SIM kaart

PIN/PUK kood

Mis on PIN ja PUK kood?

PIN (Personal Identity Number) kood on SIM-kaardiga seotud 4-kohaline turvakood, mida on vaja SIM kaardi avamiseks peale seadme sisse lülitamist.
PUK (Personal Unblocking Key) kood on SIM-kaardiga seotud 8-kohaline turvakood, mida on vaja lukustatud SIM-kaardi avamiseks ja erifunktsioonide taastamiseks

Kuidas leian oma PIN ja PUK koodi?

Mõlemad koodid on leitavad SIM kaardi ümbriselt, mis Sulle algselt SIM kaardiga kaasa anti.
pin/puk
PIN koodi on võimalik ka ise muuta. Kui oled oma PIN koodi unustanud, siis 3 korda PIN koodi valesti sisestades hakkab seade küsima PUK koodi.

PUK koodi on võimalik leida Tele2 iseteenindusest minu.tele2.ee .

Kui iseteenindusse pole võimalik minna, siis võid küsida oma PUK koodi ka Tele2 klienditeenindusest, kuid siis on vaja meil tuvastada Sinu isik. Näiteks telefoni- või emaili teel on ennast võimalik tuvastada lepingulise salasõna abil. Salasõna on leitav Tele2 lepingult ja iseteenindusest minu.tele2.ee.

Kui olete sisestanud PUK koodi 10 korda valesti, siis on ainuke lahendus teha SIM kaardi vahetus. Loe lähemalt SIM kaardi vahetusest altpoolt.

Kuidas vahetada PIN koodi?

PIN koodi saab muuta telefoni/tahvelarvuti/ruuteri menüü kaudu. Täpsed juhised leiad seadme manuaalist.
PINi on võimalik muuta ka standardvalemiga, mis peaks töötama igas telefonis. Vali klaviatuuril (nagu hakkaksid kellelegi helistama) selline kombinatsioon:
** 04 * senine PIN1 kood * uus PIN 1 kood * uus PIN1 kood #
Pea meeles, et PIN kood on 4-kohaline numbrikombinatsioon.

Uus SIM kaart

Millal on vaja uut SIM kaarti?

  • Kui eelmine on kadunud/varastatud
  • Kui SIM kaart on enam kui 5 aastat vana
  • Kui vajad Mobiil-ID teenust, kuid Sinu SIM ei toeta seda
  • SIM kaardiga on juhtunud mingi õnnetus (kriibitud, veekahjustus vms)
  • Vana on vales suuruses
  • Sisestasid PUK koodi enam kui 10 korda valest

Kuidas saada uut SIM kaarti?

Kõige lihtsam viis saada uut SIM kaarti on tellida see Tele2 iseteenindusest minu.tele2.ee. Sellisel juhul ei pea sa ise kusagile minema – tellimuse teed internetist ja see tuuakse Sulle kulleriga hiljemalt 3 päeva jooksul koju kätte. SIM kaardi vahetus iseteenindusest maksab 3.20€ ning Sulle tuuakse SIM kaart, mis sobib kõikide telefonidega.

Kui soovite uut SIM kaarti, et liituda Mobiil-ID teenusega (loe Mobiil-ID kohta lähemalt altpoolt), siis sellisel juhul tuleb minna Tele2 esindusse. Mobiil-ID teenusega liitumiseks tehtud SIM kaardi vahetus on tasuta, muu SIM kaardi vahetus maksab esinduses 7.99€

Mida tasub SIM kaardi vahetusel meeles pidada?

  • Uut SIM kaarti saab kasutama hakata siis, kui see on aktiveeritud. Samal hetkel muutub vana SIM mitteaktiivseks ja seda enam kasutada ei saa. Kui saate SIM kaardi kullerilt, võib aktiveerimiseks kuluda kuni tund, esindusest antud SIM kaart aktiveerib 15 minuti jooksul.
  • Peale SIM kaardi vahetust saab vanalt SIM-kaardilt PIN koodi sisestamisel vaadata/kopeerida kontaktid (SIM-kaart ei pea olema aktiivne).
  • Telefoni mällu salvestatud andmeid saab vaadata nii vana kui ka uue SIM-kaardiga
  • Kui kiirvalikus olnud numbrid olid SIM-kaardil, siis tuleb need uuesti määrata peale SIM-kaardi vahetust
  • Sinu PIN ja PUK kood muutuvad. Uued koodid saad SIM kaardi ümbriselt.

Mobiil-ID

Mis teenus on Mobiil-ID ja kui palju see maksab?

Mobiil-ID abil saad ennast identifitseerida, dokumente digiallkirjastada ja teha kõiki samu e-toiminguid, nagu saad teha ID-kaardiga, kuid enam ei ole sul vaja ID-kaardi lugejat, sest oma paroolid saad sisestada telefoni.


Teenusega saab liituda Tele2 esindustes ID-kaardi alusel.

Mobiil-ID kuutasu on 0,99 € ning on vajalik Mobiil-ID võimekusega SIM kaart. Kui Su praegune SIM kaart Mobiil-ID teenust ei toeta, siis tehakse Sulle SIM kaardi vahetus tasuta.


Välismaal on Mobiil-ID kasutamine tasuline: iga Mobiil-ID toiming (isikutõendamine või digitaalallkirja andmine) maksab sama palju, kui paketipõhine välisriigist Eestisse SMSi saatmine. Vaata roaming hinnakirja kui viibid välismaal SIIT.


Turvalisuse tagamiseks katkeb Mobiil-ID teenus iga kord, kui tehakse mõni SIM kaardi või lepingu ümbervormistuse toiming ja siis tuleb Mobiil-ID leping uuesti sõlmida. Paketivahetusel ja muude lisateenuste ostmisel Mobiil-ID teenus ei katke.

