Mobiil-ID

Üldist

Mis teenus on Mobiil-ID ja kui palju see maksab?

Mobiil-ID abil saad ennast identifitseerida, dokumente digiallkirjastada ja teha kõiki samu e-toiminguid, nagu saad teha ID-kaardiga, kuid enam ei ole sul vaja ID-kaardi lugejat, sest oma paroolid saad sisestada telefoni.

Teenusega saab liituda Tele2 esindustes ID-kaardi alusel.

Mobiil-ID kuutasu on 0,99 € ning on vajalik Mobiil-ID võimekusega SIM kaart. Kui Su praegune SIM kaart Mobiil-ID teenust ei toeta, siis tehakse Sulle SIM kaardi vahetus tasuta, vastasel juhul kaasneb SIM kaardi vahetuse tasu 7,99 €.

Välismaal on Mobiil-ID kasutamine tasuline: iga Mobiil-ID toiming (isikutõendamine või digitaalallkirja andmine) maksab sama palju, kui paketipõhine välisriigist Eestisse SMSi saatmine. Vaata roaming hinnakirja kui viibid välismaal SIIT.

Turvalisuse tagamiseks katkeb Mobiil-ID teenus iga kord, kui tehakse mõni SIM kaardi või lepingu ümbervormistuse toiming ja siis tuleb Mobiil-ID leping uuesti sõlmida. Paketivahetusel ja muude lisateenuste ostmisel Mobiil-ID teenus ei katke.

Kuidas Mobiil-ID teenust kasutada?

Mobiil-ID on turvaline ja lihtne kasutada. Isiku tuvastamine ning digiallkirja andmine on kaitstud kõrge turvatehnoloogia ja vastavate PIN koodidega.

Teenuse kasutamiseks on vaja, et oleks sõlmitud Mobiil-ID leping ning olemas oleks Mobiil-ID SIM-kaart. Mobiil-ID SIM kaardil on lisaks tavapärastele sideteenuste PIN ja PUK koodidele kraabitava turvakihi all peidus turvakoodid Mobiil-ID teenuse kasutamiseks.


Mobiil-ID teenuse kasutamiseks sisesta e-teenusesse sisenemisel sõltuvalt e-teenuse pakkujast oma telefoninumber, isikukood või e-teenuse kasutajatunnus.

Seejärel saadetakse su mobiiltelefonile digitaalse isikusamasuse kontrollimise päring.


Kontrolli, et e-teenuse sisenemise lehel kuvatav kontrollkood ja mobiiltelefonile ekraanile ilmuv kontrollkoodid oleksid samad. Seejärel sisesta isikusamasuse kontrollimiseks ettenähtud PIN kood (Mobiil-ID PIN1) ja oledki turvaliselt identifitseeritud ning võid alustada e-teenuse tarbimist.


Analoogiliselt toimub ka digitaalallkirjastamise protsess.

Lisainfot saad vaadata www.id.ee lehelt:

Kuidas Mobiil-ID PIN koode muuta?

Mobiil-ID PIN1 - vähemalt 4 kohaline kood digitaalse isikutuvastuse võimaluse aktiveerimiseks.

Mobiil-ID PIN2 - vähemalt 5 kohaline kood digitaalse allkirjastamise võimaluse aktiveerimiseks.

Mobiil-ID PUK - lukustunud PIN koodide lahtiblokeerimiseks kood, mis lukustub 3 vale sisestuse tagajärjel.


Mobiil-ID menüü tekib Sinu mobiiltelefoni Mobiil-ID SIM-kaardi asetamisel.

Mobiil-ID PIN-koode saad muuta Mobiil-ID menüü alajaotuses "Muuda koode". Lukustunud PIN-koode saad avada PUK-koodiga Mobiil-ID menüüst alajaotuses "Blokeeri lahti".

PUK koodi kolmekordsel järjestikul valesisestusel SIM kaardi Mobiil-ID funktsionaalsus blokeerub, mille järel tuleb pöörduda Tele2 poole uue Mobiil-ID SIM kaardi ja sertifikaatide saamiseks.


Kuidas Mobiil-ID sertifikaate aktiveerida?

Kuidas Mobiil-ID sertifikaate aktiveerida?

Mobiil-ID sertifikaatide aktiveerimine

Teenuse aktiveerimiseks:

  1. Sisene ID-kaardiga Politsei-ja Piirivalveameti (PPA) veebipõhisesse taotluskeskkonda http://www.politsei.ee;

  2. esita elektrooniliselt Mobiil-ID sertifikaatide taotlus;

  3. digiallkirjasta taotlus ID-kaardiga.

