Turu-uuringufirma GfK Retail and Technology analüüsi kohaselt ostsid eestlased tänavu aasta esimese üheksa kuu jooksul 36 400 uut tahvelarvutit 10,1 miljoni euro väärtuses.

GFK statistika kohaselt on eestlased käesoleval aastal ostnud stabiilselt ligi 4000 tahvelarvutit kuus.

Tele2 Eesti müügi- ja turundusdirektori Kristjan Seema sõnul on üle maailma inimestel käes juba miljard tahvelarvutit, kuid tänavu on müüginumbrid mullusele alla jäänud.

“Tahvelarvutitega konkureerivad järjest suuremate mõõtmetega nutitelefonid ning ka ultraõhukesed sülearvutid. Samuti on tahvelarvuti kasutusiga telefonist pikem ja neid vahetatakse seetõttu harvem,” kirjeldas Seema üldist turutrendi.

“Tahvelarvutid on küll järjest õhemad ja kiiremad, kuid tootjad otsivad võidu uut arenguhüpet. Oodata on rohkem tahvel- ja sülearvuti hübriidmudeleid. Samuti arendatakse ka volditavaid tahvelarvuteid, kuid selle tehnoloogiaga läheb veel aega,” lisas Seema.

GFK statistika kohaselt eelistavad eestlased suure ekraaniga tahvelarvuteid. Näiteks moodustasid 9-tollise ja suurema ekraaniga tahvelarvutid kaks kolmandikku septembris müüdud seadmetest. Eelmisel kuul müüdud tahvelarvutitest olid 87 protsenti Android-operatsioonisüsteemiga. 63 protsenti septembris Eestis müüdud tahvlitest olid 4G võimekusega.