Kuidas Mobiil-ID teenust kasutada?

Mobiil-ID on turvaline ja lihtne kasutada. Isiku tuvastamine ning digiallkirja andmine on kaitstud kõrge turvatehnoloogia ja vastavate PIN koodidega.

Teenuse kasutamiseks on vaja, et oleks sõlmitud Mobiil-ID leping ning olemas oleks Mobiil-ID SIM-kaart. Mobiil-ID SIM kaardil on lisaks tavapärastele sideteenuste PIN ja PUK koodidele kraabitava turvakihi all peidus turvakoodid Mobiil-ID teenuse kasutamiseks.


Mobiil-ID teenuse kasutamiseks sisesta e-teenusesse sisenemisel sõltuvalt e-teenuse pakkujast oma telefoninumber, isikukood või e-teenuse kasutajatunnus.

Seejärel saadetakse su mobiiltelefonile digitaalse isikusamasuse kontrollimise päring.


Kontrolli, et e-teenuse sisenemise lehel kuvatav kontrollkood ja mobiiltelefonile ekraanile ilmuv kontrollkoodid oleksid samad. Seejärel sisesta isikusamasuse kontrollimiseks ettenähtud PIN kood (Mobiil-ID PIN1) ja oledki turvaliselt identifitseeritud ning võid alustada e-teenuse tarbimist.


Analoogiliselt toimub ka digitaalallkirjastamise protsess.

Lisainfot saad vaadata www.id.ee lehelt:

Kuidas Mobiil-ID PIN koode muuta?

Mobiil-ID PIN1 - vähemalt 4 kohaline kood digitaalse isikutuvastuse võimaluse aktiveerimiseks.

Mobiil-ID PIN2 - vähemalt 5 kohaline kood digitaalse allkirjastamise võimaluse aktiveerimiseks.

Mobiil-ID PUK - lukustunud PIN koodide lahtiblokeerimiseks kood, mis lukustub 3 vale sisestuse tagajärjel.


Mobiil-ID menüü tekib Sinu mobiiltelefoni Mobiil-ID SIM-kaardi asetamisel.

Mobiil-ID PIN-koode saad muuta Mobiil-ID menüü alajaotuses "Muuda koode". Lukustunud PIN-koode saad avada PUK-koodiga Mobiil-ID menüüst alajaotuses "Blokeeri lahti".

PUK koodi kolmekordsel järjestikul valesisestusel SIM kaardi Mobiil-ID funktsionaalsus blokeerub, mille järel tuleb pöörduda Tele2 poole uue Mobiil-ID SIM kaardi ja sertifikaatide saamiseks.



Kuidas Mobiil-ID sertifikaate aktiveerida?

Mobiil-ID sertifikaatide aktiveerimine

Teenuse aktiveerimiseks:

  1. Sisene ID-kaardiga Politsei-ja Piirivalveameti (PPA) veebipõhisesse taotluskeskkonda http://www.politsei.ee;

  2. esita elektrooniliselt Mobiil-ID sertifikaatide taotlus;

  3. digiallkirjasta taotlus ID-kaardiga.

Sinu mobiiltelefoni number ja ka kõikide teenuste senine kasutus jääb endiseks.

Esmakordne SIM kaardi aktiveerimine

Uus SIM uuele numbrile

  • Kui teed liitumise e-poest, siis saadetakse Sulle aktiivne SIM-kaart ning saad seda kohe kasutama hakata.
  • Kui teed liitumise telefoni teel, siis aktiveeritakse SIM niipea, kui kuller on andnud Tele2-le teada, et SIM on kohale toimetatud. Tavaliselt annab kuller meile kohe teada, kuid võib ka juhtuda, et Sinu SIMi aktiveerimiseks võib kuluda peale kättesaamist kuni tund.
  • Kui teed liitumise esinduses, siis aktiveerib teenindaja Sulle SIMi kohapeal ning see hakkab 15 minuti jooksul tööle.
Väga harva võib juhtuda ka tehnilisi vigu. Kui Sinu teada peaks olema SIM aktiivne, aga pärast SIM-kaardi oma seadmesse panemist ja PIN-koodi sisestamist ei leia seade levi u 30 sekundi jooksul, siis tehke oma seadmele restart. Kui ka pärast restarti seade levi ei leia, siis pöördu helista infotelefonil 686 6866 ning koos saame SIM-kaardi kindlasti aktiveeritud.

Uus SIM, kui tuled teise operaatori juurest oma numbriga Tele2-te

Kui oled tulnud Tele2-te oma numbriga (loe numbriliikuvusest lähemalt ülevalt poolt), siis selle üle toomine võtab aega 6 tööpäeva. Sulle saadetakse juba varem mitteaktiivne SIM-kaart ning SIM aktiveeritakse 7ndal päeval. Senikaua pakub Sulle teenust Sinu endine operaator ning Sinu vana SIM-kaart töötab. Kui on aeg SIM-kaarti vahetada, siis saadab Tele2 Sulle sõnumi. Aktiveerimine toimub öösel ning hommikul SIM-kaarti sisestades on see juba aktiivne. Kui panid SIM kaardi seadmesse eelmisel õhtul, siis on vaja hommikul restart teha.

Väga harva võib juhtuda ka tehnilisi vigu. Kui Sinu teada peaks olema SIM aktiivne, aga pärast SIM-kaardi oma seadmesse panemist ja PIN koodi sisestamist ei leia seade levi u 30 sekundi jooksul, siis tehke oma seadmele restart. Kui ka pärast restarti seade levi ei leia, siis helista infotelefonil 686 6866 ning koos saame SIM-kaardi kindlasti aktiveeritud.