Häirekeskus võttis esimesena maailmas kasutusele lahenduse, mis võimaldab hädaabinumbrile 112 helistavaid Android-nutitelefoni kasutajaid positsioneerida kuni 50-meetrise täpsusega.

Nii nagu mujal Euroopas, kasutati Eestis siiani vaid mobiilimastide põhist positsioneerimist, mis sõltub tugijaamade tihedusest ja millega võib positsioneerimisala raadius ulatuda kümnete kilomeetriteni. Uudne tehniline lahendus vähendab oluliselt hädaabikõne asukoha selgitamiseks ja kiirabi, päästjate või politsei kohalejõudmiseks kuluvat aega, sest suudab isegi hajaasustuses positsioneerida abivajaja asukoha paari kuni 50 meetrise raadiusega.

Täpsem positsioneerimislahendus sündis Häirekeskuse, Google’i, mobiiltelefonitootjaga Sony, Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskuse (SMIT), Euroopa Hädaabinumbri Assotsiatsiooni (EENA) ning Eesti mobiilioperaatorite Tele2, Telia ja Elisa koostöös.  

Tele2 äriturvalisuse ja juriidiliste suhete juhi Kristjan Endriksoni sõnul on see hea näide riigi- ja erasektori tulemuslikust koostööst Eesti üldise heaolu nimel. „Koostöö riigiasutuste, ennekõike riiklike jõu- ja ohutusstruktuuridega, mis tagavad meile turvalise elukeskkonna, on Tele2 jaoks äärmiselt oluline. Ühine eesmärk paneb kõik mobiilioperaatorid koostööd tegema ja parimaid võimalikke lahendusi otsima,“ sõnas ta ja avaldas lootust, et ka teised riigid võtavad elusid päästva lahenduse Eesti eeskujul peagi kasutusse.

Uus täpsem positsioneerimine töötab pärast 2011. aastat loodud Android operatsioonisüsteemiga nutitelefonides, kasutades selleks GPS-i, WiFi või mobiilsidemasti asukohaandmeid. Helistades hädaabinumbrile käivitab telefon automaatselt asukohateenused ning edastab Häirekeskusele sõnumiga helistaja asukohaandmed. Lahendus on loodud sihipäraselt hädaabiteenistustele ning mingiks muuks otstarbeks inimese asukohta jälgida ei ole võimalik. 

Häirekeskus teeb uue lahendusega praegu nädalas keskmiselt 3000 täpset positsioneerimist ning ööpäevas aitab uus positsioneerimine täpselt leida rohkem kui 400 helistaja asukoha. 

Täpsem positsioneerimisvõimekus puudutab valdavat enamust Tele2 klientidest, kuna 65% neist kasutab nutitelefone ja Androidil toimivate telefonide osakaal moodustab kõigi klientide nutiseadmetest 80 protsenti. Kuna 79% kõigist Tele2-s müüdud telefonidest töötavad Androidi operatsioonisüsteemil, muutuvad Android-telefonid eestlaste seas aina levinumaks.

Häirekeskus kasutab paralleelselt edasi ka senist mobiilimasti põhist ja vähemtäpset positsioneerimist. Positsioneerimislahendus ei tööta politsei lühinumbrile 110 helistades.