Andri-Peedo lugu: kuidas väikese eelarvega digiturundust teha?

2-3 minuti lugemine
Andri-Peedo kitsed

Eesti moodsaima kitsefarmi, Andri-Peedo talu perenaine Linda Pajo tõdeb, et aasta-aastalt muutuvad nad turunduses üha teadlikumaks ja paremaks. Täna töötab neil kõige parema müügikanalina Facebook.

Kuigi esialgu üritas Pajo digiturunduses ise sisu luua, siis õigepea kaasati professionaalne tegija. Nii viidi kogu talu turundus uuele tasemele.

„Alguses pusisime ise, tegime nii hästi, kui oskasime. Aga kui kaasasime müügi- ja turundusinimese, siis jõudsime märksa paremate tulemusteni. Loomulikult ei saa väikeettevõtjad iga asja peale erinevat inimest palgata, aga tasub mõelda, kuidas seada fookust ja teha tegevusi, mis aitavad brändi nähtavust ja müüki kasvatada,“ avaldas Pajo.

Visuaalile rohkem rõhku

Oluline muutus, mida professionaali käe all tehti, oli see, et visuaalsele materjalile hakati rohkem rõhku panema. „Kvaliteetne pildimaterjal on kõige olulisem, uduseid pimedas tehtud pilte ei võeta lihtsalt tõsiselt. Oleme tellinud fotograafi ja teinud korraga nii tootepilte kui ka loomade pilte. Ükskõik, kas oled suur- või väikeettevõte – pildimaterjalile on vaja rõhku panna. Inimene sööb ju silmadega ja kui pilt on ilus, siis tekib sellega ka isu,“ selgitas Pajo, kes tõdes, et see, kui nad ise sotsiaalmeediaturundust tegid, võttis ka ülemäära palju aega. „Alguses pusisime muidugi ise, aga tegelikult oli see siiski üks paras pusserdamine. Kui juba pilt on korralik, siis see jääb silma ja inimesed loevad edasi. Täna teevad meie sotsiaalmeediapostitused müügi- ja turundusinimene ja aeg-ajalt ostame sisse fotograafi teenuse. See jätab meist professionaalsema mulje ja aitab oma sõnumiga laiema auditooriumini jõuda.“

Sotsiaalmeedias on Andri-Peedo talu puhul kõige paremini töötanud erinevad loosimängud. Eriti hästi lähevad need liikvele siis, kui juurde tehakse ka videod. Näiteks hiljuti osaleti Argoturismi projektis, mille raames loositi võitjale välja üks kolmekäiguline õhtusöök Andri-Peedo talukohvikus. See video jõudis ühtekokku ligi 16 000 inimeseni.

„Kõige paremini töötab meil Facebooki reklaam. Oleme vahel proovinud ka ajalehereklaame ja teinud seal sooduspakkumisi, aga tegelikult need ei tööta nii hästi. Üle-eelmisel aastal oli meil väga edukas projekt ka koos Argoturismiga, kes korraldas tallu mõjuisikute reisi. Sealt saime väga palju head materjali,“ lisas Pajo.

Kojukanne aitab

Koroona aeg on sundinud kogu ettevõtte turundus- ja müügistrateegia üle vaatama ja praegu unistataksegi sellest, et keeruline aeg saaks läbi ja talukohvik võiks taas oma uksed avada ning et restoranidesse oleks taas võimalik täies mahus oma tooteid müüa. Talu e-poes on müügil vaid väike valik tooteid, mis ei ole transpordil temperatuuritundlikud. Näiteks ei ole piima võimalik tavatranspordiga kliendile saata, kuna see ei säili soojas.

„Koroonaajal on meie põhiline müügikanal  ja võimalus Nopri talu kojukanne, see on väga hästi tööle läinud ja oleme neile väga tänulikud, et nad meie tooted samuti müüki on võtnud,“ nentis Pajo.

19.05.2021