Tele2 logo Created with sketchtool. 7F3D9EE3-ADF7-45C1-AB94-78A518DAACB5 Created with sketchtool.
Otsing Created with sketchtool.

UUDISED

Ole kursis sellega, mis Tele2s toimub. Loe kõige värskemaid uudiseid!

Uuring: Eesti ettevõtted kaaluvad sideteenuste pakkuja vahetust just kõrge hinna tõttu


Tele2 tellitud ja Kantar Emori poolt läbi viidud värskest uuringust selgus, et enam kui 60% Eesti ettevõtetest, kes kaaluvad teenusepakkuja vahetust, ei ole rahul oma praeguste sideteenuste hinnaga. Teiste põhjustena toodi välja paremat pakkumist konkurendilt ja rahulolematust teenuste kvaliteediga.

Mobiilside valdkonnas plaanib lähima aasta jooksul teenusepakkujat vahetada 16% Elisa klientidest, 14% Telia klientidest ja 10% Tele2 klientidest. Sarnane trend ilmneb ka kontoriinterneti valdkonnas, kus rahulolematus hindadega on veelgi suurem – koguni 67% ettevõtetest toob selle välja kui peamise põhjuse teenusepakkuja vahetuseks.

Kontorineti pakkujat sooviks vahetada 13% Elisa klientidest ja 9% Telia klientidest, samas ei pea uuringus osalenud Tele2 kliendid vahetust tõenäoliseks. „See, et meie kontorineti kliendid ei näe vajadust teenusepakkuja vahetamiseks, räägib enda eest,“ ütles Tele2 ärikliendi telekomiteenuste juht Jüri Speek. „Tele2 ärikliendi hinnad on turu parimad ja ühenduse kvaliteet stabiilne ning selle tulemusena on meil ka rahulolematuid kliente märgatavalt vähem kui teistel telekomiettevõtetel.“

Kliendirahulolu poolest on Tele2 selge turuliider ja edestab soovitusindeksi ehk NPS-i alusel teisi teenusepakkujaid enamikes valdkondades. IT-teenuste valdkonnas – mis hõlmab näiteks Microsoft 365 lahendusi, viirusetõrjet, tulemüüre ja pilvevarundust – ulatub Tele2 soovitusindeks 46%, samal ajal kui Telia tulemus oli 20% ja Elisa skoor langes –3% peale. 

Püsiühenduse ehk kaabliga interneti puhul on Tele2 soovitusindeks 25%, Telial 19% ja Elisal 18%. Mobiilse interneti teenustes on Tele2 samuti tugevaim pakkuja NPS-iga 22%, samas kui Elisa skoor on 12% ja Telial 4%. Lisaks paistab Tele2 silma ka ärikliendi mobiilipakettide valdkonnas, kus ettevõtte NPS on 14%, võrreldes Elisa 9% ja Telia 8% tulemusega.

Vaid neljandik ettevõtetest vaatab oma sideteenuste pakkumised kord aastas või sagedamini üle. Ligi 40% ettevõtetest teevad seda veelgi harvem ja pigem siis kui teenustes esineb tõrkeid või muutub nende hind. Uuringust tuli veel välja, et 47% ettevõtetest, kes jäävad senise internetipakkuja juurde, teevad seda eelkõige pikaajalise koostöö tõttu ja 44% teenuse kvaliteedi pärast.

„Tänane majanduskeskkond sunnib ettevõtjaid iga kulu hoolikalt läbi kaaluma. Uuring näitab selgelt, et sideteenuste hinnad on paljudele liiast ja otsitakse aktiivselt soodsamaid pakkumisi. Soovitame ka omalt poolt kindlasti vähemalt kord kahe aasta jooksul ettevõtte sideteenuste valiku ja nende hinnad üle vaadata ning turul pakutavaga tutvuda,“ ütles Speek. 

Spetsialisti sõnul peitub Tele2 edu just selges väärtuspakkumises. “Tele2 valik on pakkuda lahendusi, mis on korraga nii kvaliteetsed kui ka kuluefektiivsed. Meie tugevus on läbipaistev hinnastamine ja kliendikeskne teenindus. See peegeldub ka NPS-skoorides, kus oleme selgelt teistest teenusepakkujatest ees. Eriti positiivne on, et nii kaabliga kui ka üle õhu interneti teenustes hindavad kliendid meid kõrgelt – see kinnitab, et suudame pakkuda stabiilset ja usaldusväärset teenust konkurentsivõimelise hinnaga,“ lisas ta.

Uuring viidi läbi 2025. aasta veebruaris-märtsis ning selles osales 820 Eesti ettevõtet erinevatest suurustest ja tegevusvaldkondadest. Analüüs hõlmas mobiilside, interneti, IT-teenuste ja M2M-lahenduste kasutamist ning rahulolu olemasolevate teenusepakkujatega.