Kuidas kriisi ajal oma äri kasvatada? Elektritakso annab nõu!

3 minuti lugemine

Koroonakriis vähendas päeva pealt paljude ettevõtete tegutsemisvõimalusi. Osa ettevõtjaid oli sunnitud oma töö pausile panema, teine osa aga leidis võimaluse tegevuse ümberkohandamiseks. Elektritakso juhatuse liige Jaan Juurikas jagab nõuandeid, kuidas oma tegutsemine keerulisel ajal ümber korraldada ja mida seejuures silmas pidada.

Elektritakso

Aseta end kliendi kingadesse

Juurikas soovitab keerulisel ajal esmalt mõelda , millist teenust klient praeguses olukorras vajab ja kuidas sinu ettevõte saaks seda pakkuda.  Eriolukorra ajal püsisid inimesed suurema osa ajast kodus ja seetõttu vähenes Elektritakso sõitude arv ligi 75%. Samal ajal suurenes hüppeliselt veebipoodide tellimuste arv ja puudu oli kulleritest, kes kaubad kohale toimetaksid. „Kliendid hakkasid meile helistama ja küsima, kas saaksime nendeni toimetada saadetise pakiautomaadist või poest,“ rääkis Juurikas.

Nõudlus kullerteenuse järele osutus iga päevaga järjest suuremaks, mistõttu otsustas Elektritakso nõudlusele vastu tulla ja hakata seda teenust pakkuma. Teine vajadus tekkis klientidel ohutuse valdkonnas – seda oskasime õnneks ette ennustada. Nähes maailmas toimuvat, valmistus Elektritakso juba veebruari alguses ja ostis kaitsevahendeid. Märtsis olid eranditult kõigil juhtidel ees näomaskid, käes kummikindad ning autodes desovahendeid.

Hoia silm peal püsikulutustel

Keerulisel ajal vaatavad ettevõtted kriitilise pilguga üle kõik oma püsikulud. „Alustasime kulude ülevaatamisega juba aasta alguses, eeldusega, et majanduses tulevad suuremad muudatused,“ sõnas Juurikas Olenevalt ettevõtte spetsiifikast on hädavajalikud teenused ja kulutused nendele erinevad. Siiski tasub oma püsikuludel pidevalt silm peal hoida ja kui tundub, et mõne teenuse eest makstav summa on liiga suur, tuleks võtta võrreldav pakkumine. „Nii takso- kui kullerteenuse pakkumiseks on vajalik suurepäraselt toimiv sideteenus,“ ütles Juurikas. „Meie jaoks on tähtis, et sideteenus oleks parima hinnaga ja töötaks igas Eestimaa nurgas.

Kõikides Elektritakso seadmetes on algusest peale olnud kasutusel Tele2 kõne- ja internetipaketid, mis pakuvad suuri mahtusid taskukohaste hindadega,“ selgitas Juurikas ja lisas, et tänu sellele said nad eriolukorras oma töö ümber korraldada, ilma et püsikulud oleksid suurenenud. Eriolukorras selguvad ka õiged partnerid – need, kes üritavad koos lahendusi leida, ning need, kes on jäigad ja olukorda ei mõista. „Tele2 on see, kes on kindlasti lahenduste otsimise poole kaldu ning see tekitab tugevat lojaalsust,“ ütles Juurikas.

Analüüsi pidevalt turul toimuvat

Kui oled eriolukorra ajal hakanud näiteks uut teenust pakkuma, tuleb pidevalt vaadelda turul toimuvat. „Kuidas inimesed teenuse vastu on võtnud, kas olukorra muutudes on teenus jätkuvalt vajalik või tasub mingil hetkel selle pakkumine lõpetada,“ rääkis Juurikas. Pole välistatud, et ajutisest teenusest kasvab välja hoopis uus ärisuund, mida on vaja edasi arendada ja täiustada. Juurikas usub, et erinevad kullerteenused jäävadki tänapäeva taksonduse osaks, kuna e-kaubanduse hüppeline kasv ja inimeste ostueelistuste muutused toovad soovijaid aina juurde. „Elektritakso teenuste hulk kasvab ajas ja kullerteenus jääb kindlasti meie tooteportfelli,“ sõnas Juurikas lõpetuseks.

16.06.2020