Internet telefonis

Interneti mahuga seotud teemad

Kui palju maksab interneti lisamaht?

Paketis sisalduvast andmeside mahust jääb tihti väheks? Parim lahendus on teha Tele2 iseteeninduses paketivahetus suuremat andmemahtu sisaldava paketi vastu. 
Juhul kui vajad ajutiselt rohkem interneti mahtu, saad seda juurde tellida saates märgusõna 
SMS-iga numbrile 9575

Lisamahud mobiilis:

Lisamaht Märgusõna Hind
500 MB MB500 3,99 €
1 GB GB1 4,99 €
5 GB GB5 7,99 €
Hinnad sisaldavad käibemaksu

Kuidas interneti lisamahtu tellida?

  • Andmeside lisamahu tellimiseks saada SMS märgusõnaga numbrile 9575 (kasutada võib nii suurt-, kui väiketähti).
  • Tellimuse õnnestumisel saadatakse Sulle vastavasisuline SMS ning saad hakata lisamahtu koheselt kasutama.
  • Lisamahtu saad juurde tellida igal ajal. Nt juba põhipaketis sisalduva andmemahu tarbimise ajal. Sellega väldid andmeside teenuse katkemist peale põhipaketis sisalduva andmemahu täitumist.

Lisamahud mobiilis:

Lisamaht Märgusõna Hind
500 MB MB500 3,99 €
1 GB GB1 4,99 €
5 GB GB5 7,99 €
Hinnad sisaldavad käibemaksu

Millised on interneti lisamahu tingimused?

  • Interneti lisamahtusid on lubatud tellida piiramatu arv.
  • Andmemaht nii põhipakettides, internet mobiilis lisateenustes kui ka kasutamata Lisamahtudes kehtib jooksva kalendrikuu lõpuni.
  • Tasuda tuleb kõikide tellitud lisamahtude eest, olenemata sellest, kui palju on arveldusperioodi lõpuks Lisamahtu kasutatud.
  • Interneti lisamahu tellimise SMS maksustatakse paketipõhise hinnaga.

Kuidas juba kasutatud mahtu kontrollida?

Jooksval kuul kasutatud internetimahtu on võimalik kontrollida iseteeninduses minu.tele2.ee teenusekasutuse all.

Administraatoriõigustega kasutaja leiab teenusekasutuse “Arvelduse” menüüst “Teenusekasutus jooksval kuul” blokist.

Piiratud õigustega kasutaja leiab teenusekasutuse “Telefoninumbri kasutuse” menüüst.

Interneti seadistamine telefonis

Apple telefonide puhul

SIM kaardi sisestamisel iPhone’i on interneti kasutamine võimalik ka ilma seadistust täpsustamata. Küll aga soovitame siiski ära täita interneti seaded, sest välisriiki reisides töötab mobiilne internet ainult juhul, kui pöörduspunktid (APN) on sisestatud.

  • Liigu: Settings > Mobile data > Mobile Data Network.

network

Peale valiku Mobile Data Network tegemist tuleb määrata allolevad andmed: 
APN: internet.tele2.ee 
Username: wap 
Password: wap

Android telefonide puhul

Mobiilse internetiühenduse ja MMS teenuse kasutamiseks on vajalik andmeside lubamine telefoni seadetest:

MMS

Korrektne APNi/ Pöörduspunkti/ Pääsupunkti seadistus:
Name: Tele2 Internet 
APN: internet.tele2.ee 
MMSC: http://mmsc.tele2.ee 
MMS proxy: 193.12.40.6 või 193.012.040.006 
MMS port: 8080 
MCC: 248 
MNC: 03 
APN type: default,supl,mms

pääsupunkt

Seadistuste rakendamiseks võib olla vajalik telefoni taaskäivitamine.

