360 KRAADI lugu: kui kriis pakub võimaluse, on ettevõtja ülesanne see ära kasutada!

3 minuti lugemine
360

“Koroona-aasta oli ideaalne näide sellest, et kõik on kogu aeg muutumises ja ettevõtjana pead sa olema valmis igal hetkel reageerima ja suunda muutma,” räägib seiklusfirma 360 KRAADI partner Taavi Puuorg. Sellest, kuidas suutis ettevõte koroona-aastal mitte ainult ellu jääda, vaid ka edukalt kasvada, räägib ta hea meelega ka teistele alustavatele ettevõtjatele.

Ühest küljest oli edu loomulik – mõneti tingis selle koroonakriisi olemus, sest inimesed suundusid massiliselt just õue tegutsema ning matkadele keskenduvale ettevõttele on see mõistagi suur võimalus. “Kriisil oli kaks poolt. Ühest küljest pole me varem kunagi nii palju matku korraldanud,” räägib Puuorg, kes selgitab, et võrreldes aastataguse ajaga on matkade osakaal suurenenud ligi 65%. “Kõik tahavad välja minna, matkad toimuvad iga päev. Nii avalikud matkad, sünnipäevad, firmade kokkusaamised – see on täitsa müstika, mis toimunud on.” Samas on tahaplaanile jäänud seiklusmängud, mis on ettevõtte kandvam osa. “Neid teha ei saa, sest inimestevahelisi kontakte on rohkem,” selgitab ettevõtte partner. 

Pakutud võimalused tuleb realiseerida

Ent samas rõhutab Puuorg, et koroonakriis pakkus küll võimaluse kiireks arenemiseks, ent edu ei saabunud firma õuele niisama. “Tegime sel aastal väga kõvasti tööd,” leiab Puuorg tagantjärele tehtut analüüsides. Esiteks muutis ettevõtte oma tegutsemissuunda. “Muutsime matkade temaatikat – kõik matkad on saanud põneva külje või lisatugevuse, mis annab juurde erilisust,” räägib ta. “Tavapäraste matkade maailm on läbi – inimesed tahavad saada täispaketti ja elamust.” 360 KRAADI partner räägib, et ka turunduses on suudetud edukad olla ning kõik avalikud matkad on läbi müüdud.

Möödunud aasta pani proovile paljud ettevõtjad. “Paljudele võib ettevõtlus väga lihtne tunduda – teed veebipoe ja ongi valmis,” räägib Puuorg. “Ent koroona-aasta oli ideaalne näide sellest, et kõik on kogu aeg muutumises ja ettevõtjana pead olema valmis igal hetkel reageerima ja suunda muutma,” räägib Puuorg. Omast kogemusest lähtuvalt teab Puuorg rääkida, et nende puhul tagas 360 KRAADI edu kaks peamist eeldust või tegevust.

1. Klienditeekonna kaardistamine

“Esiteks kaardistasime ära klienditeekonna. Mõtestasime uuesti, kuidas klient meieni jõuab, meie teenust tarbib, kuidas näeb välja ostuprotsess,” räägib Puuorg. “Sellest tulenevalt nägime võimalusi lisamüügiks, teenuste paremaks tegemiseks. Kindlasti soovitan kliendi teekond läbi käia, see näitab kätte ka kriitilised kohad.” Ta rõhutab, et erit just kriisiolukordades, kus järsku kõik muutub – näiteks suundub kontakt kliendiga päriselust e-kanalisse – tuleb klienditeekonna analüüsimine kasuks.

2. Läbimõeldud ühinemine

2019. aastal sai ettevõtte jaoks alguse uus ajajärk, kui 360 KRAADI liitus üritusturundusettevõte Frank Eventsiga. Ehkki iga selline samm on tõeliselt riskantne, võib Puuorg kinnitada, et see oli mõlema ettevõtte arengut silmas pidades suurepärane samm, mis tõestas end ka kriisiolukorras. “Lisaks varasematele 360 KRAADI portfoolios olnud võimalustele on üritusturundusmaailm toonud juurde huvitavaid aspekte ja lennukaid ideid,” selgitab ta. “Kriis sundis muutma tegevussuunda ja tänu sellele sündis Frank Eventsi ja 360 KRAADI ühise energia tulemusena hoopis teisi teenuseid, mis tõenäoliselt jäävad pikaks ajaks püsima.“

Tele2

13.04.2021