Kuidas alustava ettevõttena müüginumbrid taevasse lennutada?

2-minuti lugemine

Kolm aastat tagasi loodud tööstusautomaatika müügi ja masinaehitusega tegelev ettevõte KEMERI on tänaseks oma kliendibaasi mitmekordselt kasvatanud ja vaatab nüüd aktiivselt ka välisturgude poole. Ettevõtte müügijuht Marti Merirand jagab oma kogemusi ja nõuandeid, kuidas uue ettevõttena müüginumbrid taevasse lennutada ja neid tulemusi hoida.

KEMERI

Katseta erinevate müügikanalitega

Müügikanaleid ja -võimalusi on tänapäeval väga palju. Selleks, et leida oma ettevõttele kõige sobivamad, tuleb erinevaid kanaleid proovida ka katsetada. Seejuures on väga oluline aru saada, kellele ja kuidas oma toodet pakkuda „Kuna suur osa KEMERI klientidest on vanuses 40–60 tootmisettevõtete juhid või tehnikajuhid, siis peamisteks müügikanaliteks on telefon ja Google´i reklaamid, mis töötavad meie sihtrühma puhul väga hästi,“ rääkis Merirand.

Samal ajal tuleb turul toimuvaid muutusi pidevalt jälgida ja nendega kaasas käia. „Oleme loonud KEMERI-le ka sotsiaalmeediakanalid – täna need veel väga tõhusad müügikohad meie jaoks ei ole, kuid näeme, et tööstusettevõtetesse on peale tulemas noorem põlvkond, kes Facebooki ja Instagrami aktiivselt kasutavad.“

Püsikliendid on edu nurgakivi

Merirand soovitab ühekordse müügi asemel keskenduda püsiklientide leidmisele ja hoidmisele. Selleks, et kliendid muutuksid püsiklientideks, vajavad nad väga head ja meisterlikku teenindust. „Meie äris on võtmetähtsusega kiirus ja asjatundliku lahenduse väljapakkumine, püüame alati leida kliendile tema jaoks parima lahenduse,“ selgitas Merirand KEMERI klienditeeninduse põhimõtteid. Väga hea teenindus toob suure tõenäosusega kliendi uuesti tagasi ja paneb ta ostma ka teisi tooteid

„Hea näitena positiivsest klienditeenindusest võin tuua Tele2, kust oleme väikeettevõtjana alati saanud personaalsed ja meie vajadustele vastavad pakkumised, samuti hindan kõrgelt, et kõigile küsimustele vastatakse alati kiiresti ja põhjalikult.“

Sea juba alguses kõrgeid sihte

Kuna Eesti turg on väikene, tasub juba alguses võtta plaani müük välisturgudel. „Oleme algusest peale vaadanud ringi uute turgude järele väljaspool Eestist, praeguseks on meil kliente näiteks Rumeenias, Slovakkias ja Poolas,“ rääkis Merirand, kelle sõnul loevad ekspordi puhul kindlasti tehtud tööd ja soovitused.

Oluline turunduskanal ekspordist rääkides on ettevõtte koduleht. Seepärast tuleks juba alustades koduleht koostada võimalusel mitmes võõrkeeles. Soovitav on kasutada kompetentset tõlki, et koduleht mõjuks võõrkeelsele külastajale professionaalselt.

14.07.2020