Tele2 klienditeenindusdirektori Sirli Seliovi sõnul ei võta inimesed vihmakahjustusi tõsiselt, aga statistika kohaselt kasvab sügisel niiskusest põhjustatud mobiiliremontide arv hüppeliselt ja selliseid kahjusid garantii ei kata.

Sirli Seliovi sõnul on inimeste kasutusharjumused jäänud nuputelefonide aega. “Uued nutitelefonid on nii suured, et käsi ei varja seadet piiskade eest ja niiskus võib avadest sisse tulla,” ütles Seliov ja lisas, et vihma ja lume eest hoiatatakse ka garantiitingimustes.

“On ka juhtumeid, mil telefon sai niiskuskahjustuse spordisaali riidekapis,” ütles Seliov.

Sirli Seliovi sõnul tekitab niiskus elektroonikale tihti pöördumatu kahjustuse. “Seade oksüdeerub, mis põhjustab katkestusi ja lühiseid ning nende likvideerimine on keeruline ja tihti võimatu. Vedelikukahjustuse puhul võib telefon esialgu normaalselt funktsioneerida, kuid oksüdeerumine kestab märkamatult seadmes edasi. Hiljem ei tule aga inimesele üldse meelde, et telefon oleks vett saanud,” rääkis Seliov.

Mobiilieksperdi sõnul on telefoni sisemuses niiskusindikaator, mis näeb välja nagu väike valge ruuduke. “Kui seade enam ei tööta ning hoolduses lahti võetakse, siis on kohe näha, et indikaator on värvi muutnud ning garantii enam ei kehti,” ütles Seliov.

“Kui telefon saab niiskust, siis tuleb kasutamine koheselt lõpetada ja võimalusel eemaldada aku. Hooldusesse peaks minema võimalikult kiiresti ja mida kauem seda edasi lükata, seda suurem võib tulla arve. Samuti korrodeerub telefon oodates edasi ja kahaneb tõenäosus see hiljem tööle saada.”

“Kui telefonil pole enam niiöelda pilti ees, siis ise tarbija ei saagi teada, kas seade veel tööle hakkab, kuid statistiline tõenäosus on 50 protsenti.”

Mobiilieksperdi sõnul aitavad telefoni hoida kaitseümbris ja –kile. “Kellel läheb telefon tihedamini katki, see peaks ostma veekindla telefoni. Niiskuskindlad telefonid vastavad IP 68 veekindluse standardile, mis lubab kuni pooleteise meetri sügavusele vette minna,” ütles Seliov.

“Samas upub ka veekindel seade ära kui selle korpus on kahjustatud või mõni ava – näiteks laadimis- või mälukaardi pesa avatud,” rääkis Sirli Seliov ja lisas, et veekahjustuse ja ka mehaaniliste vigastuste korral korvab kulu vabatahtlik seadmekindlustus.

Lisainfo:
Sirli Seliov
Tele2 Eesti AS
Klienditeenindusdirektor
550 5224
sirli.seliov@tele2.com.