52151B6F-E1ED-4DCC-ADC0-86546BB76911 Created with sketchtool. 7F3D9EE3-ADF7-45C1-AB94-78A518DAACB5 Created with sketchtool.
83EB849E-4718-4C86-BE47-BE20EA3E028F Created with sketchtool.
Vajad abi?
83EB849E-4718-4C86-BE47-BE20EA3E028F Created with sketchtool.

iOS operatsioonisüsteemiga seadme seadistamine

Mobiilne internet

SIM kaardi sisestamisel iPhone’i on interneti kasutamine võimalik ka ilma seadistust täpsustamata. Küll aga soovitame siiski ära täita interneti seaded, sest välisriiki reisides töötab mobiilne internet ainult juhul, kui pöörduspunktid (APN) on sisestatud. Selleks toimi järgnevalt:

  1. Ava "Settings"
  2. Vali "Mobile Data"
  3. Vali "Mobile Data Options"
  4. Vali "Mobile Data Network"
    Peale valiku "Mobile Data Network" tegemist tuleb määrata allolevad andmed:
    APN: internet.tele2.ee
    Username: wap
    Password: wap
  5. Kirjuta APN aadressiks: internet.tele2.ee
  6. Mine tagasi ja lülita sisse "Mobile Data"

 

 

 

Võrgu režiimi valimine

Vastavalt vajadusele on võimalik valida võrgu režiimi telefonis manuaalselt. Mobiilse interneti suurimad kiirused tagab aga kindlasti Tele2 4G.

Võrgu režiimi valimiseks liigu:

  • Settings > Mobile Data > Voice & Data > LTE.

Hotspoti loomine

Vahel on vaja telefonis olevat kiiret internetti jagada ka teistele seadmetele ehk luua Personal Hotspot.

  • Liigu: Settings > Personal Hotspot.
  • Peale Hotspoti sisselülitamist kuvab iPhone salasõna, mis on vaja sisestada logides teise seadmega tekitatud Wifi-sse.

Multimeediasõnum ehk MMS

Multimeediasõnumi ehk MMS-i vahendusel on võimalik jagada pilte ja heliklippe. MMS-i kasutamiseks peab olema sisestatud vastav seadistus.

  • Liigu: Settings > Mobile Data > Mobile Data Network > MMS alajaotus.
  • Korrektne seadistus on: APN: internet.tele2.ee
    Username: wap
    Password: wap
    MMSC: http://mmsc.tele2.ee
    MMS Proxy: 193.12.40.6:8080
  • Lisaks peab olema seadmele antud käsklus, et MMS-ide saatmine on lubatud.
  • Liigu: Settings > Messages > MMS messages peab olema roheline.

Mobiilse interneti kasutamine välismaal

Tele2 mobiilse interneti kasutamine sujub ka välismaal viibides.

  • Liigu: Settings > Mobile Data > Data Roaming.
  • NB! Peale Data Roamingu sisselülitamist ilmub valik EU Internet. Antud valikut ei tohi aktiveerida.

 

 

Võrgu valimine käsitsi

Välismaal viibides on vahel tarvis valida enda jaoks sobiv partnervõrk käsitsi.

  • Liigu: Settings > Carrier > Lülita välja automatic.
  • Lülitades välja Automatic valiku, ilmub nimekiri võrkudest, mille teenuseid on võimalik kasutada.

NB! Tehes võrkude seast valiku manuaalselt, jääb käsitsi võrgu valimise režiim. Kui satud väljapoole valitud välisoperaatori leviala, määra uus võrk käsitsi või aktiveeri uuesti võrgu valimise automaatrežiim.


Võrguseadete taastamine

Vahel võib juhtuda, et hoolimata sellest, et näiliselt tundub interneti seadistusega kõik korras, ei toimi internet siiski vastavalt ootustele. Sellisel juhul tuleb teostada võrgu seadete taastamine.

  • Liigu: > Settings > General > Reset > Reset Network Settings.


iMessage’i kasutamine

iMessage on Apple’i loodud teenus, mis võimaldab saata andmeside vahendusel pilt- ja vidoesõnumeid erinevate Apple’i seadmete vahel.

  • iMessage teenuse toimimise eeldused on - saatja ja vastuvõtja kasutavad mõlemad Apple’i iMessage funktsionaalsusega tooteid - andmeside olemasolu nii saatja kui vastuvõtja seadmes - mõlemal osapoolel peab olema iMessage teenus sisse lülitatud.
  • Liigu: Settings > Messages > iMessage.

  • Seadmele saab anda käskluse juhuks, kui iMessage saatmine ebaõnnestub, saata sõnum tavalise tekstisõnumi kujul, et kindlustada selle kohale jõudmine. iMessage saatmine võib ebaõnnestuda juhtudel, kui vastuvõtja on näiteks andmeside välja lülitanud või kasutab SIM kaardi ajutiselt teises seadmes. Käskluse andmisega seadmele aktiveeri Send as SMS.


