Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology analüüsi järgi kulutasid eestlased novembris uute telefonide ostule veidi vähem raha kui kuu varem. Detsembris prognoosib Tele2 aga rekordmüüki.

Kui oktoobris kulutasid eestlased GfK andmetel nutitelefonide ostuks selle aasta rekordsumma 8,8 miljonit eurot, siis novembris kulutati nutitelefonidele veidi alla 8 miljoni.

„Eelmise aasta kogemus näitab aga, et detsembris tõusevad telefonide müüginumbrid lakke, edestades keskmiste kuude müüginumbreid ligi kolmandiku võrra,“ ütles Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektor Kristjan Seema. „Mullu jõulukuul kulutati Eestis nuti- ja nuputelefonide ostuks kokku üle 10,5 miljoni euro ja osteti 54 700 telefoni. Aasta seniste trendide põhjal usun, et ületame tänavu eelmise aasta tulemuse kõrgelt.“

Kuna Tele2 kliendid kulutasid juba novembrikuus Apple’i telefonide ostuks poole rohkem raha kui kuu varem, on nende jõulude kõrgema hinnaklassi hitt-kingitus Seema hinnangul tõenäoliselt uus iPhone 6S.

„Üldiselt eelistavadki eestlased aina enam moodsaid, 4G toega telefone, mida Tele2 kliendid ostavad stabiilselt turu keskmisest veidi sagedamini,“ ütles Seema.

„Nuputelefonidest on Tele2 esindustes aina populaarsemaks muutunud Nokia telefonid, mis moodustavad kaks kolmandikku kõigist ostetud nuputelefonidest. Kuigi Microsoft ostis juba ammu Nokia ära, kannavad telefonid veel vana head Nokia nime ja brändi.  Ilmselt näeme uuel aastal turul esimesi nuputelefone ka Microsofti nime alt,“ prognoosis Seema.

GfK statistika kohaselt olid novembris Eesti jaemüügiturul müüdud mobiiltelefonidest 75% nuti- ning 25% nuputelefonid. Rahaliselt moodustasid nutitelefonid aga 96 protsenti kogu müüdud mobiilidest.