Telefonide seadistamine
Lihtne nutiseadme seadistamise abi on meie juures Tele2 klientidele alati tasuta. Keerulisemate seadistuste ja riistvara küsimustega palume pöörduda IT-spetsialisti või remondifirma poole.
iOS operatsioonisüsteemiga seadme seadistamine
Mobiilne internet
- Ava "Settings"
- Vali "Mobile Data"
- Vali "Mobile Data Options"
- Vali "Mobile Data Network"
Peale valiku "Mobile Data Network" tegemist tuleb määrata allolevad andmed:
APN: internet.tele2.ee
Username: wap
Password: wap - Kirjuta APN aadressiks: internet.tele2.ee
- Mine tagasi ja lülita sisse "Mobile Data"
Võrgu režiimi valimine
Võrgu režiimi valimiseks liigu:
- Settings > Mobile Data > Voice & Data > LTE.
Hotspoti loomine
- Liigu: Settings > Personal Hotspot.
- Peale Hotspoti sisselülitamist kuvab iPhone salasõna, mis on vaja sisestada logides teise seadmega tekitatud Wifi-sse.
Multimeediasõnum ehk MMS
- Liigu: Settings > Mobile Data > Mobile Data Network > MMS alajaotus.
- Korrektne seadistus on: APN: internet.tele2.ee
Username: wap
Password: wap
MMSC: http://mmsc.tele2.ee
MMS Proxy: 193.12.40.6:8080
- Lisaks peab olema seadmele antud käsklus, et MMS-ide saatmine on lubatud.
- Liigu: Settings > Messages > MMS messages peab olema roheline.
Mobiilse interneti kasutamine välismaal
- Liigu: Settings > Mobile Data > Data Roaming.
- NB! Peale Data Roamingu sisselülitamist ilmub valik EU Internet. Antud valikut ei tohi aktiveerida.
Võrgu valimine käsitsi
- Liigu: Settings > Carrier > Lülita välja automatic.
- Lülitades välja Automatic valiku, ilmub nimekiri võrkudest, mille teenuseid on võimalik kasutada.
NB! Tehes võrkude seast valiku manuaalselt, jääb käsitsi võrgu valimise režiim. Kui satud väljapoole valitud välisoperaatori leviala, määra uus võrk käsitsi või aktiveeri uuesti võrgu valimise automaatrežiim.
Võrguseadete taastamine
- Liigu: > Settings > General > Reset > Reset Network Settings.
iMessage’i kasutamine
- iMessage teenuse toimimise eeldused on - saatja ja vastuvõtja kasutavad mõlemad Apple’i iMessage funktsionaalsusega tooteid - andmeside olemasolu nii saatja kui vastuvõtja seadmes - mõlemal osapoolel peab olema iMessage teenus sisse lülitatud.
- Liigu: Settings > Messages > iMessage.
- Seadmele saab anda käskluse juhuks, kui iMessage saatmine ebaõnnestub, saata sõnum tavalise tekstisõnumi kujul, et kindlustada selle kohale jõudmine. iMessage saatmine võib ebaõnnestuda juhtudel, kui vastuvõtja on näiteks andmeside välja lülitanud või kasutab SIM kaardi ajutiselt teises seadmes. Käskluse andmisega seadmele aktiveeri Send as SMS.
App Store’i kasutamine
- App Store’i vahendusel on laadida alla erinevaid aplikatsioone ning uuendada olemasolevaid. App Store’i kasutamine eeldab Apple ID olemasolekut. Samuti palub esmane sisselogimine App Store’i maksevahendi andmete sisestamist, kuid sellest on võimalik ka loobuda.
- App Store’i erinevate kastusvõimaluste kohta loe lähemalt siit https://support.apple.com/en-us/HT204034.
E-posti seadistamine
- Liigu: Settings > Mail, Contacts, Calendars > vali sobiv või lisa mõne teise teenusepakkuja account.
- POP või IMAP – soovitatav valida IMAP (kirjad säilivad postkastis ja telefonis). Valides POP kustuvad kirjad postkastist ja on edaspidi nähtavad ainult ühes seadmes (seadistatud telefonis).
- Sissetuleva serveri nimi sõltub e-postkasti teenuse pakkujast.
- Sisestada tuleb ka oma postkasti kasutajanimi ning salasõna.
- Väljamineva serveri nimi on Tele2 mobiilset internetti kasutades alati smtp.tele2.ee.
- Lisaks tuleb telefonis anda luba (Settings> Mobile Data> Email), et e-mailid saaksid välja minna kui ka sisse tulla.
Tarkvara uuendamine
- Liigu: Settings > General > Software Update.
- Tarkvara uuendamisel läbi iTunesi ava kõigepealt programm.
- Ühenda telefon andmeside kaabli abil arvutiga.
- Oota kuni telefon end ühendab ja seejärel vali „Check for Update.“
Andmete ülekandmine ühest iPhonest teise iPhone’i
- iCloud
- iTunes
- Gmail
- Hoides iCloud teenust aktiivsena ning tehes valikud, millise informatsiooni sünkroniseerimist lubad, kaitsed end andmetest ilmajäämisel ka olukorras, kui iPhone peaks ära kaduma.
- Liigu: Settings > iCloud.
Seadme taaskäivitamine
- Taaskäivituse tegemiseks hoia all toitenuppu, millest tavapäraselt ekraani lukustad. Kui hoiad toitenuppu all vähemalt 5 sekundit, ilmub ekraanile kiri, mis palub sul kinnitada, et soovisid tõesti seadme välja lülitada.
- Olukorras, kus telefon ei reageeri enam ka toitenupu allhoidmise peale, vajuta kõigepealt seadme menüü nuppu (ainuke ümmargune nupp seadme esiekraanil) ning hoia seda all, paralleelselt vajuta alla ka toitenupp ning hoia neid seni kuni ekraanile ilmub Apple’i logo.
- Seadmes olevad andmed säilitatakse taaskäivituse käigus.
Find My Iphone eemaldamise juhend
FMI eemaldamine seadmes
Variant 1
- Ava Settings (seaded)
- Vajuta üleval enda konto nime peale
- Vajuta ekraani all servas „Sign Out“
Variant 2
- Ava Settings (seaded)
- Vajuta üleval enda konto nime peale

