52151B6F-E1ED-4DCC-ADC0-86546BB76911 Created with sketchtool. 7F3D9EE3-ADF7-45C1-AB94-78A518DAACB5 Created with sketchtool.
83EB849E-4718-4C86-BE47-BE20EA3E028F Created with sketchtool.

Tele2 blogi

Nutimaailma teejuht – nõuanded, seadmete arvustused, võrdlused, nipid ja muud kuumad teemad!

Tele2 blogi

Milline sotsiaalmeediakanal võiks väikeettevõtjale kõige tõhusam olla?
Avaldatud:
Uuendatud:
Autor:

Väikeettevõtjana on eelarve alati piiratud. Kuidas väikese eelarvega ettevõttena sotsiaalmeediast maksimum välja võtta? Tele2 turundus- ja kommunikatsioonijuht ning väikeettevõtjana tegutsev Tiina-Mall Vannastu jagab oma soovitusi.

Millisest kanalist võiks väikeettevõtja sotsiaalmeediaturundust alustada?

Esmalt peaks väga hästi läbi mõtlema, mis on sinu kui ettevõtja eesmärk. Alati tuleks lähtuda enda ärist ja klientuurist. Kus on sinu potentsiaalne klient? Kas ta on Facebookis, Instagramis või hoopis TikTokis? Ma soovitan valida platvorm, kus sisu on võimalik jagada, sest nii jõuab sõnum märksa laiema auditooriumini.

Kui valida platvormiks Facebook, siis selle kanali puhul on lisaks visuaalile ülioluline ka pealkiri, mille olulisust ei tasu alahinnata muidugi ka teistes meediumites. Pealkirjad maksavad. Sisu maksab.

Kuidas võiks väikeettevõtja toimetada, kas luua ise sisu või osta seda võimalusel sisse eksperdilt?

Hinda enda teadmisi: kui oled sotsiaalmeedias ise tegev, siis YouTube ja Google on tulvil abistavat materjali. Kui aga pole ajalist ressurssi ja teadmisi, siis soovitan osta enne alustamist sisse vähemalt paar konsultatsiooni, mis aitaks paika panna sotsiaalmeediastrateegia ja esialgse tegevusplaani. Väline konsultant aitab paika panna visuaalse keele, sõnumid, intervallid ja formaadid ning esialgse mõistliku plaani, mis võtab arvesse ettevõtja ajalist ja rahalist ressurssi. 

Tasub meeles pidada, et eelkõige kõnetab inimesi just väga hea väärtuspakkumine. Seda väärtuspakkumist aitab kõige paremini kaardistada tegelikult ettevõtte juht või turunduse eest vastutav inimene. Seega ei saa väline agentuur üksinda selles osas suurt midagi ära teha. Küll aga soovitan kasutada väliseid eksperte väiksemate ja kvaliteetsemate sisutükkide tootmiseks, näiteks mõne tugeva video tegemiseks või hoopis agentuuriga koostöös kampaania ülesehitamiseks. 

Kui ettevõtja otsustab ise sisu luua, siis millised oleksid head viisid ja kanalid enda harimiseks?

Inimene, kes hakkab ettevõttes vastutama sotsiaalmeediaturunduse eest, võiks esmalt mõelda, millised on need brändid ja kontod, keda ta jälgib. Alati tasub ka Eestist väljapoole vaadata inspiratsiooni ammutamiseks. Just tuntud rahvusvaheliste brändide jälgimine võib anda ideid ja aitab spetsiifilisemalt süveneda oma valdkonda.

Raamatutest soovitan ma lugeda näiteks alustuseks Gary Vaynerchuk raamatut „Jab, Jab, Jab, Right Hook“, kus ta ütleb eelkõige seda, et müügiajastu on möödas. Lugude jutustamine on oluline. Sotsiaalmeedia blogidest soovitan lugeda HootSuite’i, Karola Karlsoni sisu on alati väga hea. Tegelikult on igal pool nii palju põnevat teavet, et ära mõtle üle, vaid sukeldu avastama!

Hea sisu loomiseks ei pea lugema ka sotsiaalmeedia-alaseid artikleid või raamatuid – ehkki ka sealt saab väga kasulikku infot vormide ja algoritmide kohta. Sisu jaoks on aga vaja inspireeruda: selleks on tarvis õppida, kuidas kirjutada paeluvaid lugusid, mis inimesi kõnetavad. Vahest on hoopis mõni hea kunstinäitus koht, kust ägeda postituse jaoks ideid saada?

Kuidas mõõta, kas ettevõte on sotsiaalmeedias edukas?

Ükskõik, kas ettevõte valib platvormiks Facebook´i, Instagrami või Tik-Toki, kõigil neil on väga head analüüsivõimalused. Olulised numbrid on pidevalt silme ees. Soovitan kindlasti alustada olemasolevatest analüüsivõimalustest. Väga sageli öeldakse, et Facebook ei lase ettevõtte sisul esile tulla. Tegelikult on karm reaalsus see, et algoritm ei ole ettevõtte halvas sisus süüdi.

Ütlen veel kord – nii, nagu targad naised on enne mind öelnud – sotsiaalmeedia kuningas on sisu. Mõtle, planeeri ning hakka pihta – hakkad ise nägema, millised postitused meeldivad inimestele ja millised mitte. Ei tasu loota kiiret edu, see kõik tuleb tegelikult üsna aeglaselt. Oluline on olla võimalikult strateegiline ja lähtuda oma tootest ja sihtrühmast.

Väga palju räägitakse tänapäeval ka mõjuisikute kasutamisest, kas see võiks olla üks võimalus ka väikeettevõtjatele?

Soovitan seda võimalust väga hoolikalt eelnevalt kaaluda. Kindlasti ei tasuks võtta esimest ettejuhtuvat mõjuisikut, keda Promoty’s näed, vaid üritada esmajoones mõista, kas sinu ettevõtte lugu sobib mõjuisiku omaga. Oluline, et see kõik oleks usutav. Kui loogiline seos puudub ettevõtte loo ja mõjuisiku profiili vahel, siis mõjub see kunstlikult ja ei too tulemusi.

Küll aga usun ma täielikult brändisaadikutesse, kellega sõlmitakse terviklikum ja pikaajalisem koostöö. Samas, muidugi võib olla vahel tarvis teha konkreetset koostööd uute jälgijateni jõudmiseks, seda eriti uue brändina.

 

Autor
 Tele2
Tele2
Tele2
See artikkel on valmis küpsetatud suure hoole ja armastusega tele2laste või meie koostööpartnerite poolt. Loodame, et said väärt infot!