivad eestlased eriti uhked olla, sest nii hea levi ning nii suurte internetikiirustega pole isegi paljud suurriigid.
Miks võib interneti kiirus vahel aeglane olla?
Kui Sulle tundub, et internet on kuidagi aeglane, siis võib selleks olla mitu põhjust.
- Kui oled liikumises, siis tugijaamade vahetusel läheb internet korraks aeglasemaks.
- Kui oled just telefonikõne lõpetanud, siis võib internet korraks aeglasem olla, sest telefonikõne toimub 3G või 2G võrgus, kuid kiireim internet on 4G võrgus. Sellistel juhtudel tasub pisut oodata või telefonile restart teha.
- Seadmest tulenevad põhjused – näiteks pakub Tele2 teatud piirkondades 4,5G kiiruseid, kuid neid kiiruseid saavutavad vaid nutitelefonide lipulaevad.
- Lisaks võib vahel tunduda, et internet on aeglane, kuid interneti kiiruse testil selgub, et ühendus on hea. Sellest võib järeldada, et lihtsalt seadme protsessor on liiga suure koormuse all, et lehti kiiresti laadida.
Seadmete võrdlust on väga hea teha, kui kaks Tele2 võrgus olevat seadet on lähestikku. Sel juhul on seadmetel sama levi ja kõik erinevused tulenevad seadmest endast.
Sellist varianti, et mitte kuskil pole levi või igal pool on internet aeglane tegelikult olla ei saa. Tele2 on katnud 99% Eestist leviga (vaata lähemalt TJA raportitest), seega kui tõepoolest kuskil levi pole, on asi kindlasti seadmes.
Kui aga siiski on mingi asukoht, kus internetikiirus erinevatel seadmetel on järjepidevalt halb, siis on kiirustest hea võimalus seda fikseerida.
Kuidas teha interneti kiiruse kontrolli?
Kuidas anda teada leviprobleemist?
Tele2 tahaks teada järgmiseid andmeid:
1) Telefoninumber, millega probleem esineb (kõikidel SIM kaartidel on telefoninumbrid, ka nendel, mis lähevad netipulga või ruuteri sisse; selle numbri võid leida näiteks arvelt)
2) Täpne kuupäev, millal probleem algas (kas esineb ainult hommikuti/õhtuti/nädalavahetustel vms)
3) Kas probleem esineb pidevalt või perioodiliselt, kindlal kellaajal
4) Täpne aadress, kus probleem esineb
5) Mitmes korrus (kui tegemist on kortermajaga)
6) Seadme levi näit (% või pulgad):
7) Probleemi tüüp:
- Interneti levi kadus (enne oli)
- internetiühendus katkeb
- ühendus on olemas, kuid andmed ei liigu
- interneti kiirus on aeglane, alla 1Mbit/s
- levi on olemas, aga ühendust ei saa (ega pole piiranguid)
9) Seadme mark ja mudel (nt: Huawei P30 või iPhone 11)
10) Probleemi lühikirjeldus (olete proovinud teisel aadressil ja teises seadmes)
Seejärel pöördu lihtsalt Tele2 klienditeeninduse poole ja nemad aitavad Sind edasi.