- Ava iCloud

- Leia nimekirjast Find My iPhone ja lülita funktsioon välja

FMI eemaldamine arvuti/iCloud konto kaudu
- Veendu, et seade on välja lülitatud!
- Sisene seadmesse salvestatud iCloudi kontoga www.icloud.com/find:

- Ava menüüst FMI:

- Vali seadmete loetelust soovitud (offline) seade:

NB! Roheline märgis seadme ees tähendab, et seade on sisselülitatud ja internetiga ühenduses. Hall märgis seadme ees tähendab, et seade on välja lülitatud või puudub ühendus internetiga. Peale arvuti kaudu FMI eemaldamist ei tohiks seadet uuesti internetiga ühendada enne hooldusesse/remonti saatmist, vastasel juhul FMI aktiveerub uuesti.
- Seadme eemaldamiseks iCloudi kontolt ava seadmete loetelu uuesti ning vajuta seadme nimetuse kõrval olevale nupule „x“:

- Avanenud aknas vali seadme eemaldamiseks kontolt „Remove“:

ANDROID operatsioonisüsteemiga seadme seadistamine
Mobiilne internet
- Ava "Seaded"
- Vali "Ühendused"
- Vali "Andmekasutus"
- Lülita sisse "Mobiilne andmeside"
- Vali "Ühenduste" lehelt "Mobiilsidevõrgud"
- Vali "Pääsupunktide nimed"
- Vajuta "Lisa"
- Kirjuta pääsupunkti nimeks "Tele2 internet"
- Kirjuta APN-iks: "internet.tele2.ee"
- Salvesta pääsupunkt
- Vajadusel tee telefonile restart
Mobiilse interneti ja multimeedia sõnumi (MMS) seadistamine
Name: Tele2 Internet
APN: internet.tele2.ee
MMSC: http://mmsc.tele2.ee
MMS proxy: 193.12.40.6 või 193.012.040.006
MMS port: 8080
MCC: 248
MNC: 03
APN type: default,supl,mms
Mobiilse interneti kasutamine välismaal
- Kontrollige Mobiilsidevõrgu seadetest, et Andmesiderändlus on lubatud (roheline);
- Täiendage pääsupunkti seadeid:
Kasutajanimi: wap;
Salasõna: wap; - Kui eelistatud partnervõrguga ei õnnestu teenust kasutada, siis proovige käsitsi valida erinevaid võrke.
- Valige võrgurežiimiks WCDMA/GSM. (Osades riikides puudub 4G ehk LTE teenus. Võrgu informatsiooni ja hinnaga saate tutvuda siin).
Hotspoti loomine ehk interneti jagamine teistele seadmetele
- Wifi ühendusena;
- Bluetoothe’iga;
- USB modemina (telefon peab arvutiga olema ühendatud USB juhtmega).
Võrgu seadete taastamine
- Liigu: Seaded > Veel võrke > Mobiilsidevõrgud > Pääsupunktide nimed > Funktsioonid > Lähtesta vaikeväärtustele.
Play pood & rakendused
Android operatsioonisüsteemi rakenduste alla laadimiseks ja värskendamiseks on Play pood keskkond, mida saab kasutada Google konto registreerimisel.
Play poodi Google konto lisamiseks:- Sisestage e-posti aadress;
- Sisestage parool;
- Nõustuge teenusetingimustega ja privaatsuseeskirjaga:
- Valige, kas soovite Google kontot kasutada rakenduste, seadete ja Wifi paroolide varundamiseks.
Rakenduste otsimiseks sisestage otsingu lahtrisse Google Play rakenduse nimetus. Play pood sisaldab tasuta ja tasulisi rakendusi. Tasu kuvatakse rakenduse infos.

