Jõulupühadel saadeti kokku üle 709 000 SMS-i, tehti ligi 2 miljonit kõnet ja kasutati nutiseadmetes 53 terabaiti internetti, mis näitab, et kõnede ja sõnumite asemel edastatakse jõulusoovid üha enam internetis, selgub Tele2 statistikast.

„Kuigi jõulupühade ajal tõuseb SMS-ide saatmine võrreldes tavapärase perioodiga traditsiooniliselt umbes kümnendiku võrra, saatsid eestlased tänavu 12 000 sõnumit vähem kui mullu jõulude ajal,“ ütles Tele2 tootedirektor.

Ta lisas, et kui 2014. aastal saatis üks klient pühade ajal keskmiselt 2,1 ja eelmisel aastal 1,96 sõnumit, siis tänavu piirduti juba 1,92 SMS-i saatmisega.

„Erinevalt sõnumite saatmisest on jõuluperiood kõnede tegemise poolest tavapärasest perioodist tagasihoidlikum – pered istuvad jõululauas koos, mis vähendab helistamise vajadust, samuti jäävad jõulude ajal ära kõik tööga seotud kõned,“ põhjendas Aron.

Tänavuste pühade ajal tehti võrreldes eelmise aastaga 152 000 kõnet vähem. Kui 2014. ja 2015. aastal helistas üks klient jõulude ajal välja keskmiselt 5,8 korda, siis tänavu 5,37 korral.

„Küll aga on iga aastaga pikemaks veninud keskmine tehtud kõne pikkus, milleks oli sel aastal kolm minutit,“ lisas Aron.

Tele2 tootedirektori sõnul võib jõulude ajal saadetud SMS-ide ja tehtud kõnede arvu vähenemist selgelt põhjendada tarbitud andmesidemahtude hüppelise kasvuga – tänavu jõulude ajal kasutati 53 terabaiti mobiilset internetti, mis on 52 protsendi võrra enam kui mullu ja suisa 79 protsenti enam kui 2014. aastal.  

„Keskmiselt kasutas üks inimene oma telefonis kolme päeva jooksul 150 megabaiti mobiilset internetti, mis on selge märk sellest, et pühadeaegne internetisuhtlus on võtmas üle jõulutervituse edastamist kõne või sõnumi teel. Suurim osa pühadesoove edastatakse sotsiaalmeedias, kus lisatakse headele soovidele juurde perepilt,“ rääkis Aron ja lisas, et internetti kasutati enim just sotsiaalmeedia jälgimiseks, videosisu ja muusika tarbimiseks.

„Samasugused on trendid kogu maailmas, sest interneti vahendusel saab jõulutervitused korraga saata paljude inimesteni üle Eesti ja maailma ning internet on noorte seas selgelt muutunud meelelahutuskanaliks number üks, kus alanud koolivaheajal aega veeta ja sõpradega saadud jõulukingituste kohta infot vahetada,“ ütles Aron.

Analüüsi aluseks on Tele2 kõnepakette kasutavate lepinguliste era- ja äriklientide kasutusstatistika 24.-26. detsembril 2016.