Windows telefonide puhul

Windows Phone 7/7.5

  • Lae telefoni Marketplace’st Nokia Corporationi poolt välja antud aplikatsioon "Network Setup", installeeri see telefoni ning aplikatsiooni abil lisa MMS APN andmed, mida ilma "Network Setup" aplikatsioonita telefonis lihtsate vahenditega seadistada pole võimalik.
  • Silmas tuleb pidada, et Marketplace’i kasutamiseks Windows Phone telefonides tuleb siduda Marketplace’i esmakordsel avamisel kasutajakonto Windows Live ID-ga ning esmasel aplikatsiooni avamisel määrata asukoha regiooniks kindlasti United States (või mõni muu regioon/riik, kus antud rakendus on kättesaadav). Kui regiooni määramisel valida Estonia, ei ole hiljem võimalik "Network Setup" rakendust Marketplace’st leida, kuna antud aplikatsioon ei ole hetkel kahjuks meie regioonis kättesaadav. 
    NB! Kui korra on Marketplace’s regiooniks valitud Estonia, ei ole aplikatsiooni siseselt võimalik regiooni/asukohta enam muuta. Ühtlasi ei ole võimalik ka Marketplace’ga seotud Windows Live ID kontot muuta, mistõttu on ainus hetkel teadaolev lahendus telefonile tehase seadete taastamine teha ning seejärel Marketplace’i sisselogimiseks kasutada teist Windows Live ID kontot, millel ei ole veel Marketplace’is märgitud regiooniks/riigiks Eesti.
  • Kui klient on Marketplace’i sisse loginud ning määranud regiooniks/riigiks näiteks United States, siis aplikatsioonide otsingusse sisestades "Network Setup" pakutakse esimese valikuna Nokia Corporation’i poolt välja antud aplikatsiooni. Rakendus tuleb kliendil oma telefoni alla laadida ja paigaldada ning seejärel seadistada ära interneti ja MMS profiil.
  • Ava menüü -> Network Setup > Vajuta alumisel menüüribal parempoolset pliiatsi ikooni Edit > sisesta Tele2 interneti kasutamiseks vajalikud seaded
  • Tele2 mobiilse interneti seaded:
    Connection name: Tele2 
    Internet APN: 
    Access point name: internet.tele2.ee 
    Proxy address: (jäta tühjaks) 
    Proxy port: (jäta tühjaks) 
    Username: wap (on vajalik interneti kasutamiseks välismaal)
    Password: wap (on vajalik interneti kasutamiseks välismaal).
  • MMS’i seadistamiseks vajalikud andmed:
    MMS access point name: internet.tele2.ee 
    Proxy address: 193.12.40.6 
    Proxy port: 8080
    Username: wap (jäta tühjaks) 
    Password: wap (jäta tühjaks)
    MMSC address: http://mmsc.tele2.ee.
  • Seejärel vajuta alumisel menüüribal esimest vasakpoolset nuppu Save ning oledki valmis MMS sõnumeid saatma ja vastu võtma Nokia Lumia telefoniga (Windows Phone 7.5).

Windows Phone alates 7.8

Andmeside edukaks kasutamiseks on vaja kontrollida seaded ning veenduda, et antud võimalus on telefonis lubatud.

  • Liigu: Sätted >mobiilside+SIM-kaart > kuva interneti pääsupunkt:

Pääsupunkt

Juhul, kui telefonis ülevaade seadetest ei sarnane ülaltoodud pildile, on vaja neid muuta.
  • Liigu: Sätted > mobiilside+SIM-kaart > SIM-kaardi sätted > Interneti pääsupunkti käsitsi seadistamine > Sees.
  • Vali “Muuda interneti pääsupunkti“ ja seejärel sisestage vajalikud andmed (vaata järgmiselt pildilt).
  • MMS’i seadistamiseks valige selles samas menüü kohas „Lisa MMS-i APN“ ning sisestage järgmised andmed:

Pääsupunkt

Peale andmete sisestust soovitame seadistuse rakendamiseks telefoni taaskäivitada.

Erandid 
Nokia Lumia 930 ja 530.

Levi

Milline on Tele2 levi?

Tele2 teeb pidevalt tööd oma levi tipptasemel hoidmiseks ja edasiarendamiseks ning meil hoiab pidevalt silma peale Tehnilise Järelvalve Amet, kes koostab kõikide sideteenuse osutajate kohta iga-aastaselt raporteid. Neid raporteid saad lugeda siit.

Raportitest selgub, et Tele2 levi on tipptasemel ning 99% Eestist on kaetud! Internetikiirustelt oleme Eestis tublil teisel kohal ning kogu maailmaga võrreldes võivad eestlased eriti uhked olla, sest nii hea levi ning nii suurte internetikiirustega pole isegi paljud suurriigid.

Vaata levikaarte

4G - sellel tehnoloogial toimib ainult internetiühendus ning 4G-s saad Sa parimad kiirused. Teatud kohtades Eestis oleme avanud ka 4,5G kiirused kuni 375 Mbit/s, kuid selle kiiruse saavutavad vaid tipptelefonid (selle jaoks uuri, mis on telefoni LTE kategooria; 4,5G kiiruseid võimaldab telefon, mille kategooria on 6 või kõrgem).