E-posti seadistamine
- Sissetulev server - sõltub, millises portaalis on tehtud kasutaja e-maili aadress.
- POP või IMAP – soovitatav valida IMAP (kirjad säilivad postkastis ja telefonis). Valides POP kustuvad kirjad postkastist ja on edaspidi nähtavad ainult ühes seadmes (seadistatud telefonis).
- Kasutajanimi ning parool - postkasti rekvisiidid, millega kasutaja oma kontole tavaliselt siseneb. Mõne teenusepakkuja puhul on kasutajatunnuseks e-maili aadress (nt Gmail) ning mõnes portaalis on sisenemiseks olemas eraldi kasutajanimi (nt Hot.ee).
- Väljaminev server – sõltub interneti teenusepakkujast. Tele2 väljuv server on smtp.tele2.ee.
- Väljuva serveri port – Tele2 väljuva serveri puhul on alati port 25.
- Turvalisuse tüüp – Tele2 väljuva server puhul peab olema turvalisuse tüüp puudub/väljas.
- Sisselogimine väljuvasse serverisse – Tele2 väljuva serveri puhul peab olema väljas.
Gmail rakenduses:
E-post rakenduses:
Tehase seadete taastamine ja andmete varundamine
Tehase seadete taastamisel lähevad kaduma telefoni salvestatud andmed. Enne seadete taastamist (või telefoni hooldusesse vormistamist) on soovitatav vajalikest andmetest teha koopia.
Andmete varundamine ja taastamine:
- Impordi – võimalik valida, kas soovid telefoni kopeerida/taastada kontaktid SIM kaardilt või mälukaardilt.
- Ekspordi – võimalik valida, kas soovid telefonis olevad kontaktid varundada SIM kaardile või mälukaardile.
- Pilte ja faile on võimalik varundada/taastada telefoni paigaldatud mälukaardile/mälukaardilt (või Google kontole - Seaded > Varunda ja lähtesta).
- Selleks vali Minu failid > Kohalik mälu (seadme mälu/SD-kaart) > soovitud faili sisaldav kaust > Fail > Veel > Teisalda > mälu ja kaust kuhu fail salvestada.
WINDOWS operatsioonisüsteemiga seadme seadistamine
Interneti ja MMSi seadistamine
- Lae telefoni Marketplace’st Nokia Corporationi poolt välja antud aplikatsioon "Network Setup", installeeri see telefoni ning aplikatsiooni abil lisa MMS APN andmed, mida ilma "Network Setup" aplikatsioonita telefonis lihtsate vahenditega seadistada pole võimalik.
- Silmas tuleb pidada, et Marketplace’i kasutamiseks Windows Phone telefonides tuleb siduda Marketplace’i esmakordsel avamisel kasutajakonto Windows Live ID-ga ning esmasel aplikatsiooni avamisel määrata asukoha regiooniks kindlasti United States (või mõni muu regioon/riik, kus antud rakendus on kättesaadav). Kui regiooni määramisel valida Estonia, ei ole hiljem võimalik "Network Setup" rakendust Marketplace’st leida, kuna antud aplikatsioon ei ole hetkel kahjuks meie regioonis kättesaadav.
NB! Kui korra on Marketplace’s regiooniks valitud Estonia, ei ole aplikatsiooni siseselt võimalik regiooni/asukohta enam muuta. Ühtlasi ei ole võimalik ka Marketplace’ga seotud Windows Live ID kontot muuta, mistõttu on ainus hetkel teadaolev lahendus telefonile tehase seadete taastamine teha ning seejärel Marketplace’i sisselogimiseks kasutada teist Windows Live ID kontot, millel ei ole veel Marketplace’is märgitud regiooniks/riigiks Eesti. - Kui klient on Marketplace’i sisse loginud ning määranud regiooniks/riigiks näiteks United States, siis aplikatsioonide otsingusse sisestades "Network Setup" pakutakse esimese valikuna Nokia Corporation’i poolt välja antud aplikatsiooni. Rakendus tuleb kliendil oma telefoni alla laadida ja paigaldada ning seejärel seadistada ära interneti ja MMS profiil.
