Tele2 logo Created with sketchtool. 7F3D9EE3-ADF7-45C1-AB94-78A518DAACB5 Created with sketchtool.
Otsing Created with sketchtool.

Tele2 blogi

Nutimaailma teejuht – nõuanded, seadmete arvustused, võrdlused, nipid ja muud kuumad teemad!

Tele2 blogi

Ettevalmistused suvefestivalide hooajaks: kuidas tagada suursündmustel stabiilne levi?
Avaldatud:
Uuendatud:
Autor:


Soojad suveilmad on käes ja peagi algab ka suursündmuste hooaeg. Telekomid seisavad silmitsi suurenenud nõudlusega ning peavad tagama, et nende teenused rahuldaksid kõikide klientide vajadused. Üheks suurimaks väljakutseks on tagada suurüritusel interneti ja kõnede toimimine, et osalejad saaksid helistada sõbrale, kes on ehk kaduma läinud või jagada Instagrami storysid. Tele2 raadiovõrgu planeerimise juht Margus Sits selgitab, kuidas suvehooajaks valmistutakse.

Sits on veendunud, et põhjalik ettevalmistus ja paindlikkus on võtmetegurid, mis aitavad ettevõtetel ka suursündmuste ajal edukalt teenuseid pakkuda. „Suursündmuste ajal on ootamatud olukorrad vältimatud. Oluline on olla valmis kiirelt reageerima ja leidma lahendusi ka kõige keerulisemates olukordades,“ ütles ta.

Põhjalik ettevalmistus ja paindlikkus

Edu saavutamiseks tuleb hoolikalt planeerida ning eelnevalt läbi mõelda kõikvõimalikud stsenaariumid. „Tehnoloogia arenguga on kasvanud ka telekommunikatsiooni teenuste tarbimine. Kui aastaid tagasi pakkusime ainult kõnede mahtu, siis nüüd tarbitakse lisaks meeletult andmemahtu, mille tagamiseks tuleb paigaldada aina võimsamaid seadmeid,“ selgitas Sits. Ta lisas, et suursündmuste puhul teeb asja keeruliseks see, et teenuse tarbimist ja selle kasvu tuleb osaliselt ennustada. „Sündmustega kaasneb enamasti suur mobiilside kasutus väikesel alal, mille tõttu tekib teenuses ülekoormus. See on suurim väljakutse. Mis aasta varem oli piisav, võib juba see aasta jääda väheseks,“ tõi Sits esile.

Ettevalmistus tähendab piirkonnas tugijaamade laiendamist, et teenus oleks kvaliteetne ka suure kasutuse korral. Tihti viiakse sündmuspaika ka ajutine tugijaam, millega mitmekordistatakse mobiilteenuse võimekust. Samas rõhutab Sits, et teenuse kvaliteet ei sõltu ainult teenusepakkujast. „Kui korraldaja jätab sündmuse kommunikatsiooni ja prognoositava osalejate arvu teatamise liiga viimasele hetkele, pole telekommunikatsiooni teenusepakkujatel võimalik teha võrgus vastavaid muudatusi, et ülekoormust ei tekiks,“ ütles ta.

Hea personal tagab edu

Ehkki võiks arvata, et suursündmused ja festivalid on suure hulga kasutajate tõttu häkkeritest pahalastele atraktiivsed paigad, kinnitas Sits, et rünnakuid pole senini täheldatud. „Me jälgime ja parendame oma võrku 24/7. Lisaks on ajutisel tugijaamal ka generaator elektrienergia jaoks, kui püsiv toide peaks katkema,“ ütles ta. „Näiteks Rally Estonia ajal olid meie tehnikud kogu aeg ajutiste tugijaamade juures, et vajadusel generaatorit tankida või tugijaama remontida.“

Lõpetuseks rõhutab Sits, et suursündmuste edu tagab hea personal. „Vahet pole, kas tegu on restoraniteenindaja, sündmuskorraldaja või internetiteenuse pakkujaga. Iga valdkonna personal peab suursündmuste ajaks olema hästi koolitatud ja valmis tegelema suure hulga klientidega,“ nentis ta.

Autor
 Tele2
Tele2
Tele2
See artikkel on valmis küpsetatud suure hoole ja armastusega tele2laste või meie koostööpartnerite poolt. Loodame, et said väärt infot!