Mis teenus on Mobiil-ID ja kui palju see maksab?
Mobiil-ID abil saad ennast identifitseerida, dokumente digiallkirjastada ja teha kõiki samu e-toiminguid, nagu saad teha ID-kaardiga, kuid enam ei ole Sul vaja ID-kaardi lugejat, sest oma paroolid saad sisestada telefoni.
Teenusega saab liituda Tele2 esindustes ID-kaardi või passi alusel.
Mobiil-ID kuutasu on 0,99 € ning on vajalik Mobiil-ID võimekusega SIM kaart. Kui Su praegune SIM kaart Mobiil-ID teenust ei toeta, siis teenusega liitumisel väljastatakse Sulle teenust toetav SIM kaart tasuta.
Välismaal on Mobiil-ID kasutamine tasuline: iga Mobiil-ID toiming (isikutõendamine või digitaalallkirja andmine) maksab sama palju, kui paketipõhine välisriigist Eestisse SMSi saatmine. Vaata roaming hinnakirja kui viibid välismaal SIIT.
Turvalisuse tagamiseks katkeb Mobiil-ID teenus iga kord, kui tehakse mõni SIM kaardi või lepingu ümbervormistuse toiming ja siis tuleb Mobiil-ID leping uuesti sõlmida. Paketivahetusel ja muude lisateenuste ostmisel Mobiil-ID teenus ei katke.
Kuidas Mobiil-ID teenust kasutada?
Mobiil-ID on turvaline ja lihtne kasutada. Isiku tuvastamine ning digiallkirja andmine on kaitstud kõrge turvatehnoloogia ja vastavate PIN koodidega.
Teenuse kasutamiseks on vaja, et oleks sõlmitud Mobiil-ID leping ning olemas oleks Mobiil-ID SIM-kaart. Mobiil-ID SIM kaardil on lisaks tavapärastele sideteenuste PIN ja PUK koodidele kraabitava turvakihi all peidus turvakoodid Mobiil-ID teenuse kasutamiseks.
Mobiil-ID teenuse kasutamiseks sisesta e-teenusesse sisenemisel sõltuvalt e-teenuse pakkujast oma telefoninumber, isikukood või e-teenuse kasutajatunnus.
Seejärel saadetakse su mobiiltelefonile digitaalse isikusamasuse kontrollimise päring.
Kontrolli, et e-teenuse sisenemise lehel kuvatav kontrollkood ja mobiiltelefonile ekraanile ilmuv kontrollkoodid oleksid samad. Seejärel sisesta isikusamasuse kontrollimiseks ettenähtud PIN kood (Mobiil-ID PIN1) ja oledki turvaliselt identifitseeritud ning võid alustada e-teenuse tarbimist.
Analoogiliselt toimub ka digitaalallkirjastamise protsess.
Lisainfot saad vaadata www.id.ee lehelt:
Kuidas Mobiil-ID PIN koode muuta?
Mobiil-ID PIN1 - vähemalt 4 kohaline kood digitaalse isikutuvastuse võimaluse aktiveerimiseks.
Mobiil-ID PIN2 - vähemalt 5 kohaline kood digitaalse allkirjastamise võimaluse aktiveerimiseks.
Mobiil-ID PUK - lukustunud PIN koodide lahtiblokeerimiseks kood, mis lukustub 3 vale sisestuse tagajärjel.
Mobiil-ID menüü tekib Sinu mobiiltelefoni Mobiil-ID SIM-kaardi asetamisel.
Mobiil-ID PIN-koode saad muuta Mobiil-ID menüü alajaotuses "Muuda koode". Lukustunud PIN-koode saad avada PUK-koodiga Mobiil-ID menüüst alajaotuses "Blokeeri lahti".
PUK koodi kolmekordsel järjestikul valesisestusel SIM kaardi Mobiil-ID funktsionaalsus blokeerub, mille järel tuleb pöörduda Tele2 poole uue Mobiil-ID SIM kaardi ja sertifikaatide saamiseks.
Kuidas Mobiil-ID sertifikaate aktiveerida?
Mobiil-ID sertifikaatide aktiveerimine
Teenuse aktiveerimiseks:
-
Sisene ID-kaardiga Politsei-ja Piirivalveameti (PPA) veebipõhisesse taotluskeskkonda http://www.politsei.ee;
-
esita elektrooniliselt Mobiil-ID sertifikaatide taotlus;
-
digiallkirjasta taotlus ID-kaardiga.
Sinu mobiiltelefoni number ja ka kõikide teenuste senine kasutus jääb endiseks.