- Ava menüü -> Network Setup > Vajuta alumisel menüüribal parempoolset pliiatsi ikooni Edit > sisesta Tele2 interneti kasutamiseks vajalikud seaded
- Tele2 mobiilse interneti seaded:
Connection name: Tele2
Internet APN:
Access point name: internet.tele2.ee
Proxy address: (jäta tühjaks)
Proxy port: (jäta tühjaks)
Username: wap (on vajalik interneti kasutamiseks välismaal)
Password: wap (on vajalik interneti kasutamiseks välismaal).
- MMS’i seadistamiseks vajalikud andmed:
MMS access point name: internet.tele2.ee
Proxy address: 193.12.40.6
Proxy port: 8080
Username: wap (jäta tühjaks)
Password: wap (jäta tühjaks)
MMSC address: http://mmsc.tele2.ee.
- Seejärel vajuta alumisel menüüribal esimest vasakpoolset nuppu Save ning oledki valmis MMS sõnumeid saatma ja vastu võtma Nokia Lumia telefoniga (Windows Phone 7.5).
Andmeside edukaks kasutamiseks on vaja kontrollida seaded ning veenduda, et antud võimalus on telefonis lubatud.
- Liigu: Sätted >mobiilside+SIM-kaart > kuva interneti pääsupunkt:
- Liigu: Sätted > mobiilside+SIM-kaart > SIM-kaardi sätted > Interneti pääsupunkti käsitsi seadistamine > Sees.
- Vali “Muuda interneti pääsupunkti“ ja seejärel sisestage vajalikud andmed (vaata järgmiselt pildilt).
- MMS’i seadistamiseks valige selles samas menüü kohas „Lisa MMS-i APN“ ning sisestage järgmised andmed:
Peale andmete sisestust soovitame seadistuse rakendamiseks telefoni taaskäivitada.
Erandid
Nokia Lumia 930 ja 530.
MMS-i ja mobiilse interneti seadistamine
- Nendes telefonides ei tohi seadistada MMS APN-i.
- Loogu: Sätted > mobiilside+SIM-kaart (Andmeühendus peab olema Sees) > SIM-kaardi sätted > muuda Interneti pääsupunkti/lisa Interneti pääsupunkti:
APN: internet.tele2.ee
Kasutajanimi: (jäta tühjaks)
Parool: (jäta tühjaks)
Autentimise tüüp: PAP
Puhveriserver (URL): (jäta tühjaks)
Puhveriserveri port: (jäta tühjaks)
IP tüüp: IPv6.
Hotspoti loomine ehk interneti jagamine teistele seadmetele
- Veendu, et andmeside seadmes on sisse lülitatud. Liigu: Sätted > mobiilside+SIM > Andmeühendus - Sees.
- Liigu: Sätted > Interneti jagamine. Selles menüüpunktis saab mobiilse interneti jagamise funktsiooni sisse lülitada ja muuta seaded. Jagamise punki nimi ja parooli vahetamiseks vajutage nuppu
.
Interneti kasutamine välismaal
- Enne interneti kasutamist välismaal tutvuge rändlusteenuse partnerite hinnakirjaga siin (http://tele2.ee/tugiinfo/hinnakirjad/roaming-hinnad). Enne reisile suundumist kontrollige alati üle, et rändlusteenus on lubatud ka operaatori poolt iseteeninduse või klienditeeninduse vahendusel.
- Selleks, et internetti välismaal edukalt kasutada, kontrollige, et kõik selleks vajalikud seaded on paigas.
