Kuidas oma ettevõtet e-kanalites edukalt turundada?

3 minuti lugemine
Kadi Mägi

Alustava ettevõtjana on oluline olla potentsiaalsetele klientidele nähtav ja leitav. Tänapäeval ei tähenda see, et sinu pood või esindus peab olema prominentses ja suure külastatavusega asukohas, vaid kordades olulisem on ettevõtte olemasolu ja silmatorkavus veebis. Miks?

Sest ligikaudu 70%–80% ostudest üle maailma tehakse täna veebis. Ka eestlaste jaoks on e-ostlemine muutumas üha populaarsemaks ja e-kaubandus kasvab aastas ligi 30%. Seega ei saa tänapäeval ilma digitaalse turunduseta enam keegi. Aga kuidas ja millest alustada? 

1. Tee oma ettevõttele digitaalne esindus

Esimene vundament võiks olla koduleht – see on ettevõtte visiitkaart ja kõige olulisem osa online nähtavusest. Seepärast täida kohe alguses oma veeb sisuga ehk pane lühidalt ja tabavalt kirja toote või teenuse kohta käiv info. Lisaks tekstile on väga tähtsad ka pildid ja videod. Samuti võiks mõelda blogi peale, kuna blogipostitustega saad tutvustada külastajale maailma, kuhu toode või teenus kuulub. Kontrolli, et sinu leht oleks vastavuses SEO tingimustega ja et oleks ka Google´ist leitav. Kasuta enda ärile spetsiifilisi märksõnu läbivalt oma veebilehel ja vaata, et sinu veebileht oleks ka mobiilis loetav. Mobiilisõbralikkust saad testida ka Google´i tööriistaga siit. Samuti võiksid lisada oma veebilehe Google Search Console lehele, et jälgida veebi toimivust otsingumootorites.

Selleks, et saaksid hiljem teha analüüse ja järeldusi oma lehe liiklusest ja välja noppida kõige edukamad kanalid, lisa lehele kõik vajalikud analüütika koodid. Alustada võiksid Google Analytics ja Facebook Pixel koodist. 

Üks suur turundusega seotud väljakutse on kontaktibaasi kasvatamine ja uute kontaktide loomine (getting more leads). Selleks võiksid esmalt koguda potentsiaalsete klientide e-maile. Et kiiremini korralik andmebaas saada, võid ergutada inimesi oma kontakte jätma näiteks reklaamikampaaniatega.

2. Ehita üles retargeting ehk külastajate taassihtimine

Retargeting tähendab reklaamide suunamist nende inimesteni, kes on sinu veebilehte või sotsiaalmeedia kanaleid juba külastanud. Põhiidee ongi jõuda uuesti inimesteni, kes on sinu toodetega kursis ja sellest eeldatavasti ka huvitatud. Retargeting´i jaoks võiksid kasutada kas Facebooki või Google´i keskkonda. Kuna reklaami on võimalik sihtida ja kujundada vastavalt vajadusele, peaksid läbi mõtlema ka erinevad segmenditüübid, et saaksid sihtida just seda õiget. Näiteks võiksid luua vähemalt kaks erinevat segmenti: üldised veebilehe külastajad ja ostukorvi hüljanud kliendid. 

3. Too oma lehele uusi külastajaid 

Mõtle läbi, kes on sinu sihtgrupp ja millist meediat nad tarbivad. Seejärel uuri, millistes kanalites nad liiguvad ning kuidas oleks neid kõige lihtsam tabada. Planeerimise faasis pane paika ka eelarve suurus.

Püsivalt töötava reklaamikanalina võiks seadistada enda lehel Google ads otsingu reklaamid. Sageli on Google otsingureklaamid üks kolmest suurima liikluse toojast sinu veebilehele koos direct ja orgaanilise liiklusega. Kui adwords seadistatud, liigu edasi Facebook ja Google reklaamidega. Eelnevad võimaldavad lihtsate sihtimiste abil leida just sinu jaoks olulised kliendid, kes sõnumit näevad.

Kaalu ka kohalike meediakanalite kasutamist. Näiteks kui pakud erinevaid äriteenuseid, siis võid kasutada majandusuudiste portaale. Kui sul on veebipood, siis lae oma tootekataloog kindlasti üles ka Hinnavaatlus.ee portaali.

E-turundus vajab katsetamist. Sageli nõuab tulemuste saavutamine küll aega ja kannatust, kuid see on seda väärt, kuna toimiv e-turundus on müügikasvule kindlasti abiks. 

Kadi Mägi

Tele2 digiturunduse spetsialist

26.01.2021