LTE 3G - sellel tehnoloogial toimivad nii telefonikõned kui ka internet. Sinu telefon võib näidata sel juhul “H” või “3G”.

UMTS 2G - sellel tehnoloogial toimivad peamiselt telefonikõned ning ka üsna aeglane EDGE internetiühendus.

GSM

Miks võib interenti kiirus vahel aeglane olla?

Kui Sulle tundub, et internet on kuidagi aeglane, siis võib selleks olla mitu põhjust. `
  • Kui oled liikumises, siis tugijaamade vahetusel läheb internet korraks aeglasemaks.
  • Kui oled just telefonikõne lõpetanud, siis võib internet korraks aeglasem olla, sest telefonikõne toimub 3G või 2G võrgus, kuid kiireim internet on 4G võrgus. Sellistel juhtudel tasub pisut oodata.
  • Väga vana või kahjustatud SIM kaart tekitab leviprobleeme. Kui on kahtlus, et leviprobleemi põhjuseks on SIM kaart, tasub teha kaardi vahetus.
  • Piirkondades, kus lähim tugijaam on liiga kaugel.
  • Seadmest tulenevad põhjused – näiteks pakub Tele2 teatud piirkondades 4,5G kiiruseid, kuid neid kiiruseid saavutavad vaid nutitelefonide lipulaevad.
  • Lisaks võib vahel tunduda, et internet on aeglane, kuid interneti kiiruse testil selgub, et ühendus on hea. Sellest võib järeldada, et lihtsalt seadme protsessor on liiga suure koormuse all, et lehti kiiresti laadida.


Seadmete võrdlust on väga hea teha, kui kaks Tele2 võrgus olevat seadet on lähestikku. Sel juhul on seadmetel sama levi ja kõik erinevused tulenevad seadmest endast.

Sellist varianti, et mitte kuskil pole levi või igal pool on internet aeglane tegelikult olla ei saa. Tele2 on katnud 99% Eestist leviga, seega kui tõepoolest mitte kuskil levi pole, on asi kindlasti seadmes.

Kui aga siiski on leidub asukoht, kus internetikiirus erinevatel seadmetel on järsku halvenenud, siis on kiirustest hea võimalus seda fikseerida.

Kuidas teha interneti kiiruse kontrolli?

Interneti kiirust saad kontrollida aadressil beta.speedtest.net/. See test fikseerib ära täpse kuupäeva ja kellaaja, millal test on tehtud, samuti ka täpsed koordinaadid.

Kuidas esitada andmed Tele2-te?

Kui Sulle tundub, et ehk on sinule lähimas tugijaamas mõni rike, siis tasub sellest kindlasti teada anda, et asi saaks võimalikult ruttu parandatud.
Mida täpsemad andmed me saame, seda kiiremini saab rike lahendatud. 
1) Telefoninumber, millega probleem esineb (kõikidel SIM kaartidel on telefoninumbrid, ka nendel, mis lähevad netipulga või ruuteri sisse; selle numbri leiad näiteks arvelt)
2) Täpne kuupäev, millal probleem algas (kas esineb ainult hommikuti/õhtuti/nädalavahetustel vms)
3) Kas probleem esineb pidevalt või perioodiliselt, kindlal kellaajal
4) Täpne aadress, kus probleem esineb
5) Mitmendal korrusel (kui tegemist on kortermajaga)
6) Seadme levi näit (% või pulgad):
7) Probleemi tüüp:
  • Interneti levi kadus (enne oli)
  • internetiühendus katkeb
  • ühendus on olemas, kuid andmed ei liigu
  • interneti kiirus on aeglane, alla 1Mbit/s
  • levi on olemas, aga ühendust ei saa (ega pole piiranguid)
8) Üleslaadimise kiirus (mida näitab kiirustest www.speedtest.net):
9) Seadme mark ja mudel (nt: Huawei E169 või iPhone 6s)
10) Probleemi lühikirjeldus (olete proovinud teisel aadressil ja teises seadmes)
Seejärel pöördu lihtsalt Tele2 klienditeeninduse poole (näiteks e-maili teel, infotelefonis või Facebooki/iseteeninduse vestluses) ja Sinu mure registreeritakse.