Eelmisel nädalal allkirjastasid kolm mobiilioperaatorit leppe, millega vabatahtlikult reguleeritakse soovimatute müügikõnede tegemist. Esimesena müügikõned lõpetanud Tele2 juht Chris Robbins kutsub hea tava leppega liituma kõiki ka teistes valdkondades telefonimüüki tegevaid ettevõtteid ning lõpetada sellega inimeste soovimatu tülitamine.

Chris Robbinsi sõnul on soovimatute müügikõnede probleem endiselt üleval, sest Eestis on palju ettevõtteid ja sektoreid, mis teevad niiöelda külmi kõnesid ja üritavad inimestele igasugust kraami pähe määrida. “Eetiliselt tehtavad müügikõned pole põhimõttelt halvad – kui need on suunatud inimestele, kes seda soovivad ning ilma igasuguste trikkideta,” lisas Robbins.

Paralleelselt müügikõnede lõpetamisega avas Tele2 veebiportaali reklaamivaba.ee, kuhu saavad end kirja panna inimesed, kes ei soovi enam erinevatelt firmadelt müügikõnesid saada. Veebilehe arendas Tele2 tellimusel Eesti üks suuremaid tarkvarafirmasid Helmes.

„Reklaamivaba.ee portaali ja andmebaasi haldava Helmese partneri Ove Muuk sõnul hindab Helmes kõrgelt Tele2 algatust inimeste privaatsuse väärtustamisel. „Professionaalse IT-teenusepakkujana tagame loomulikult omalt poolt süsteemi turvalisuse nii, et end registreerinud inimeste telefoninumbreid hoitakse ja turvatakse nõuetekohaselt ning need on kättesaadavad ainult müügikõnede piiramise algatusega liitunud ettevõtetele,“ ütles Muuk.

“Telekomifirmad jõudsid soovimatute müügikõnede osas küll kokkuleppele, aga tarbijatel on seda veebilehte endiselt vaja, et nad saaksid registreerida eelistuse mitte saada müügikõnesid ka teiste sektorite ettevõtetelt. Praegu pole see veebileht küll kolmandatele osapooltele juriidiliselt siduv, aga pakume seda teistele valdkondadele ja ka valitsusele, et tekiks reaalne võimalus valdkonda reguleerida ja paremaks muuta,” ütles Tele2 juht.

Veebilehel on ka info eetilise müügi ning telefoni teel teenuse või kauba tellija õiguste kohta.

Hiljuti Kantar Emori läbiviidud uuringu kohaselt on kaks kolmandikku eestlastest saanud viimaste kuude jooksul müügikõnesid ning 85 protsenti suhtub neisse negatiivselt.