Tele2 klienditeenindusdirektor Sirli Seliov annab nõu, kuidas kooli minevad lapsed ja nende vanemad saavad võimalikest mobiiltelefoniga seotud probleemidest hoiduda ja seadet targalt kasutada.

5 nõuannet lapsevanemale:

1. Mobiilidele on liikvel palju pahavara. Samuti on lapsel on võimalik laadida alla tasulisi mänge ja teenuseid, mis võivad kajastuda järgmise kuu arvel. Soovitan jälgida, mida laps telefoniga alla laeb ja kaaluda lastele mõeldud piirangutega kasutajakonto loomist.
2. Selleks, et vanem saaks lapse kasutatavaid teenuseid paremini kontrollida, on mõistlik valida lapse vajadustele sobiv teenuspakett ja arutada läbi kõik teenuse juurdeostu võimalused.
3. Aeg-ajalt vaadake koos lapsega, mis telefonis toimub. Kas seal on üleliigseid rakendusi ning kuidas telefon toimib. Nutitelefon on väike arvuti, mis vajab aeg-ajalt tarkvarauuendusi ning taaskäivitamist.
4. Lastel juhtub telefonidega keskmisest rohkem õnnetusi, mille kaitseks soovitan tellida telefonikindlustuse. Kui midagi juhtub, siis saab telefoni jälle lihtsalt korda.
5. Telefonile tasub kindlasti lisada ekraanikile ja või kaitseümbris.

5 nõuannet lapsele:

1. Ära tõmba telefoni liiga palju mänge ja vidinaid, kuna nii muutub seade aeglaseks ja ka aku tühjeneb kiiresti. Kustuta aeg-ajalt üleliigsed asjad.
2. Ole ettevaatlik asjade allalaadimisel ja küsi vanemalt luba, sest mõned mängud või lisad võivad olla tasulised ja küllalt kallid.
3. Kui õues sajab, pane telefon kotti. Kui vihm või lumi telefoni satub, võib see seadme rikkuda ja seda ei saa enam kasutada.
4. Isegi kui telefonimudel on veekindel, ei tasu seda liigselt uputada. Kui mõni ümbriseklapp on lahti ununenud, siis pääseb vesi ikka telefoni.
5. Ära luba võõrastel inimestel oma telefoni kasutada. Neil võivad olla halvad kavatsused ja Sa võid oma telefonist ilma jääda. 

 

Lisainfo:

Sirli Seliov
Tele2 Eesti AS
Klienditeenindusdirektor
550 5224
sirli.seliov@tele2.com