UUDISED
Ole kursis sellega, mis Tele2s toimub. Loe kõige värskemaid uudiseid!
Tele2 käivitas uue teenuse, SMS-pettustest teavitamise numbri 12250, mille kaudu saavad Tele2 kliendid edastada kahtlased tekstisõnumid otse ettevõtte küberturvalisuse ekspertidele.
„Uue SMS-pettuse vastaste tasuta teenuse/numbriga 12250 kutsume oma kliente koos meiega petusõnumite vastu võitlema. Kui teieni jõuab kahtlase sisuga tekstisõnum, edastage see tasuta numbrile 12250. Sõnum jõuab hetkega meie küberturvalisuse ekspertideni, kes kontrollivad selle päritolu ning vajadusel sulgevad petturi numbri,“ selgitab Tele2 turundusdirektor Ines Estrin. „Klientide turvalisus on Tele2 jaoks prioriteet, seetõttu loodame uue teenusega lihtsustada kahtlastest tekstisõnumitest teavitamist ning vähendada SMS-pettuste esinemist.“
Petusõnumid võivad paista usaldusväärsed
Estrin selgitab, et Eesti inimeste küberhügieen on järjest paremal tasemel, ent kui enamasti ollakse teadlikud riskidest, mis kaasnevad näiteks kahtlaste e-kirjadega saadetud linkide avamisega, siis paraku ei ole inimesed nii hoolikat tekstisõnumite puhul. „Tekstisõnumite kaudu suhtlemine on nutitelefoni üks enim kasutavaid funktsioone, inimesed enamasti loevad saabuvaid sõnumeid, erinevalt näiteks e-mailidest. Seetõttu on see suur turg ka petturitele, kelle eesmärk on saada kätte inimeste andmed ja nende raha,“ kinnitab Estrin. Teenus on abiks ka Tele2 äriklientidele, sest järjest rohkem töötajaid kasutavad ettevõtte poolt antud telefoni ka töövälisel ajal, mistõttu on pettused arvestatav oht ka tööandjatele.
„Petturid teesklevad tihti panga esindajat või investeerimiskonsultanti, kes tunduvad professionaalsed. Isiklikule teabele ligi saamiseks proovitakse inimesi panna avama linke, mis installivad telefoni pahavara. Samuti võidakse paluda uuendada oma andmeid, saates inimestele näiteks panga kodulehele. Sõnumid ja avanevad lingid võivad näha välja väga usaldusväärsed, ent on tihti võltsitud,“ rõhutab Estrin.
Tihti arvatakse, et mobiiltelefonid on arvutitest paremini kaitstud, ent tegelikult on telefonide turvalisus piiratud. „Ükski operatsioonisüsteem ei ole rünnakute eest täielikult kaitstud,“ selgitab Estrin. „Lisaks on oluline mõista, et kõige haavatavamad oleme siis, kui meil on kiire – kuna suur osa tekstisõnumeid avatakse 15 minuti jooksul ning tihti ka liikumise pealt, siis on üsna lihtne läbi mõtlemata linke avada või neile kogemata vastata,“ rõhutab Estrin.
Kuidas SMS-pettust ära tunda?
„Operaatorite kaitse petturite vastu muutub järjest tõhusamaks, aga seekaudu katsetavad ka nemad järjest arenenumaid meetodeid. Petusõnumit võib olla väga keeruline ära tunda,“ selgitab Estrin. Mida kahtlaste sõnumite puhul tähele panna?
· Ärge klõpsake linkidel, kui te ei ole kindlad, kellelt sõnum pärit on.
· Olge teadlikud, et petusõnumid on tihti väga professionaalselt valmistatud ning võivad välja näha väga usaldusväärsed.
· Eriti ettevaatlikuks peaksid tegema õigekirjavead ja kummaline sõnastus.
· Kahtlased on ka kiireloomulised palved, mis nõuavad kohe viivituseta reageerimist.
· Ükski pank või muu asutus ei palu teil oma kontoandmeid või paroole tekstisõnumi teel kinnitada.
· Kõige mõistlikum on kahtluse korral mitte reageerida või edastada sõnum meie numbrile 12250.