UUDISED

Ole kursis sellega, mis Tele2s toimub. Loe kõige värskemaid uudiseid!

Murrame müüte: numbriliikuvus ei tähenda alati kliendi kaotamist
25.05.2022

Eestis on 1,3 miljoni elaniku kohta 2 000 000 telefoninumbrit. Numbrid liiguvad operaatorite vahel pidevalt, kuid see ei tähenda, et ka klient liigub.

Ühel kliendil võib olla mitu numbrit, ent samas vaid üks liitumisleping – seega puudub liikunud numbrite arvul otsene seos sideettevõttega liitunud või sealt lahkunud klientide üldarvuga. Numbriliikuvuse statistika ei arvesta klientide üldarvu hulka ka kõnekaartide kasutajaid ja neid, kes liiguvad kõnekaardi kasutajast ning vastupidi. 

Seega tuleks lisaks numbriliikuvuse statistikale arvesse võtta ka teisi tegureid. Tele2 juhi Chris Robbinsi sõnul kasvab ettevõte jätkuvalt uute liitumislepingute arvelt, mis tähendab nii otsest kliendibaasi kui ka teenustulu kasvu. Näiteks tegi Tele2 2021. aastal sideteenuste sektoris kõige kiirema kasvu, suurendades oma teenustulu aastaga 12% ehk 54 miljoni euroni. Selle aasta alguse seisuga oli Tele2 kliendibaas nii kõne- kui ka internetipakettides kasvanud ligi 12 000 kliendi võrra ja juba teist aastat järjest on Tele2 Kantar Emori uuringu kohaselt enim soovitatud sideoperaator Eestis.

Mässame ebamõistlike pakkumiste vastu

Igas kuus teevad Eesti inimesed ligikaudu 9500 avaldust oma sideteenuse pakkuja vahetamiseks [1]. Operaatori vahetamine võib olla tingitud soovist saada soodsamat ja sobivamat teenust või paremat klienditeenindust. Mõni operaator lubab uutele liitujatele ka kingitusi – näiteks nutitelefone või tõukerattaid. Tasuta lõunaid aga ei ole ja soodsad letialused pakkumised maksavad operaatorite eest kinni olemasolevad kliendid, kingituste taga seisab tihtipeale ka siduv leping.

Selliste ebamõistlike praktikate vastu on Tele2 juba mitu aastat Eesti telekomisektoris mässanud, et kaitsta oma kliente siduvate lepingute ning ebamõistlike pakkumiste eest, millele tihtilugu lisanduvad ka peidetud kulud. „Soodsama letialuse pakkumise näol saab klient küll näiliselt kiire hinnavõidu, kuid pikas perspektiivis võivad need kliendile hoopis kulukamaks valikuks osutuda,“ selgitab Robbins.

Robbinsi sõnul on Eestis Euroopa Liidu riikide seas kõige aeglasem ja vähem automaatne «portimine» ehk mobiilinumbri ühe operaatori juurest teise juurde üleviimine. “Paljudes riikides saavad kliendid operaatoreid vahetada minutitega, samal ajal kui Eestis võib see võtta kolm kuni seitse tööpäeva.“

Pikk portimisaeg annab aga operaatoritele võimaluse letialuseid pakkumisi teha. „Selleks, et Eesti operaatorid näeksid vajadust klienti hoida ka kliendisuhte ajal, mitte alles siis, kui see ähvardab lõppeda, peab riiklik järelevalveasutus muutma sideturu teenusepakkumise loogikat. See tähendab, et teema portimine tuleks teha nii kiireks kui see on tehnoloogiliselt võimalik – minutite või tundidega,“ rõhutab Robbins.

Investeerime interneti kiirusesse ja kvaliteeti

Tele2 on teinud suuri investeeringuid oma võrgu mahtude ja võimsuse suurendamiseks, et pakkuda oma klientidele kvaliteetset ja taskukohast internetiühendust. Head levi ja kiiret internetti kinnitavad ka aasta esimeses kvartalis Speedtesti poolt tehtud Eesti telekomituru mobiilse internetiühenduse keskmise kiiruse mõõtmistulemused, mille alusel on Tele2 teisel kohal.

Märkimisväärne osa investeeringutest on mõeldud ka võrgu uuendamiseks, mis on aluseks VoLTE ehitusele ning 5G-võrgu lansseerimisele. „Tulevikutehnoloogiate juurutamisel oleme astunud suuri edusamme. Tegeleme aktiivselt VoLTE teenuse aktiveerimisega selle aasta jooksul. Lisaks on meil aasta algusest üleval 5G-võrgu mastid, mida kasutame testimiseks ja asusime ehitama ka klientidele suunatud 5G-võrgu maste,” selgitas Robbins. Tele2 alustab 5G ehitusega suurematest linnadest, laienedes üle riigi vastavalt vajadusele ja 5G seadmete kasutatavusele.

  

[1] https://ttja.ee/ariklient/ametist/statistika/numbriliikuvus

Populaarsed tooted e-poes