Sinu mobiiltelefoni number ja ka kõikide teenuste senine kasutus jääb endiseks.

Mobiil-ID'ga numbri toomine Tele2-te

Olen Mobiil-ID kasutaja ja soovin oma numbriga Tele2-te tulla. Mis juhtub Mobiil-ID-ga?

Kui oled teise operaatori juures Mobiil-ID kasutaja, siis küsime Sinult Tele2-ga liitumislepingu sõlmimise hetkel, kas soovid Mobiil-ID teenust ka meie juures edasi kasutada. Soovi korral on võimalik sõlmida lisaks liitumislepingule ka Mobiil-ID leping, mis võimaldab kasutada seda teenust ilma, et see hetkekski katkeks. 

Lepingu sõlmid Mobiil-ID kasutajana isiklikult, isegi siis, kui Sa pole mobiilnumbri lepingu omanik. Näiteks, kui ettevõte toob numbrid Tele2-te ja Sa kasutad Mobiil-ID teenust ettevõtte numbriga, siis on Sul vaja Mobiil-ID leping Tele2-ga isiklikult sõlmida.

Leping tuleks sõlmida peale seda, kui oled oma uue Tele2 SIM-kaardi kätte saanud, aga enne seda, kui oled Tele2 võrku üle tulnud. Mobiil-ID lepingut saab sõlmida Tele2 esindustes või digitaalselt aadressil mobiil-id.tele2.ee.

Kui Mobiil-ID leping on allkirjastatud, siis Tele2 võrku tulemise hetkel tõstame Sinu olemasolevad Mobiil-ID sertifikaadid uuele SIM-kaardile ümber. Sertifikaatide kehtivuse lõppemise kuupäev jääb samaks, nagu eelmise operaatori juures. Sertifikaatide kehtivusaega saad kontrollida Mobiil-ID lepingu sõlmimisel või politsei.ee lehel.

Juhul kui Tele2-te üle tulemise hetkel on Su sertifikaatide kehtivuse lõpuni jäänud vähem kui 3 kuud, siis digitaalset Mobiil-ID allkirjastamise võimalust ei pakuta. Sellisel juhul soovitame Sulle Mobiil-ID teenuse kasutamise jätkamiseks tulla lähimasse esindusse ning teha täiesti uued sertifikaadid.

Mis saab, kui soovisin Tele2-te üle tulles Mobiil-ID teenust jätkata, kuid ei jõudnud õigel ajal dokumente allkirjastada?

Kui Sa ei jõudnud enne Tele2 võrku tulemist meiega Mobiil-ID lepingut allkirjastada, siis Su eelnev operaator paneb koos Su vana SIM-kaardiga kinni ka Mobiil-ID teenuse.

Kui Mobiil-ID on juba jõudnud kinni minna, siis Tele2-ga Mobiil-ID lepingu sõlmimiseks on vaja tulla esindusse kohapeale, sest sellisel juhul on meil vaja Sind uuesti ID-kaardi alusel tuvastada.

Tulin Tele2 võrku üle ja mul pidi Mobiil-ID kohe tööle hakkama, aga ei hakanud. Mida teen?

Vastused järgnevatele küsimustele võivad Sind aidata:

Kas Sa allkirjastasid enne Tele2-te jõudmist Mobiil-ID lepingu?

  • Ei -> Kahjuks sel juhul on su vana Mobiil-ID juba kinni pandud. Külasta mõnda Tele2 esindust, et sõlmida uus Mobiil-ID leping ja seejärel saad jälle teenust kasutada
  • Jah -> Kas Mobiil-ID sõnum jõuab Sinu telefoni?
    • Ei -> Kui leping on allkirjastatud ning Mobiil-ID-d kasutada üritades lihtsalt ei jõua sõnum Sinuni, siis on vaja võtta ühendust Tele2 klienditeenindusega, et saaksime koos lahenduse leida. NB! Kui Sul on Dual-SIM telefon, siis kontrolli, et Mobiil-ID SIM oleks esimeses pesas.
    • Jah -> Kas asi on selles, et telefon väidab, et sisestasid vale PINi? J
      • Jah -> SIM kaarti vahetades said ka uued Mobiil-ID PIN koodid. Uued koodid leiad Tele2 SIM kaardi ümbriselt.
      • Ei -> Siis on vaja võtta ühendust Tele2 klienditeenindusega, et saaksime koos lahenduse leida.