- Kuna osa Microsofti telefonidest on eelseadistatud, siis seadete muutmiseks on vaja seda lubada. Liigu: Sätted > mobiilside+SIM-kaart > SIM-kaardi sätted > Interneti pääsupunkti käsitsi seadistamine > Sees.
- Veenduge, et sisestatud andmed on õiged:
- Salvestamiseks valutage
.
- Kasutajanimi ja parool on kohustuslikud interneti kasutamisel välismaal.
- Kui õiged seaded on paigas valige: Sätted > mobiilside+SIM-kaart > Andmerändluse suvandid.
- Interneti välismaal sisse lülitamiseks valige „Kasuta rändlust.“
Käsitsi võrku lukustamine
- Aegajalt võib tekkida vajadus telefoni lukustamiseks ühte kindlasse võrgu tüüpi.
- Vastavas olukorras liigu: Sätted > mobiilside+SIM-kaart > Suurim ühenduskiirus > 2G/3G/4G.
- Võrgutüübi muutmisel võib levisignaal seadmes hetkeks kaduda, kuid taastub koheselt eeldusel, et valitud võrgu tüübi signaal on asukohas piisavalt tugev.
Nokia konto loomine
- Nokia konto on vajalik Poe kasutamiseks ning andmete sünkroniseerimiseks.
- Konto saab luua telefoni esimesel sisse lülitamisel või hiljem liikudes: Sätted > Meilimine ja kontod > Lisa uus konto > Nokia konto.
- Kui Teil oli juba varem konto loodud, siis sisestage vajalikud andmed. Kui Teil kontot ei ole, siis valige „Mul ei ole Nokia kontot“ ning järgige telefoni juhendid:
Poe kasutamine
- Peale poe avamist valige sobiv rakendus kategooria järgi või otsingu kaudu.
- Kui rakendus on leitud, siis valige „installi“ ning oodake, kui allalaadimine lõppeb.
E-posti seadistamine
- E-posti seadistamiseks valige rakendusest e-posti programm ja valige sobiv konto tüüp.
- Suuremal osal teenuse pakkujatest on automaatne seadistus, kuid juhul kui Tele poolt kasutatav e-posti server ei ole nimekirjas, siis valige „Muu konto“ ja tehke vajalik seadistus käsiti (pildid).
Sissetuleva meili server sõltub teenuspakkujast.
POP3 – tõmbab originaalkirja mailiklienti ning kustutab originaali serverist.
IMAP – tõmbab kirja koopia mailiklienti ning jätab originaali serverisse alles.
Väljamineva meili server sõltub interneti ühendusest.
Tele2 puhul server on smtp.tele2.ee (port 25).
Tarkvara uuendamine
- Telefoni tarkvara uuenduste kontrollimiseks liigu: Sätted > Telefoni värskendamine.
- Antud menüüs on võimalik kontrollida, kas kasutuses olevale mudelile ja operatsioonisüsteemile on uuenduse või mitte ning vajadusel muuta sätteid. Kui uuendused on pakkumises, siis palub telefon need alla laadida või unustada.
Andmete varundamine
- Varundamise aktiveerimiseks Liigu: Sätted > Varundamine. Järgnevas menüüs on võimalik valida, milliste andmete varundamist soovite.
- Varundamist on alati soovitav teha enne kui plaanite seadmel taastada algseadistuse.
Taaskäivitus ja tehaseseadete taastamine
- Telefoni lähtestamisel ehk algseadete taastamisel kustutatakse kõik isiklikud andmed, sätted ning rakendused. Enne lähtestamist on soovitav teha andmete varundamine.
- Algseadete taastamiseks liigu: Sätted > Teave > Lähtesta telefon.
MMSi vaatamine
Sulle saadeti MMS sõnum, aga Sinu telefon ei toeta MMS'i?
Siin lehel saad vaadata Sulle saadetud MMS sõnumit.