MySushi lugu: kuidas kasutada kriisi võimalusena ja oma äri kasvatada?

3 minuti lugemine
MySushi

MySushi on ilmselt üks neist vähestest restoranidest, kes on suutnud kriisi kiuste oma äri kasvatada. Aastaga on nad avanud üheksa uut restorani ja tänaseks on neil ühtekokku 20 restorani.

Tõsi, kriisi algus esitas ka MySushile väljakutseid. Juhtkond suhtus eelseisvasse aga rahulikult ja tegutses läbimõeldult. Kohe alguses võeti esmaseks prioriteediks inimeste töökohad säilitada.

Esialgu ei tundunud see küll kõige realistlikum, ent mida päev edasi, seda enam nähti, kui oluline on võtta kiirelt vastu otsuseid ja muuta senist strateegiat.

Töökohad säilitati

Üheskoos otsustati kogu tiimi palkasid vähendada, eesmärgiga tagada kõigi töötajate seotus ja töökohtade säilimine. Teiseks otsustati väga kiirelt kogu senine turundus suunata enam online-kanalitesse ja digiturundusse. Määratleti väga täpselt oma uus sihtrühm ja läheneti neile uutes kanalites ning uute sõnumitega.

MySushi turundus- ja kommunikatsioonijuht Britt Rand selgitab, et nende tiimis on väga palju inimesi ning seetõttu mõistetakse, et edu sõltub inimestest. „Nemad on meie suurim ja olulisim väärtus,“ selgitab ta. „Seisime loomulikult silmitsi töö täieliku ümbersuunamisega kaasamüügi formaadile. Kuna olime juba varasemalt suure osa müügist suunanud kaasamüügile, oli meil selles vallas juba üsna palju kogemusi.  Organiseerisime ka inimeste tööd ümber – inimesed, kelle töömaht algsel positsioonil vähenes, hakkasid töötama meil kulleritena,“ loetles Rand, kelle sõnul on täna näha, et rasked olud on tiimi kokku liitnud. „Avatud kommunikatsioon on kõige võti. Inimesed mõistsid, et need sammud on olulised ja täna näeme, et ettevõtte sisekliima on isegi parem kui see oli enne kriisi. Meil on väga ühtne meeskond ning töötajate vastastikune abi ja austus on märkimisväärselt kasvanud.“

Lisaks vaadati üle kogu menüü sisu, arvestades, et lisaks sushile on paljudes restoranides Aasia ja Euroopa köök ning rikkalik magustoitude valik. Selgitati välja enimmüüdud tooted ja keskenduti nendele ning seda kajastati ka kampaaniates ja turunduses. Ka hindasid tuli korralikult langetada, aga see aitas ettevõttel ellu jääda.

„Suureks abiks oli just meie partner Bolt Food, mille koostöö tulemusena jõudis meie müügimaht tasapisi endisele tasemele. Kriisi ajal olid väga tähtsad just läbirääkimised ka erinevate tarnijatega, kes tegid esimesest päevast alates olulisi järeleandmisi ja vastutulekuid,“ kirjeldab Rand. „Kahjuks olime sunnitud siiski ka ühe oma restoranidest sulgema, seda peamiselt just üürileandja paindumatuse tõttu. Samas hakkas samal ajal üüriturule ilmuma uusi kohti kaubanduskeskustes ja nii saime hakata hoopis kiiresti laienema.“ Rand loetleb, et tänaseks on nad aastaga avanud MySushi kaubamärgi alt üheksa uut restorani. Viimased kolm restorani avati Viru Keskuses, Stroomi Keskuses ja Sikupilli Keskuses peagi avatakse 20. restoran Tartus.

Oluline on pead selgena hoida

Tagantjärele vaadates aitas edule kõige enam kaasa just otsustavus. Ettevõtte julges kiiresti teha ümberkorraldusi ja kohaneda uute oludega. Nähti lahendusi, mitte takistusi. Turundus- ja kommunikatsioonijuhi sõnul oli võtmetähtsusega just see, et juhid suutsid pead selged hoida.

„Mida kriis meile õpetas? Eelkõige seda, et ajale ei tohi kunagi jalgu jääda, eriti oluline on teadvustamine, et vanad ajad on möödas, ja me peame elama ja mõtlema uues “formaadis” ning muutused peavad toimuma kiiresti,“ räägib Rand. „Kuigi restoranide äri majandusliku komponendi mõttes mõtlemist on kahtlemata keeruline ümber kujundada, siis täna näeme, et need, kes seda ei suutnud, on olnud sunnitud oma uksed sulgema. Peamine on säilitada käivet ja töömahtu ning seejuures hoida ka ühtset kvaliteeti.

Ta nendib, et ehkki see on kahtlemata väljakutse, on sellega võimalik edukalt hakkama saada. „Kriisi kogemus on tegelikult nii ettevõtjatele kui ka töötajatele väga õpetlik olnud. Need, kes võtsid kriisi võimalusena, on väljunud sellest võitjana. Just sellepärast näen, kui oluline on säilitada optimism, leida uusi võimalusi, tegutsedes kiirelt ning tehes läbimõelduid ja õiged otsuseid,“ võtab Rand kokku koroonakriisi õppetunnid.

Tele2

05.04.2021