Kuidas luua 30 000 kliendiga ettevõte? Autolevi näitel

2 minuti lugemine

Kuidas ehitada nullist üles 30 000 kasutajaga teenus, mis töötab Eestis, Lätis ja Soomes? Autolevi asutaja Tauri Kärson annab nõu, mis aitas temal eduka ettevõte luua.

Autolevi on Baltikumis esimene omataoline ettevõte, mis pakub auto rentimise võimalust inimeselt inimesele. Tänaseks on Autolevi kasvanud juba üle 30 000 kasutajaga teenuseks, kuhu inimesed on lisanud üle 2000 auto. Selleni jõudmiseks tuli aga mitmed olulised asjad põhjalikult läbi mõelda.

Autolevi

Mis on inimeste reaalsed vajadused?

Kärsoni sõnul teadis ta juba maast madalast, et soovib saada ettevõtjaks. Ta alustas esmalt väikse jagamisteenusega, kus rentis välja erinevaid elektroonilisi seadmeid, näiteks telefone, kaameraid, CD-mängijaid. Klientideks olid inimesed, kes seadmeid ise osta ei jaksanud või vajasid neid vaid lühikeseks ajaks.

Ühel hetkel tabas Kärson end mõttelt: „Kui korteriomanikud saavad oma elupinna AirBNB kaudu välja rentida, siis miks ei võiks ka autoomanikud sõidukit välja rentides lisaraha teenida?“ Nii sündiski Autolevi. Kärsoni sõnul alustasid nad idee testimist sõpradega, kellel autod vahest seisid. Sealt edasi on ettevõtmine kasvanud ja täna lisavad inimesed juba üle 100 auto kuus. 

Mis on Sinu tulevikuvisioon?

Kui Autolevi alustas, siis polnud autojagamine Eestis veel nii levinud kui praegu ning inimestel puudus oma isikliku auto teistele rendile andmise kogemus. Kärsoni sõnul oli nende jaoks tegemist valdkonnaga, millel oli tulevikku vaatav visioon.

„Mõistsime, et autosid ei saa lõputult juurde tekkida ning isikliku auto omamine muutub seoses linnastumisega aina kallimaks ja rahaliselt ka ebamõistlikumaks ning auto lühirenditeenuse kasutajaskond seega järjest kasvab,“ rääkis Kärson, kelle sõnul oli neil pidevalt olemas teadmine, et ühel hetkel hakkab äri kasvama."

Milliseid kaasaegseid lahendusi on võimalik kasutada?

Tänapäeval on Kärsoni sõnul iga eduka ärimudeli üheks alustalaks kaasaegsete ja nutikate lahenduste rakendamine. Kindlasti tasub läbi mõelda, millised infotehnoloogilisi lahendusi ettevõte vajab ning esmalt tutvuda erinevate pakkujate lahendustega. Tihtipeale on nii võimalik leida oluliselt soodsam ja efektiivsem võimalus oma äri juhtimiseks.

„Vajasime paindlikku ning kasutajasõbralikku kõneside teenust, mis võimaldaks meil kasvava kliendibaasiga küsimustele kiiresti ja efektiivselt vastuseid anda. Kui tavaliselt pakuvad terviklikku kõnede käsitlust kallid ja keerukad kõnekeskuse lahendused, siis Tele2-st saime  taskukohase ja piiramatu mahuga paketi Piiramatu Äri Mobiilis, mis sisaldab piiramatult kõnesid ja sõnumeid Eestis, Põhjamaades ja ELis ning innovaatilist kõnehaldusteenust. „Tänu kõnehaldusteenusele suudame kliente teenindada kiiremini ning võidame nii ajas kui ka rahas,“ avaldas Kärson lõpetuseks.

Autolevi tegutseb tänaseks Eestis, Lätis ja Soomes, järgmisena plaanivad nad tugevdada olemasolevaid turgusid ja vaadata ringi ka potentsiaalsete uute turgude osas. Keskmiselt seisab üks auto kasutult 92% ajast. Autoleviga saab inimene anda oma panuse keskkonna parandamisesse, kasutades olemasolevaid ressursse otstarbekalt.

26.02.2020