Tele2 logo Created with sketchtool. 7F3D9EE3-ADF7-45C1-AB94-78A518DAACB5 Created with sketchtool.
Otsing Created with sketchtool.

Tele2 blogi

Nutimaailma teejuht – nõuanded, seadmete arvustused, võrdlused, nipid ja muud kuumad teemad!

Tele2 blogi

Elektritakso lugu: kuidas olemasolevad kliendid ettevõtet turundama panna?
Avaldatud:
Uuendatud:
Autor:
Elektritakso

Ermo Kontson asutas kaheksa aastat tagasi taksoteenust pakkuva Elektritakso, mis on nüüdseks teenindanud pea 200 000 klienti. Ometigi mäletab ta hästi seda, kui müügi ja turundusega töötati alles esimeste klientideni jõudmise nimel. Mida soovitab Kontson alustavatele ettevõtjatele müügiprotsessi kiirendamiseks?

Elektritakso asutaja Ermo Kontson sõnab, et ettevõtet asutades võttis ta eesmärgiks teha kõike teistest erinevalt. See tähendab, et teistest taksofirmadest ei erista neid mitte ainult elektriauto kasutamine, vaid ka kõik muu – klienditeenindusest turunduseni. „On olnud ka teisi, kes elektritaksodega alustada on püüdnud, aga nad on ebaõnnestunud, sest pole mõistnud, et elektriauto üksi tulemusi ei too,“ selgitab Kontson.

Kontsoni sõnul keskendusid nad ettevõtte algusajal turunduses ja müügis kahele peamisele põhimõttele, mis kehtivad suuresti ka täna. „Esiteks peab meie auto teistest visuaalselt eristuma ja iseenda eest rääkima,“ selgitas Kontson ja lisas: „Teiseks keskendume hea sõidukogemuse pakkumisele. See annab võimaluse, et inimesed enda meeldivast kogemusest tuttavatele ja sõpradele rääkides sisuliselt ise Elektritaksot turundavad.“

Eristub kvaliteediga

Juba ettevõtet luues oli Elektritakso kindel valik see, et hangetele ei minda vähempakkumisi tegema. Oluline oli kliendile pakkuda kvaliteeti. „See tähendab, et valime taksojuhte väga hoolikalt, keskendume nende koolitamisele,“ selgitab Kontson. „Ka on Elektritaksol kasutusel in-house autopesula süsteem, mis tagab, et iga vahetusega sõidab kliendile järele puhas auto.“

Just eristumine on see, mida ka müügis ja turunduses ära tuleb kasutada, soovitab Kontson. Ent ettevõtlusega alustades ei olnud tal müügi- ja turundusalaseid teadmisi ega kogemusi ning kõik sündis katsetamise teel. Oli ka ebaõnnestumisi, näiteks töötasid kampaaniad alguses valesti. Nii tekkisid päeva tippajal suured järjekorrad, ent muudel aegadel oli vaikne.

Süstemaatilisem müügi- ja turundustegevus sai alguse alles kolm aastat tagasi, kui ettevõttega liitus uus kolleeg Jaan Juurikas, kes on Elektritakso juhatuse liikmena nüüd ettevõtte üks peamistest tugisammastest. Juurika sõnul tuleb alustaval ja väikese eelarvega ettevõttel leida nutikaid lahendusi, et raha mitte tuulde loopida. Elektritakso algusaegadel oli digiturundusel väike roll ning üldises reklaamivoos silma paista oli väga keeruline.

Kahe jalaga maa peal

Kontson selgitab, et ettevõte on oma võimeid ja ressursse alati püüdnud võimalikult realistlikult hinnata. Ka äriklientidele ei müünud ta alguses oma teenust lihtsalt seetõttu, et ei uskunud, et suudab piisavalt kvaliteetset teenust pakkuda. „Taksoteenuse puhul on oluline linnakatvus, ent alguses ei suutnud me äriklientide jaoks piisavat katvust pakkuda,“ sõnab ta. Tema sõnul öeldi alguses huvilistele otse ja ausalt, et takso ooteaeg võib tellimisel olla liiga pikk. Ka nüüd, kui linnapõhine katvus on väga hea, ei tegeleta aktiivselt äriklientide otsimisega – praegused ärikliendid on Elektritaksoni suuresti ise jõudnud.

Kontson nendib, et müügi- ja turundustegevuste planeerimisel võib olla palju ideid, ent tuleb arvestada ka enda reaalsete võimalustega, millest lähtuvalt seada prioriteedid. „Ei tohi mõelda nii, et kui tegevus tundub firmale hea, siis pean selle nii-öelda nui neljaks selle ära tegema,“ selgitab ta. „Tuleb püsida kahe jalaga maa peal ning oma võimalusi hinnata. Kõiki ressursse näiliselt hea idee nimel ära raisata ei tohi,“ paneb ta alustavatele ettevõtjatele südamele.

KOMMENTAAR

Aare Uusjärv, Tele2 müügidirektor

Elektritakso on hea näide ettevõttest, kes uurib esmalt turgu, paneb paika eristuvuse, arvestab enda reaalsete võimalustega ja seab sellest lähtuvalt prioriteedid.

Suurim viga, mida alustav ettevõte reeglina teeb, on lähtuda vaid oma usust, et just minu toode/teenus on see, mida kliendid vajavad ja siis teenus turule paisata. Unustatakse ära, et kõigepealt peaks küsima potentsiaalsetelt klientidelt tagasisidet.  Kuna alustaval ettevõttel pole raha suurteks turu-uuringuteks, siis piisab, kui alustada sellest, et testida toodet tuttavate ja sõprade peal. Reeglina saab niimoodi kiirelt selgeks, mis on tootega hästi ja mis halvasti.

Kui potentsiaalne kliendibaas on olemas, tuleb leida sobivad müügikanalid. Lähtuvalt tootest ja kliendisegmendist on need erinevad. Näiteks e-pood – ka siin tuleb otsustada, et kas e-kanal on mõeldud vaid toote tutvustamiseks või müümiseks ja kuidas klient selle kodulehe üldse üles leiab. Aga võimalusi on palju rohkem: telefonimüük, F2F müük, sotsiaalmeedia, otsepost jne.

Kõige olulisem on siinkohal aru saada oma toote tarbijast – kes ta on, kus tema toimetab ja kuidas teda kõnetada. See loob eeldused, et müüja ja ostja päriselt ka kohtuvad ja toimub edukas müük.

Edukat müüki!

Autor
 Tele2
Tele2
Tele2
See artikkel on valmis küpsetatud suure hoole ja armastusega tele2laste või meie koostööpartnerite poolt. Loodame, et said väärt infot!