App Store’i kasutamine

  • App Store’i vahendusel on laadida alla erinevaid aplikatsioone ning uuendada olemasolevaid. App Store’i kasutamine eeldab Apple ID olemasolekut. Samuti palub esmane sisselogimine App Store’i maksevahendi andmete sisestamist, kuid sellest on võimalik ka loobuda.
  • App Store’i erinevate kastusvõimaluste kohta loe lähemalt siit https://support.apple.com/en-us/HT204034.


E-posti seadistamine

iPhone võimaldab seadistada lihtsasti mitut postkasti, et saaksid kogu oma e-kirjasuhtlust hallata ühest seadmest.

  • Liigu: Settings > Mail, Contacts, Calendars > vali sobiv või lisa mõne teise teenusepakkuja account.
  • POP või IMAP – soovitatav valida IMAP (kirjad säilivad postkastis ja telefonis). Valides POP kustuvad kirjad postkastist ja on edaspidi nähtavad ainult ühes seadmes (seadistatud telefonis).
  • Sissetuleva serveri nimi sõltub e-postkasti teenuse pakkujast.
  • Sisestada tuleb ka oma postkasti kasutajanimi ning salasõna.
  • Väljamineva serveri nimi on Tele2 mobiilset internetti kasutades alati smtp.tele2.ee.
  • Lisaks tuleb telefonis anda luba (Settings> Mobile Data> Email), et e-mailid saaksid välja minna kui ka sisse tulla.


Tarkvara uuendamine

iPhone’i tarkvara on võimalik uuendada üle Wifi võrgu või ühendades telefoni arvutiga ning kasutades iTunes programmi.

  • 1. Liigu: Settings > General > Software Update.
 
 
 
 

  • 2. Tarkvara uuendamisel läbi iTunesi ava kõigepealt programm.
  • Ühenda telefon andmeside kaabli abil arvutiga.
  • Oota kuni telefon end ühendab ja seejärel vali „Check for Update.“

 

Andmete ülekandmine ühest iPhonest teise iPhone’i

iPhone’i eripära on see SIM kaardi vahendusel ei ole võimalik kontakte ning muid andmeid üle kanda teise seadmesse. Andmete ülekandmiseks teise seadmesse tuleb kasutada mõnda allolevatest süsteemidest:

  • iCloud
  • iTunes
  • Gmail

Täpsem juhend andmete ülekandmiseks iCloudi ja iTunesi vahendusel asub siin https://support.apple.com/en-us/HT201269.

  • Hoides iCloud teenust aktiivsena ning tehes valikud, millise informatsiooni sünkroniseerimist lubad, kaitsed end andmetest ilmajäämisel ka olukorras, kui iPhone peaks ära kaduma.
  • Liigu: Settings > iCloud.

Seadme taaskäivitamine

Kõik nutiseadmed vajavad aegajalt taaskäivitust.

  • Taaskäivituse tegemiseks hoia all toitenuppu, millest tavapäraselt ekraani lukustad. Kui hoiad toitenuppu all vähemalt 5 sekundit, ilmub ekraanile kiri, mis palub sul kinnitada, et soovisid tõesti seadme välja lülitada.
  • Olukorras, kus telefon ei reageeri enam ka toitenupu allhoidmise peale, vajuta kõigepealt seadme menüü nuppu (ainuke ümmargune nupp seadme esiekraanil) ning hoia seda all, paralleelselt vajuta alla ka toitenupp ning hoia neid seni kuni ekraanile ilmub Apple’i logo.
  • Seadmes olevad andmed säilitatakse taaskäivituse käigus.


Find My Iphone eemaldamise juhend

Hooldustöö teostamiseks on vajalik deaktiveerida Find My Iphone (FMI). Tegu on tootjapoolse nõudega. Seadmetele millel on hooldusesse jõudes FMI funktsioon sisselülitatud, remonti ei teostata.

FMI eemaldamine seadmes

Variant 1

  • Ava Settings (seaded)
  • Vajuta üleval enda konto nime peale

 

  • Vajuta ekraani all servas „Sign Out“


 

Variant 2

  • Ava Settings (seaded)
  • Vajuta üleval enda konto nime peale



  • Ava iCloud
 

  • Leia nimekirjast Find My iPhone ja lülita funktsioon välja
 


FMI eemaldamine arvuti/iCloud konto kaudu

  • Veendu, et seade on välja lülitatud!
  • Sisene seadmesse salvestatud iCloudi kontoga www.icloud.com/find:



  • Ava menüüst FMI:



  • Vali seadmete loetelust soovitud (offline) seade:


NB! Roheline märgis seadme ees tähendab, et seade on sisselülitatud ja internetiga ühenduses. Hall märgis seadme ees tähendab, et seade on välja lülitatud või puudub ühendus internetiga. Peale arvuti kaudu FMI eemaldamist ei tohiks seadet uuesti internetiga ühendada enne hooldusesse/remonti saatmist, vastasel juhul FMI aktiveerub uuesti.

  • Seadme eemaldamiseks iCloudi kontolt ava seadmete loetelu uuesti ning vajuta seadme nimetuse kõrval olevale nupule „x“:



  • Avanenud aknas vali seadme eemaldamiseks kontolt „Remove“: